brushless ander kant op laten draaien

hallo

ik zo graag 2 brushless motoren in mijn twin detonator hebben hangen en ook 2 escs. nu is mijn vraag kan dit wel omdat de ene motor moet vooruit draaien en dan andere achteruit. kan dit wel met een brushless sensored lrp 13,5 turns
 
hallo

ik zo graag 2 brushless motoren in mijn twin detonator hebben hangen en ook 2 escs. nu is mijn vraag kan dit wel omdat de ene motor moet vooruit draaien en dan andere achteruit. kan dit wel met een brushless sensored lrp 13,5 turns

de motoren moeten moeten dezelfde kant op draaien anders zul je je tandwielen strippen
 
gewoon bij 1 ESC de polariteit van de draad tussen de ontvanger en de ESC omdraaien.

WAT?? Hoe kom je daarbij? Gaat dan de motor de andere kant op draaien?? Je moet niet zomaar advies gaan geven als je er totaal geen verstand van hebt.

Bij een bortelloze motor moet je 2 van de 3 aansluiten van de motor naar de ESC omwisselen om de motor de andere kant op te laten draaien.
 
ja inderdaad boek, die polariteit niet doen!!!! gewoon 2 van de drie draden van de motor omwisselen.
 
Denk je? Zou de auto misschien twee motoren in tegenovergestelde richting kunnen hebben?

Ik denk echter wel dat je aan 1 ESC en 1 BL motor voldoende hebt. Of drijft bij deze auto iedere motor een aparte as aan (1 voor de voorwielen en 1 voor de achterwielen)?

de voor en achterkant hebben een en de zelfde gearbox zie me foto's maar. dus de motor voor draait eigenlijk de ''verkeerde'' kant op.

welke van de 3 draden moet ik verwisselen om de motor de andere kant op te laten draaien?

Zoeff
 
de motoren moeten moeten dezelfde kant op draaien anders zul je je tandwielen strippen

Hoe kan je een advies geven als je niet een weet hoe hij er uit ziet. :confused:

Goeie vraag overigens, ik denk dat het met 2 ESC's wel lukt, gewoon bij 1 ESC de polariteit van de draad tussen de ontvanger en de ESC omdraaien. Ik heb er echter geen ervaring mee...

Ik denk echter wel dat je aan 1 ESC en 1 BL motor voldoende hebt. Of drijft bij deze auto iedere motor een aparte as aan (1 voor de voorwielen en 1 voor de achterwielen)?

Weet dus ook niet hoe hij er uit ziet. :confused:


Even googeln en ik weet dat hij voor en achter een motor heeft met bijde een eigene versnellingsbak.

Deze kan je dus met 2 brushless en 2 regelaars gaan rijden.

En zoals Boek al schreef 2 van de 3 draden tussen de motor en regelaar verwisselen en je motor draait andersom . ;)


Mvg Johan
 
ik ben er achter dat het voor sensord motoren niet geld ( uitgevonden door de moeilijke weg:D)

nu zit ik met de volgende vraag waarvoor zit er een sensor in?
 
En jij moet niet zomaar zeggen dat ik er totaal geen verstand van heb, als je niet zegt wat er mis is met mijn idee.

eikel.

Jij moet wel even heeeeeeel beleeft blijven.
Zulke uitdrukkingen zijn hier niet gewenst.

Iedereen weet wat je geschreven hat , ook al verander je dat en haalt de onzin er af .

Met dat wat je schreef gaf je aan er geen verstand van te hebben .

Mvg Johan
 
Sommige regelaars hebben via de software de mogelijkheid de draairichting om te keren. De handleiding van de regelaar zal uitsluitsel geven of deze optie aanwezig is.
 
Ik wil iedereen die hier een antwoord post met klem verzoeken goed na te denken voordat je een oplossing post .
De twin detonator heeft op de vooras een motor en op de achteras een motor .
Die zijn mechanisch niet met elkaar verbonden,en zullen volgens de topic starter dus 1 links en de 2e rechtsom moeten draaien.
Ze zitten dus niet op het zelfde spurr.
Een sensored regelaar en motor kun je niet zomaar de motordraden omdraaien.
je kunt heel goed de regelaar en motor opbranden daardoor .
ik denk dat je beter het kunt proberen met 2 ezrun regelaars 35a.
[mod]@stuffie let een beetje op je taalgebruik hier korte lontjes kunnen we missen als kiespijn [/mod]
Een idee om deze vraag in het auto gedeelte neer te zetten ???
Groeten Wiebe.
 
Stuffie, zoals Johan al zei, met zo'n opmerking gaf je aan dat je er geen verstand van hebt. Het was niet mijn bedoeling om je kwetsen oid, maar aangezien er de laatste tijd een heleboel beginners rond zwerven op het forum en veel verkeerde adviezen geven vond ik het nodig om daar tegen in te gaan.

Als je de polariteit van de regelaar omwisselt van de ontvanger af dan krijgt je regelaar geen stroom meer of er gaat iets kapot aan de regelaar of de ontvanger.
Bij een borstel motor kan je de polariteit omwisselen zodat de stroom de andere kant op loopt waardoor de spoel dus ook de andere kant op draait. Een borstelloze motor daarentegen werkt op een compleet andere manier en heeft een regelaar nodig om de draaien. Je kan dus niet de polariteit van de motor omdraaien omdat er simpel geen + en - kant is.

ps

eikel
 
Laatst bewerkt:
Mijn voorstel was helemaal zo gek nog niet hoor. De spanning van de ontvanger gaat bij vooruit van 0 naar 5V en bij achteruit van 0 naar -5V. Als je dat omdraait, dan gaat de motor andersom.
Heb jij nog een ontvanger met een analoge uitgang? Zuinig op zijn, dat is een museumstuk!
Waar wordt die negatieve spanning opgewekt? Want bij mijn weten zijn er geen ontvangers met een symmetrische voeding.
Teken even een schemaatje, want dit klinkt alsof je echt niet begrijpt hoe zoiets werkt.
 
Back
Top