custom wild dagger

ik weet wel dat het heel moeilijk gaat worden voor me om me brushless andersom te laten lopen. ik heb namelijk een sensord. met een sensorless is het idd 2 van de 3 draden omwisselen. maar met een sensord is dit niet het geval (ik heb het ook nog geprobeerd dus ik weet het zeker).

Ik heb vandaag wel een lampen plaat gemaakt. er moeten 3 zaklampen op komen allemaal van fenix 2x e01 en 1x de p3d. komt een bak licht van af:D. zie me foto album maar..

groeten

Zoeff
 
ik weet wel dat het heel moeilijk gaat worden voor me om me brushless andersom te laten lopen. ik heb namelijk een sensord. met een sensorless is het idd 2 van de 3 draden omwisselen. maar met een sensord is dit niet het geval (ik heb het ook nog geprobeerd dus ik weet het zeker).

Ik heb vandaag wel een lampen plaat gemaakt. er moeten 3 zaklampen op komen allemaal van fenix 2x e01 en 1x de p3d. komt een bak licht van af:D. zie me foto album maar..

groeten

Zoeff

oeii dan is het een heel ander verhaal waar ik jammer genoeg geen kaas van gegeten heb. Waarom heb je eigenlijk 2 sensored setjes gekocht dan? Wat die lampen betreft....het geeft veel licht dat is waar, maar ik vind de manier van plaatsing van de verlichting niet echt mooi en ook niet echt crashbestendig. Mja dat is ieder zijn eigen keus. Ben zelf meer van netjes felle leds inbouwen in de kap zoals in mn beginpost te zien is.
En als laatste wat betreft het chassis maken uit alu. 3 mm alu is meer als genoeg qua dikte en je moet er inderdaad gewoon aan beginnen. Tekening maken op dik sterk papier en netjes uitknippen. Vervolgens op alu overkrassen en zagen maar. Het lastigste is vooral om de gaten van de tandwielkasten pricies uitgelijnd te krijgen. Misschien dat je een extra batterijensleuf erbij kunt maken....je weet maar nooit wat je in de toekomst van plan bent ermee. Succes in elk geval!!!
 
die lampen zijn een soort tussen dingetje. vond het wel leuk om te maken. wat betreft het allu chassis, die maak ik uit 2 mm plaat. net zo als de shocktowers en van die 2e accu, dat had ik al een beetje van je afgekeken.

ik had al een setje brushless voor mijn sprint gekocht een jaar geleden. ik zou het wel leuk vinden als het in die twin detonator kon. maar ik denk niet dat dat gaat lukken. dus hang ik dat setje gewoon weer in me sprint en ga ik weer op zoek naar iets anders voor me detonator
ben nog wel van plan om hem sneller te maken:D
 
Laatst bewerkt:
kijk eens naar een ezrun setje op ebay vanuit engeland of duitsland. geen kans op invoerrechten en ongeveer 75 euro per setje incl gratis verzenden (60A of 35A regelaar, een motor naar keuze en programmeerkaart)
Als je het echt goed zou willen doen zou je kunnen proberen de accu's achter elkaar te leggen zodat je een lager zwaartepunt krijgt.

bijvoorbeeld:
hpim1307k.jpg


en ja dit is een wild dagger...maar wel een hele zieke..volgens mij is zijn "naam" cold fusion.
 
ja dat is hem inderdaad. maar goed dat is wel een heel ziek project en eigenlijk ook geen wild dagger meer haha. maar dat van die accu's is inderdaad wel een mooie oplossing!
zou ik ook niet aan gedacht hebben maar dat hoeft ook niet, want bij mij zitten ze in serie haha.
 
nou ik niet dat doet die regelaar:P heb de regelaar uit een traxxas e-revo/summit/e-maxx. De evx2. kan tot 16.8 volt aan en tot 12 turns brushed geloof ik zo ff uit mn hoofd. Maar werkt prima hoor haha zeker met mijn motoren die volgens fabrieksopgave meer dan 40.000 toeren maken (wat waarschijnlijk lang niet gehaald wordt al klinkt het wel zo). mja...leuk speelgoed :)
 
zo net ff me lampen plaat uitgetest in het donker. ziet er gaaf uit. echt zon lichtbundel dat voor je auto schijnt. lijkt wel op een rally wagen.

me dempers achter zijn nu ook van die blauwe geworden.

ben aan het kijken welke motor/ regelaars brush of brushless ik wil

zoeff
 
als ik het opnieuw zou kunnen doen zou ik misschien wel gaan voor 2 brushless sets. Echter is wat ik nu heb misschien wat beter bestand tegen water. Maar goed ik doe het er voorlopig nog maar een hele tijd mee, het heeft afgelopen jaar genoeg geld gekocht en ben er eigenlijk ook wel erg tevreden over. Het matige van brushed is dat je meer onderhoud hebt en een lagere efficiëntie.
 
ik vind dat de brush motor zon klote geluid geeft, dan hoor ik liever een brushless motor.

en het onderhoud er van is makkelijk. hoef er niks uit te halen want er kan ook niks in
 
ik vind dat de brush motor zon klote geluid geeft, dan hoor ik liever een brushless motor.

en het onderhoud er van is makkelijk. hoef er niks uit te halen want er kan ook niks in

precies. Brushed blijft altijd rotzooien. zeker icm met offroad rijden en de motoren die op een zodanige plaats hangen dat er enorm veel vuil inkomt. Koop maar brushless inderdaad hahaha
 
maar mijn auto kan geen bl aan maar ik heb een voor deel ik heb 2 wd dus ik heb maar 1 motor nodig
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook in me twin detonator een keer alleen achterwielaandrijving gehad. in de sneeuw rollen die voorwielen niet goed en je mist toch power aan de voorkant om op sommige heuvels te komen. dus ben blij dat ik 4wd heb
 
ik ben ook heel blij dat ik 4wd heb want met 2wd vond ik het helemaal niet leuk om te rijden. in grof terrein liep hij constant vast en je het wiel wat aan de binnenzijde van een bocht zit slaat constant door zonder enige grip op zand. erg vervelend. Dus ik ben ook blij dat ik 4wd heb. de wild dagger of melvins auto kunnen best brushless aan, echter geen supersnelle. Er zullen gewoon aanpassingen gedaan moeten worden dat is gewoon een ding wat zeker is.

@zoeff. ik zag op je foto's een sanyo nicd accu liggen. deze is of 2000mAh of 2400 mAh (heb ze beiden ook gehad en heb nog 1 pakket van 8,4 volt 2000mAh) Ik wilde je even melden dat je daarmee niet je brushless set kan voeden denk ik, gewoon omdat deze accu's waarschijnlijk te weinig vermogen kunnen leveren daarvoor. maar dat zou je even moeten proberen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb 2x 2000 van sanyo en 1x de 2400.
ik merk wel al ze goed zijn opgeladen houden ze het langer uit dan anders. maar mijn brushless setje dat in me sprint zit doet het er prima op.

als ik die setjes brushless heb voor me twin detonator en me chassis af is kan ik 2 accus er in doen. en ik denk er over na om een paar nieuwe te kopen want degene die ik nu heb zijn al weer 5 jaar oud.

ik ben gisteren bezig geweest voor me chassis van aluminium te maken. best veel werk al dat zagen en vijlen:D maar ziet er goed uit vind ik zelf. fotos volgen nog op me album.
 
ik ben zoals belooft aan het zegen en vijlen geweest. moet nog de gaten boren die in de gearboxen gaan en zo.

kijk maar in me fotoalbums
 
ik heb 2x 2000 van sanyo en 1x de 2400.
ik merk wel al ze goed zijn opgeladen houden ze het langer uit dan anders. maar mijn brushless setje dat in me sprint zit doet het er prima op.

als ik die setjes brushless heb voor me twin detonator en me chassis af is kan ik 2 accus er in doen. en ik denk er over na om een paar nieuwe te kopen want degene die ik nu heb zijn al weer 5 jaar oud.

ik ben gisteren bezig geweest voor me chassis van aluminium te maken. best veel werk al dat zagen en vijlen:D maar ziet er goed uit vind ik zelf. fotos volgen nog op me album.

ik heb dezelfde ervaringen met die accu's. in mn onroad houdt degene die ik heb het nog heel goed uit. Als je ze parallel hangt in je wagen kom het voorlopig ook nog wel goed denk ik. ik zal zo eens in je fotoalbum kijken.

gr
 
is een tamiya blackfoot hetzelfde als een twin detonator / wild dagger???

ik zie wel hoe die accus zich houden. ik heb net de bonnetjes nog gezien die komen al uit 2003
 
Back
Top