Focke wulf fw190 A4 Brian taylor

Hallo,

Hierbij wil ik alvast een draadje openen over mijn aanstaande aanwinst wel te verstaan de Focke Wulf fw129 a4 versie met een wingspan van 60.25". Van de al bekende Brian Taylor

Het gaat mijn eerste schaal bouwproject worden na een paar relatief eenvoedigere toestellen.
Hierbij zal ik wel hulp en tips kunnen gebruiken als het zo ver is.
Op dit moment moet ik Teus al bedanken voor de dvd met info en gegevens van de focke wulf. Zoals jullie wel weten is alle extra info of wat dan ook zeer welkom.

Hier alvast een paar sfeer foto's van een collega bouwer zoals die kan worden.
2sbs4sp.jpg

vscdmv.jpg


Tot slot een filmpje om jullie nog lekkerder te maken.
FcNvZTtqqhY[/media] - Focke Wulf Fw-190 A-4

Ik zie jullie reakties en tips graag tegemoed,

Marcel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hey marcel

ik hoop dat je nu je cnc kit kan bestellen
alvast veel geluk met je project

ivo
 
Dit ziet er verdacht veel uit als een Ta 152C..
Mede door de verlengde staart, cockpit vorm en luchthapper

Ik heb waar ik nu ben niet mn boeken, maar volgens mij is de foto van het schaalmodel wat je laat zien een 152C
 
even een linkje naar het orgineel.
Pica FW 190 D9 wing build

Even omlaag scrollen als ik er naast zit dan gaan we het meteen veranderen.
volgens je linkje heb je gelijk, maar ik zal vanavond even in mn boeken kijken.
De staart is namelijk karakteristiek voor een Ta 152, ik had hier nog wat op laptop staan om te bestuderen, als ik thuis ben heb ik meer info tot mn beschikking.
De staart 190 <> 152
31.JPG

En een overview van een ta 152H-0 (klopt is geen C, maar wel dezelfde staart (muv verschil stabilo)
24.JPG
 
zo juist de bevestiging gekregen dat de spullen deze week verzonden worden vanuit de US.
Tevens heb ik in de gaten dat er velen zijn die veel weten over de fw190 wat het voor mij nog prettiger maakt om hem zo goed mogelijk schaal te gaan maken.

dank alvast
 
Ik heb even snel 2 scans gemaakt uit het volgende:
Focke-Wulf Ta 152 van 4+ publication (ISBN 80-86637-07-5)




Project1.jpg


Project2.jpg


Excuus voor de grote foto's, maar ik was bang dat anders de kwaliteit te ver achteruit zou gaan.


en wat me nu opeens opvalt, is dat de luchthapper van een Ta152C (en H) aan de linkerkant zitten, en van een 190A4 ook, maar de 190D4 aan de rechterkant.. :confused::confused:
 
kleine update,

Tot heden nog niks gebeurd aangezien pakketje pas op 04-02-2010 in Nederland is aangekomen. Benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren voor het aan de deur afgeleverd word.

Word vervolgd.
 
Als je de douane op schiphol(TNT) een belletje geeft wil het wel eens sneller binnen komen is mijn ervaring.
Dit ligt wel aan wie het gaat vervoeren,maar aan jou reaktie te zien zal dit wel TNT zijn.

mvg Roy

kleine update,

Tot heden nog niks gebeurd aangezien pakketje pas op 04-02-2010 in Nederland is aangekomen. Benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren voor het aan de deur afgeleverd word.

Word vervolgd.
 
Als je de douane op schiphol(TNT) een belletje geeft wil het wel eens sneller binnen komen is mijn ervaring.
Dit ligt wel aan wie het gaat vervoeren,maar aan jou reaktie te zien zal dit wel TNT zijn.

mvg Roy

Zo juist dan toch eens een belletje gewaagd. Reaktie was dat ik niks kan doen en gewoon moet afwachten. Als het er over 30 dagen nog ligt dan kan ik er over klagen.
Leuke is ik krijg wel een NED trackng nr maar dat schijnt als ik er op zoek niet eens te bestaan????
 
Klopt,had ik dus ook deze week.
Lag dus een pakketje voor mij klaar vanaf de 28ste.
Dinsdag(gisteren) gebelt.
Kreeg de zelfde mededeling als jij en wat schetst mijn verbazing aan het einde van de dag? Pakketje is uit foreign customs.
MAW het zit in het traject om te worden afgeleverd.
Soms loont het om te bellen en soms maakt het hun geen reet uit en laten ze het gewoon liggen om volgorde van binnenkomst.

mvg Roy
Ps succes
 
Klopt,had ik dus ook deze week.
Lag dus een pakketje voor mij klaar vanaf de 28ste.
Dinsdag(gisteren) gebelt.
Kreeg de zelfde mededeling als jij en wat schetst mijn verbazing aan het einde van de dag? Pakketje is uit foreign customs.
MAW het zit in het traject om te worden afgeleverd.
Soms loont het om te bellen en soms maakt het hun geen reet uit en laten ze het gewoon liggen om volgorde van binnenkomst.

mvg Roy
Ps succes

Dank,

zojuist maar weer eens gebeld met de TNT. Weer een onaardige dame aan de lijn en dan weet je dat je het zelfde kan verwachten van mijn kant uit.
volgens mij doen ze bij tnt maar wat want ze zeggen gewoon het ligt bij de douane.
dikke ... 3 bier

ben bang dat ik die 30 dagen moet gaan wachten op een tekening.
 
Laatst bewerkt:
Pakketje de 28ste binnen gekomen bij de douane en na een 2e telefoontje vandaag binnen gekregen.
Wel ffies 36 euro armer aan inklaring en invoer rechten:mad::mad::mad:
Alleen al als ze naar het pakketje kijken ben je al 19 euro armer en je kan er een hele lange tijd op wachten.
(mopper modus aan)Waar betaald je ....... de vrachtkosten voor....(mopper modus uit)

greets Roy
 
Waar betaal je ....... de vrachtkosten voor....

Voor het vervoer van A naar B, niet voor het inklaren en invoeren van producten, dat doet de douane en de bedrijven die het in opdracht doen voor hun zoals o.a. TNT ;)

Wij geven zelf niet aan dat we goederen importeren en zodoende afdracht moeten doen. Wij nemen zelf een risico doordat we hopen dat het er doorheen glipt bij de douane. Dan moeten we ook niet zeuren dat we soms/vaak bij moeten betalen. Even heel zwart/wit: Wij zijn zelf bewust in overtreding door de goederen niet aan te geven. Als ik naar mezelf kijk bij bestellingen uit de USA dan heb ik geluk bij 50% van de zendingen en de andere moest ik soms wat betalen/invoeren. Wist ik vantevoren dus niet zeuren :rolleyes:
 
Back
Top