opengewerkte tekeningen altijd mooi

@Martin Rudolf

Mooi hoor en weet je de timing klopt ook nog, bedankt voor het plaatsen op mijn draadje.

@Rik

Natuurlijk mag dat, wij vinden dat allemaal mooi om te zien en het maakt niet uit of het een filmpie is wat anders en natuurlijk ook zuigermotoren zijn welkom hier op mijn draadje.

De 1 vindt dit en de ander vind dat op het net, het is juist leuk dat het hier verzameld wordt, vandaar mijn draadje hier.


Vriendelijke groet Jaap gaasbeek
 
en nog twee, onze wren mw54 :)

MW54%20Cutaway%20Diagram.jpg


en een turboprop

b1.jpg
 
Laatst bewerkt:
dat is veel

Toch niet in de zelfde behuizing ?
Van welke maten ga je uit .
Ben erg benieuwd succes er mee ,ik hoop hier op het draadje iets moois te kunnen zien groeien gloeien.
EN nog bedankt voor de tips koeling smering en voor spanning lagers . geen probleem meer.

gr Gerrit Jan
 
Hey Martin, tsja.....altijd bezig hé? ;)

Jaap, het zal de tweede motor worden voor m'n grote F16. (of beter gezegd eerste...) De veder lichte GR180 is voornamelijk voor de FAI wedstrijden maar voor de andere jetwedstrijden en demo's ga ik de kist volstoppen met allerlei gadgets waardoor zijn gewicht naar de 20kg gaat. Tel daar dan weer 5 liter brandstof bij en we hebben een start gewicht van ongeveer 25kg. Daar kan ik wel een stoere motor bij gebruiken die niet onder stres dat vermogen geeft, dus een grotere die dat met twee vingers in z'n neus doet ha ha ha.


Toch niet in de zelfde behuizing ?
Van welke maten ga je uit .
Ben erg benieuwd succes er mee ,ik hoop hier op het draadje iets moois te kunnen zien groeien gloeien.
EN nog bedankt voor de tips koeling smering en voor spanning lagers . geen probleem meer.

gr Gerrit Jan
Nee, dat wordt inderdaad toch echt wel een maatje groter, veel meer dan een kilo of 20 is er denk ik niet uit de KJ ketel te krijgen. Diameter zal 135mm worden, het nieuwe Ø85mm turbine wiel van jetmax en een compressor van ongeveer 90mm. Het is echter nog lang niet zo ver hoor, ben op m'n gemak wat aan het voorbereiden en rekenen. De F16 zal dit seizoen eerst kennis maken met de huidige motor, de grotere staat pas voor volgend jaar geplanned.

Groetjes,
Gerald
 
Back
Top