E-Sky kind V3 (?)

  • Topicstarter Topicstarter dennislp
  • Startdatum Startdatum
D

dennislp

Guest
Hallo allemaal :)

Voordat ik verder ga tot een of andere aankoop van een helicopter, ga ik toch hier maar is wat advies/tips/ervaring vragen!

Ik dacht er aan om de E-Sky king V3 (2,4G) te kopen,
E-Sky King V3 2.4G by: E-Sky - Hobbytrade

In het kort:
  • 120 graden ECCPM Control System
  • Volledig gebouwd en getest in de fabriek: Vliegklaar uit de doos!
  • Vernieuwd High Tech 6-kanaals R/C Systeem
  • High Performance Heading Lock Gyro maakt Full 3D en Aerobatics mogelijk!
  • Digitale Sub-Micro Servos en Micro Heading Lock Gyro voor precisie besturing
  • Roestvrijstalen Flybar, Main Shaft en Tail Shaft
  • 400 Brushless Motor en 25A Brushless ESC
  • Krachtige 3S 11,1V 1500mAH 20C Lipo voor extra power
  • 2.4G Syteem voor storingsvrij vliegen en langere batterij levensduur
  • Hold Rotation System en Auto Rotation System
  • Tail Belt Drive Systeem
  • High efficiency Tail Blade
  • Rear Tail Servo Stan
  • High Inertial Main Blade
Specificaties:
  • Main Blade diameter: 600mm
  • Tail Blade diameter: 130mm
  • Lengte: 550mm
  • Hoogte: 200mm
  • Gewicht: +/- 390 gram
  • Motor Gear: 10T
  • Main Driven Gear: 110T
In de doos:
  • E-Sky HoneyBee King V3 RTF volledig gemonteerd
  • 6-kanaals 2.4G zender en ontvanger
  • Lipo Accu: 3S 11,1V 1500mAh 20C inclusief lader
  • Engelstalige handleiding
  • 4x 7,5g digitale servo
  • 1x 3800kv Brushless motor
  • 1x 25A brushless speedccontroller
  • 4x AA Batterij voor de zender

Wat is jullie mening hier over? :confused: Alvast bedankt,
 
Laten staan, haal de Honey bee fixed pitch, Je hebt waarschijnlijk zelf geen eens een idee wat die specs betekenen, laat staan dat je ze gaat begrijpen, dan ben je dus beter af met de honey bee v2.
 
Mijn ervaring is niet ontzettend groot, maar hoe dan ook ga ik niet eerst aan een beginners helicoptertje ofzo.. Begin gewoon goed, en daarmee stapje voor stapje.. Waar een wil is, is een weg:)

@ anko

Waarom die dan vooral?

mvg,
 
Mijn ervaring is niet ontzettend groot, maar hoe dan ook ga ik niet eerst aan een beginners helicoptertje ofzo.. Begin gewoon goed, en daarmee stapje voor stapje.. Waar een wil is, is een weg:)

@ anko

Waarom die dan vooral?

mvg,

..........Omdat het een beginners heli is..............

In zekere zin heb je aan mij een medestander, ik ben van mening dat je gewoon met een CP heli moet beginnen. Mits onder begeleiding van een ervaren vlieger is dat gewoon verreweg de beste manier om te leren vliegen. Maar het probleem is dat jij geen ervaren begeleider hebt, anders stelde je jouw vraag hier niet.

Echter, en daar heeft Anko gewoon groot gelijk in, je begrijpt waarschijnlijk nog geen hout van de specs zoals je die in je eerste post zo keurig netjes uit de advertentie ge copy-pasted hebt. En in zo'n geval raad ik je persoonlijk zelfs een beginners heli af.

Het zinnetje "maar hoe dan ook ga ik niet eerst aan een beginners helicoptertje ofzo.. " geeft naar mijn mening aan dat je een beetje een verkeerde instelling/houding hebt om op een verantwoorde manier met heli's om te gaan, alsof je neer kijkt op beginners-heli's. Dat wijst op een gebrek aan respect voor helicopters, en dat kan behoorlijk gevaarlijk zijn.

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
Mee eens opzich, maar die specs gekopieerd voor handigheid.. kunnen jullie ze sneller lezen :)

En specs enz.. Betekenisen vallen te leren! Die paar dingen gaan denk sneller dan de gramatica van frans!

Maar als je niet kijkt naar ervaring etc. is het dan wel goede helicopter? (waarom?)
 
Ik heb de King 3 en zou hem zeker niet aanraden. De heli is erg gevoelig (zenuwachtig). Ik zou je dan aanraden voor een slag groter (450 size) te gaan (bijvoorbeeld Belt CP). Deze heli's zijn minder zenuwachtig, niet veel duurder en feitenlijk hetzelfde qua mechanica. Een andere optie is een honeybee CP3 of Eflite Blade Sr. De laatste heb ik zelf en deze cp heli's zijn bij lichte wind goed te vliegen. Wel wegen ze minder dan bijvoorbeeld een Belt en zijn dus wat gevoeliger voor de wind.
 
Na een paar uur googelen..
Heb ik gemerkt dat de V2 toch misschien wel beter is, prijs is lager maar heb ook goede argumenten gezien.

Maar wat zijn de nadelen van de V2 vegeleken met de V3? Wat snelheid etc. betreft?? Want het lijkt mij zonde van mijn geld, als ik een V2 koop en na een tijdje denk: Ok, klaar er mee, te saai, nieuwe! , dan koop ik liever een moeilijkere, waar ik langer mee bezig ben. Is uiteindelijk wat minder prijzig.

Mvg,

ps: helicopter niet echt voor stunts ofzo heel veel bedoeld!
 
King V2 zou ik sowieso niet doen ivm borstelmotor en problemen met de staartshaft en rollers. De king V3 is er niet voor niks!
 
Mee eens opzich, maar die specs gekopieerd voor handigheid.. kunnen jullie ze sneller lezen :)

En specs enz.. Betekenisen vallen te leren! Die paar dingen gaan denk sneller dan de gramatica van frans!
Misschien daar maar eens mee beginnen dan? ;) serieus, het is toch beter als je wat meer weet van wat je koopt.
Maar als je niet kijkt naar ervaring etc. is het dan wel goede helicopter? (waarom?)
Ik heb die king v3 onlangs ook aangeschaft na te zijn begonnen met een honey bee FP v2. Of ie goed is is maar net wat je er van verwacht.
Een heli met carbon frame en aluminium kop/staart is geheid beter maar geeft duurdere reparaties als je crasht.

Voor 'iets' meer geld kan je een KDS of CopterX set kopen. Die heli's zijn iets groter en de algemene mening op dat punt is geloof ik dat groter beter/stabieler en dus makkelijker is. Zelf heb ik daar nog geen ervaring mee; misschien wel een verademing als ik een 450 of 500size kit heb gebouwd :cool:

Bij vrijwel alle sets krijg je toch maar een simpele zender en lader welke je misschien al snel wilt vervangen. 2 uur of meer wachten nadat je 10min hebt gevlogen vond ik persoonlijk niets dus: betere lader, paar lipo accu's erbij(weer bijna 100,- verder) en een betere zender moet er nog komen. Als je een kit kan bouwen of hulp daarbij hebt is dat vast gunstiger dan achteraf upgraden enzo.
 
Mijn algemene ervarng met Esky helicopters is dat je meer tijd spendeerd aan het afregelen en zoeken naar een goede balans tussen vliegen (stabiel vliegbeeld) en het opbouwen van vertrouwen en ervaring.
ik raad ze daarom dan ook helemaal niet aan.
Ze zijn te koop aan prijzen waardoor mensen met helemaal geen kennis van zaken zich toch wagen aan deze goedkope prullen.
De gyro is van slechte kwaliteit, de electronica begeeft het vroeg of laat........moet ik nog verder gaan?
Vele mensen laten zich hier dan vangen en denken dat ze een goede heli in huis halen voor hun beperkt budget.
Spaar liever wat verder door, wacht wat af en bekijk en lees eens goed dit forum.
Koop misschien beter een deftig tweedehandse heli van een beter merk.
Je zal meer posts zien van mensen die hulp vragen of problemen detecteren met hun Esky heli's.
Zelf heb ik ooit vroeger die fout gemaakt en heb ik talloze uren geprobeerd die heli's vliegklaar te krijgen.
Het was altijd wel wat, zonder verder in detail te treden.
Ik raad nogmaals je niet dit merk aan.
je doet er echter zelf mee wat je wilt,
Als beginner vind ik ze NIET geschikt !
Je zal meer frustratie dan plezier kennen en zo krijg je natuurlijk een vertekend beeld van het heli vliegen wat op zich ook wat tijd vraagt om ervaring op te bouwen.
Zelf amuseer ik me nu rot met heli's maar ik heb veel geleerd uit de fout die jij nu dreigt te begaan.
 
Laatst bewerkt:
Welke raad jij dan aan? Helemaal niks van e-sky dus.? maar welke dan wel.... ..
 
De KDS 450 is een Trex-kloon die ik hier vaak voorbij zie komen, doe eens zoeken in dit forum dan vind je hem vast wel. Leuk ding, en kan je van beginner tot loeihard 3d afstellen. Onderdeeltjes spuuggoedkoop, en omdat er zo veel klonen van de Trex zijn overal te krijgen. Ook een Trex-kloontje is de HK450, is ook een draadje van. Voor 200 euro compleet te kopen en bouwen, met lipo's en lader.

Hou er wel rekening mee dat je er niet bent met de kit. Voordat je een beetje kan fladderen komt er nog wel een en ander bij... Vooral omdat je geen beginnerskist wil mag je op 2-3x de kitprijs rekenen voor je kan vliegen.

Succes,

Ton.
 
Het eerste keer zelf bouwen van een kit CP heli, kan je zonder een goede instructeur of begeleider wel op je buik schrijven, daarbij, vliegklaar ben je dan VEEEL duurder uit.. beetje heli zender begint bij zoon 200 a 250 eurie, accu 10 tot 50 eurie(hong kong vs hyperion) en de lader is ook algauw 100 eurie(of 50 in HK).. komt de heli er nog bij, zoef, richting de 400 euro...

Zie trouwens steeds vaker van dit soort topics, iedereen wil gelijk een CP, omdat ze die wel kunnen vliegen ''denken ze'' helaas zie je ze dan nooit meer terug hier..

Heli vliegen kost gewoon geld, je hebt 2 manieren, de rustige manier-> Honey Bee FP V2 halen, of de error and trial manier-> Gelijk een CP, de CP gaat je zeker meer kosten aan crashes dan 1 keer die FP kost..;)
 
je hebt 2 manieren, de rustige manier-> Honey Bee FP V2 halen, of de error and trial manier-> Gelijk een CP, de CP gaat je zeker meer kosten aan crashes dan 1 keer die FP kost..;)
Dat zeg ik ook altijd, maar dan valt het halve forum daar over want je kunt toch ook met een CP leren vliegen...
Dat klopt, dat kan ook. Maar ten eerste vliegt een CP lastiger dan een FP en ten tweede is een CP duurder in aanschaf en zeker in onderhoud.

Willem.
 
Anko, kit zelf bouwen? Misschien gigantisch dom hoor.. Maar dat begrijp ik niet echt.

Maar allemaal mooie tips, maar zouden jullie misschien is dan wat linkjes kunnen geven naar helicopters die jullie echt aanbevelen? Zou ik jullie erg dankbaar voor zijn:D

Mvg,
 
Als je in mensen hun onderschrift/handtekening leest dan heb je de voorkeuren al aardig te pakken ;)
En in andere draadjes die op dit moment aktief zijn worden er ook diverse genoemd volgens mij...
 
Laatst bewerkt:
Heli vliegen kost gewoon geld, je hebt 2 manieren, de rustige manier-> Honey Bee FP V2 halen, of de error and trial manier-> Gelijk een CP, de CP gaat je zeker meer kosten aan crashes dan 1 keer die FP kost..;)


Je gaat nu uit van dat de TS zonder hulp te zoeken gaat vliegen.

Er is nog een derde manier: vliegen onder begeleiding (en dan bedoel ik echt niet per definitie het opzoeken van iemand die met een leraar/leerling systeem werkt).

Ik heb voordat ik met de vliegschool begon, over een periode van meerder jaren zeker 5 of 6 mensen leren vliegen zonder kabelsysteem of wat dan ook, en nog nooit tijdens zo'n oefensessie schade gezien. Als je het maar goed aanpakt.
En dat waren allemaal CP heli's variërend van heel geschikte zoals de destijdse Hirobo Shuttle, tot absolute hondehokken zoals de MFA Sport 500.

Ik wil niet beweren dat je per sé met een CP moet beginnen, maar het is ook absoluut niet een "enig juiste waarheid" dat je per sé eerst met coax/CP moet beginnen. Zelf ben ik heel lang geleden zónder hulp, want er waren gewoon bijna geen helivliegers, met een FP brandstofheli begonnen (en ik weet dat dat geen vergelijk is met de huidige FP's) maar ik weet nog heel goed, dat toen ik mijn eerste CP kocht (dezelfde als in dit draadje: restauratie-graupner-bell-222-a-5 ), en dat was naar huidige maatstaven ook een absoluut drama, dat ik toen wel dacht "had ik maar direkt zo'n ding gehad...."

Wat wél héél sterk aan te raden is, is dat je ervaren hulp zoekt, of dat nou een vliegschool of gewoon een vriendelijk lokaal clublid is. Iemand die je helpt, daar kan geen sim, Coax of FP tegenop!

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top