Feathering shaft en bladhouder rubbers

Goedemorgen iedereen,

Domme domme domme ik, heb mijn bladhouders niet met locktide vastgeschroeft aan mn feathering shaft. met als gevolg beide bladhouders schoten er als kogels vanaf, godzijdank geen schade! zelfs de bladhouders en rotorbladen niet. nu mijn vraag in de bladhouders zit een soort van rubber ( waar je de feathering shaft in duwt) aan beide houders nu is er 1tje afgeschoten kan ik mijn bladhouders er ook weer opzetten zonder die rubbers?
 
Goedemorgen iedereen,

Domme domme domme ik, heb mijn bladhouders niet met locktide vastgeschroeft aan mn feathering shaft. met als gevolg beide bladhouders schoten er als kogels vanaf, godzijdank geen schade! zelfs de bladhouders en rotorbladen niet. nu mijn vraag in de bladhouders zit een soort van rubber ( waar je de feathering shaft in duwt) aan beide houders nu is er 1tje afgeschoten kan ik mijn bladhouders er ook weer opzetten zonder die rubbers?

Alles kan natuurlijk:D maar ik zou het niet doen want je houd naar alle waarschijnlijkheid en vlieggedrag als een dweil over. Die rubbers dienen als dempers, om de krachten bij het sturen soepel doch dwingend op de rotoras over te brengen. Dat gebeurt nu niet meer, met als gevolg dat de rotordisc kantelt, maar de heli zelf nog niet, tot je feathering shaft tegen het centraalstuk aan komt. Tot dat gebeurt hangt je heli maar een beetje onder de rotor te bungelen, zodra dat gebeurt krijg je een wat "merkwaardige" stuurreactie...

Gewoon nieuwe rubbertjes plaatsen, zo is het ding ontworpen.

Afgezien van het canopy'tje zitten er niet zo heel veel onderdelen aan een heli die je missen kunt.....

Groet, Bert
 
haha nee ik heb nog niets in elkaar gezet, want ik wist het niet zeker! Weet iemand waar ik die rubbertje afzonderlijk kan bestellen? In ieder geval bedankt mensen
 
Volgens mij kun je niet losse rubbertjes bestellen. Volgens mij moet je dan gewoon deze hele set nemen (tenminste, als je, zoals je naam suggereert, een King V2 hebt):Hub & Spindle set - EK1-0280
Hier zitten de rubbertjes in, die je bedoelt. Valt qua prijs ook nog wel mee, niet ;)
 
dus kan evt gewoon een nieuwe centerhub bestellen en daar de rubbers uithalen? Het betreft trouwens copterx 450 ae v2!
 
dus kan evt gewoon een nieuwe centerhub bestellen en daar de rubbers uithalen? Het betreft trouwens copterx 450 ae v2!

Ja, in een centerhubset zit inderdaad gewoon de rubbertjes. Ik weet niet hoe het met een CopterX zit, maar bij E-Sky werkt het iig wel zo. Ik vraag mij trouwens af of die O-ringen werkelijk rubbertjes zijn. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon de centerhub bestellen. Van de juiste grootte dan.
 
Als je al nieuwe O-ringen koopt, probeer ze dan van verschillende hardheid te krijgen, ze kosten toch bijna niks. Met zachtere word de stuurbeweging milder, met hardere word de stuurbeweging feller. Ook is het verstandig de rubbers in te vetten, zodat ze vrij kunnen bewegen. Rubber heeft de neiging te blijven 'plakken' als het een tijdje ergens omheen of in zit, en met vet niet meer.

Geen idee trouwens of het bij een King uitmaakt maar goed ;) Ik doe al m'n rubbers invetten, van micro tot 600. Ja, die ook :P
 
Back
Top