Reparatie Toni Clark Tiger Moth.

Hallo Kijkers,

Ik heb weer een vleugel, vanmiddag heb ik het geheel bespannen, zie afb.

full


full


Gelijk een schroefbevestiging gemaakt voor m'n rolroer, deze zijn nu afneembaar.

full


Parkertje 2,2mm x 20mm uitdraaien en het rolroer komt los.

full


Voor zover weer een update....................:cool:

Groet Peter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom afneembare ailerons?:)

Alexzzz, ik hou er van om een model redelijk demontabel te maken, stabilo, kielvlak, en ook al m'n roervlakken moeten (liefst) demontabel zijn, alleen al t.b.v. transport.

Vanmiddag de onderzijde van m'n vleugel in kleur gezet...........zie afb.

full


Update van vandaag.

Groet Peter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Vleugel is weer vliegklaar............na een ramp met het opzetten van de kleur groen, kan ik melden dat de vleugel er evengoed redelijk gelukt uit is gekomen.
Ik had de onderzijde in geel gezet en dit was prima gelukt, verf op de juiste verdunning bereid, alles liep op rolletjes, even met een potlood de randen van de camouflage opgezet, in vullen met een kwast en klaar.
Met het openmaken van de kleur groen pot had ik al een onbestemd gevoel, de twee maanden geleden aangemaakte verf was toch wel eenigsinds dik, ik heb e.e.a. volgens het etiket 5% verdunt direct na aankoop, dus naar mijn mening gebruiksklaar na twee maanden..............niet dus Sukkel :rolleyes:
Dit bleek niet het geval, verf met een kwast aangebracht en met elke verfstreek ging het meer fout.
De verf droogde onder m'n kwast (warme week) dik, dikker, dikst, en stoppen is geen optie, na een droog en baalperiode van een paar dagen de boel proberen te schuren, dit gaat natuurlijk fout op Oratex, dan maar lapjes met Thinner er op, in laten trekken en afschrapen.
Dit is uiteindelijk allemaal redelijk gelukt, Groen zit er op, niet helemaal naar m'n zin maar het moet maar zo........................:cool:

full


Zo'n grote deur verbergt wel wat foutjes, de bruine camouflage kleur ging net zoals de onderzijde, dus perfect, in het kort gezegd, de vleugel is weer gereed en nu gaan we weer terug naar de nieuwe motor met propvertraging............ meer volgt.

Groet Peter.

Wat een getob met die verf..................:cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Allemaal,

Na een half jaartje m'n Moth in de hoek van de winkel weggezet te hebben, is er voor aankomend vliegjaar weer wat gebeurd.
Zoals uit vorige postings wel duidelijk is geworden, is de bouwer van het enigste modelmotoren merk uit Nederland (Brown Bear Motoren) een goede vliegmaat van mij, Tijdens ons laatste bezoek aan de UK, was bij Dick al druk bezig om z'n eerste lijnmotor te bedenken, deze motor is nu gereed gekomen en we hebben besloten om mijn Moth te gebruiken als z.g. testbed.
Technische gegevens volgen in een volgende posting, wat ik wel wil verklappen is dat de motor een prop van 29x15 op 5000omw. draait.
Dus om te beginnen hier de eerste foto's van deze combinatie,

full



De Toni Moth was origineel gebouwd voor de 38cc Zenoha met propdrive, zie afb, hieronder.

full


Het motorschot is voor deze transformatie zo'n 10cm. naar achteren geplaatst, dus de zaag er in en een nieuw motorschot is gemonteerd.

Dick z’n 4 in line, zit zover naar achteren geplaatst, dat de propmenemer uiteindelijk op de zelfde plaats is gebleven.
Deze motor weegt natuurlijk wat zwaarder als de Zenoha met vertraging, er zullen wat veranderingen in de plaatsing van accu’s gebeuren, een piloot is nu gelijk een prima optie om de kist wat meer gewicht in de staart te gaan geven.

full


Dit item zal aankomende weken weer wat vaker in het Forum verschijnen.

Voor zover Groet Peter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:shock:

Schitterend Peter! Wordt je ff stil van als je dat ziet. Heb je hem ook al gehoord?

Wat ik wel wil verklappen is dat de motor een prop van 29x15 op 5000omw. draait

Ah jammer, net ff te klein voor de D-VII :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gr. Teus
 
Die motor ziet er gaaf uit.!!!
Succes er mee.
Gelukkig heb ik meer verstand van.......!


Groeten Han.
 
Hallo allemaal,

Zo, na Januari is er een hoop gebeurd, maar hier dan alsnog, een kleine aanvulling aan m'n discussie, De Moth heeft gevlogen met de Brow Bear 130cc 4in-line, een filmpje hiervan heb ik zojuist op You Tube geplaatst.

Zie hier het linkje.

[URL="
- 130cc Brow Bear Motors 4in-line 4stroke on a Tiger Moth[/URL]

Meer info komt komende weken wel, maar wou jullie dit niet onthouden.

Groet Peter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
schitterend peter dit is echt een aanwinst voor de tc moth,zet je hem nog onder de kap?,eigenlijk jammer om dit juweeltje te verstoppen.
gr,henk
 
Schitterend Peter,

Baal er alleen nog steeds van dat je afgelopen vrijdag niet kon vliegen door de wind :(

Heb hem wel horen lopen, man wat een geluidje :p

Gr. Teus
 
schitterend peter dit is echt een aanwinst voor de tc moth,zet je hem nog onder de kap?,eigenlijk jammer om dit juweeltje te verstoppen.
gr,henk

Hoi Henk,

De motorkap is in aanbouw, met openslaande zij panelen, gelijk het orgineel, maar komt nog.

Groet Peter.
 
Hallo Jasper en trouwens allemaal, bedankt voor de positive reacties.

Het filmpje is afgelopen donderdag avond opgenomen, dat was de laatste rustige dag tot nu toe, op onze show, zoals Teus al aangaf was de wind te turbulent om de Moth aan het publiek te demonstreren, deze combinatie van motor en vliegtuig heeft nog wel wat in petto, de gehele vlucht op het filmpje, heb ik nog maar half gas gevlogen, hierbij vloog de Moth al 2x de snelheid van z'n uitvoering met de orginele 38cc motor.
Ik denk zeker onder een 45graden full power, oneindig te kunnen klimmen.
Ervaringen zal ik zeker delen in deze discussie, van mijn Moth.
Eerst (deze week) gaat hij nog even in z'n hangaar, de motorkap in orde maken en de afstelling van de spandraden moet ik nog even wat mee doen, na de reparatie van de vleugel is er wel e.e.a. veranderd, zie eind filmpje rolroer afstelling (voor de oplettende kijker...:cool:....)
Een geslaagd project, vorig jaar tijdens onze jaarlijks bezoeken aan een LMA meeting in Engeland is Dick van de Veldt (Brown Bear Motors) geïnspireerd geraakt door een originele Moth, welke op het modelvliegveld daar was geland, hij ging even vaart achter zijn 4in-line zetten, het carter, krukas, en drijfstagen waren toen al klaar, de rest heeft hij in het najaar van 2009 gereed gemaakt.
Ik heb mijn Moth gelijk ter beschikking gesteld om zijn motor op uit te kunnen testen.
Met het 7cm terugzetten van het motorspant en aanbrengen van verstevigingen links en rechts was e.e.a. snel geregeld.
Afgelopen weken heb ik een Emcotec DSPI RV in de kist gebouwd, zodat ik goed met LiPo ontvangeraccu’s kan vliegen (2x 7,2V 2200mAh) hiernaast een Microsense Glowdriver deze wordt gevoed door drie parallel geschakelde 3600 mAh LiPo cellen, dus 10 Ah gloeistroom aan boord, hierdoor kan ik de motor starten zonder externe gloei aansluiting en de motor kan indien nodig probleemloos op 500 omw stationair draaien (luchtrem) verder zit er een eigenbouw tandwielpomp met buitenloper gemonteerd, deze draait op een 7,2V 800mAh Lipo accu (kom ik nog op terug) deze pomp word voor de brandstof voorziening naar de motor gebruikt.

Genoeg om nog een paar Items aan te besteden, ik laat het even hierbij.

Groet Peter.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Peter,
Dit is pas modelbouw,... om van de watertanden.
RonTon heb ik vroeger eens zien vliegen met een kleinere versie, maar weet niet of deze motor nog model nog bestaan.

Is dit trouwen een exclusief projekt, of is er een mogelijkheid dat Dick deze ook zal gaan maken op bestelling?

vriendelijke groeten, Kurt
 
Hoi Peter,
Dit is pas modelbouw,... om van de watertanden.
RonTon heb ik vroeger eens zien vliegen met een kleinere versie, maar weet niet of deze motor nog model nog bestaan.

Is dit trouwen een exclusief projekt, of is er een mogelijkheid dat Dick deze ook zal gaan maken op bestelling?

vriendelijke groeten, Kurt

Hallo Kurt,

Ron Ton zie je ook op m'n filmpje, hij houd de Moth in bedwang, en zijn mini 4in line bestaat nog.................:D

Dick zit nog zwaar te tobben, of dit wat is voor een productie run.

Er zitten nogal wat lastige onderdelen in deze motor, zoals de krukas.

Groet Peter.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top