Trex 250 main/tail blade combinatie

Hallo,

Gisteren m'n Trex 250 in elkaar gezet. Alles loopt als bekend van Align.
Nu zitten er de standaard 205mm bladen bij en 205mm carbon. De tail blades zijn 37mm en 40mm. Welke tail blades kan ik het beste combineren met de standaard bladen en waarom?

Willem.
 
Helemaal niemand?

Laat me dan de vraag enigszins anders stellen:
De eerste versie werd geleverd met 200mm en 205mm main blades, en met 40mm en 42mm tailblades.
De SE versie heeft 205mm main en 205Dmm main blades en 37mm en 40mm voor de staart.
Wat zou het voordeel zijn van 200mm in plaats van 205mm (of andersom :)) en met welke maat tail blades zou ik de 200mm of 2055 moeten combineren?

Willem.
 
Hallo,

Gisteren m'n Trex 250 in elkaar gezet. Alles loopt als bekend van Align.
Nu zitten er de standaard 205mm bladen bij en 205mm carbon. De tail blades zijn 37mm en 40mm. Welke tail blades kan ik het beste combineren met de standaard bladen en waarom?

Willem.


In eerdere artikelen las ik dat de kleinere tailblades gebruikt worden samen met de 3D hoofdbladen. Die hebben nl een hogere headspeed (en dus ook tailspeed) waardoor kleinere tailblades dezelfde kracht leveren.

Ik zelf vlieg de 1e versie met de 200 mm plastic rotorbladen en de 40 mm tailblades. Die combinatie werkt perfect voor rustig vliegen in de zaal.

Ik denk dat je het gewoon moet uitproberen.

Succes,
Karel
 
Dank voor je reactie Karel.

Bij mijn set zijn geen 200mm bladen geleverd, Ik kan kiezen tussen de 205mm kunststof en 205mm carbon.
De heli is nu afgesteld op de 37mm tail blades met de 205mm kunststof en heb de indruk dat het geheel aardig stabiel is.
Ik neem aan dat ik weer opnieuw kan beginnen als ik daar de 40mm tail blades op zet. Hebben die nog voordeel?

Willem.
 
Grotere tailblades bij dezelfde headspeed = meer power op de staart.
Dus kan je staart sneller rond.

Ik vermoed dat het een beetje van de persoon afhangt wat je het lekkerste vind vliegen.
 
Ik zou gaan voor sowieso de 205D bladen, carbon dus en de langere tailblades. Die carbon bladen zijn echt een must heb ik ondervonden. Met plastic bladen is het soms net een jojo, constant op en neer deinen. Met de carbon bladen wordt hij een stuk strakker. Ook zijn ze lichter waardoor hij nog wat sneller wordt. Qua tailblades is al gezegd dat ze groter zijn en dus meer autoriteit hebben in de lucht. Dit kan nooit kwaad en ik had zelf geen problemen dat de tailblades de grond raakten tijdens landen dus bigger is better ;) En dat op een kleine heli.
 
Dank voor jullie reacties.
Voorlopig laat ik de 205mm kunststof bladen zitten. Ze zullen ongetwijfeld wat meer flexen dan de carbon bladen. Maar aangezien ik nog in het hoverproces zit, vind ik dat niet echt belangrijk. Om diezelfde reden laat ik voorlopig ook de 37mm tail blades zitten. 3D vliegen komt over een paar jaar wel. :mrgreen::mrgreen:
Ik heb de afgelopen dagen op mijn zolder wat zitten proberen en heb de headspeed iets verhoogd ten opzichte van de handleiding. Daarmee is ie wat stabieler geworden. De swash mix heb ik voor aileron en elevator teruggezet van 60% naar 40% en op elevator en aileron 20% expo.
Nu kan ik 'm in de huiskamer hoveren zonder de bank in tweeën te snijden. Het gaat zelfs beter dan met de Honeybee FP :D:D

Willem.
 
Zet ook voor het hoveren maar fijn die carbon bladen erop, met die plastic bladen vliegt ie nl echt ruk, 37 of 40 mm tails is geen schokkend verschil, die 42's zijn echter niet goed
 
Ik zou gaan voor sowieso de 205D bladen, carbon dus en de langere tailblades. Die carbon bladen zijn echt een must heb ik ondervonden. Met plastic bladen is het soms net een jojo, constant op en neer deinen. Met de carbon bladen wordt hij een stuk strakker. Ook zijn ze lichter waardoor hij nog wat sneller wordt. Qua tailblades is al gezegd dat ze groter zijn en dus meer autoriteit hebben in de lucht. Dit kan nooit kwaad en ik had zelf geen problemen dat de tailblades de grond raakten tijdens landen dus bigger is better ;) En dat op een kleine heli.

Heej, dat heb ik dus ook, dat op en neer deinen:-D had er geen idee van dat dit door de plastic bladen kwam:sleepy:
Morgen de carbon bladen eens proberen:cool:

Bedankt voor de tip, Rudi
 
Back
Top