Bouw foto's Vario Hughes 500D

Dank voor de complimenten.
Ik ga, als het weer het toelaat, maandag testvliegen ik zal dan proberen een klein filmpje te maken.

-Ruud-
 
emcrmaandag2epaasdag.jpg


emcrmaandag2epaasdag_2_.jpg


emcrmaandag2epaasdag_3_.jpg


emcrmaandag2epaasdag_4_.jpg


emcrmaandag2epaasdag_5_.jpg


emcrmaandag2epaasdag_6_.jpg


emcrmaandag2epaasdag_7_.jpg


emcrmaandag2epaasdag_10_.jpg


emcrmaandag2epaasdag_16_.jpg
 
Bedankt voor de foto's Alex...

Na wat afstellen aan de motor en na het controleren en eventueel vast zetten van wat zaken heb ik nog wat kunnen hoveren.
Het weer viel erg tegen, veel wind en tussen door wat regen. Maar toch geprobeerd om wat te hoveren. Moet nog even wennen aan het vliegen met een zwaardere heli, die ook nog eens wat meer wind vangt. Toch hebben we nog een klein filmpje kunnen maken.
Ziet er nog wat onrustig uit maar tis ook even wennen natuurlijk.
7PUKiJwpvvo[/media] - Vario Hughes 500 D Benzin

-Ruud-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onrustig? Dat ziet er prima uit hoor!
Gefeliciteerd met de maiden! Het zag er goed uit , Roy


Dank je.
Ach ja het was de eerste dag met veel wind.

Dit is een wat langer filmpje, ik heb de wind in mijn gezicht en je kunt goed zien dat ik bij het voor langs vliegen niet genoeg staartrotor gaf om de heli mooi recht voorlangs te laten vliegen. Maar goed de staart vinnen vangen veel wind, dus de volgende keer wat meer "staart" geven.

-Ruud-
dN0F0oQLAdg[/media] - Vario Hughes 500
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag heerlijk gevlogen en de heli verder afgesteld.
Wat mij opvalt is dat het vliegklaar toch een heli is van 10 kg maar dat je daar bij het rond vliegen niet zo veel van merkt.

Ik ben nu nog even bezig met heel dun band (vario 30/41) in de sponningen van de deuren aan het plakken.
Dit om het rammelen van de deurtjes tegen te gaan.
Al met al een fijne heli die naar mijn idee heerlijk stabiel vliegt.

-Ruud-

DSCN3729.jpg


DSCN3731.jpg


DSCN3735.jpg


DSCN3740.jpg
 
Grote kist man, mooi gezicht, erg fraai. Zo netjes gebouwd verdient een interieur ;-)
Op welke manier sluit je de deuren? Zijn de deurklinken functionerend of werk je met magneten?

Gr, Roy
 
Grote kist man, mooi gezicht, erg fraai. Zo netjes gebouwd verdient een interieur ;-)
Op welke manier sluit je de deuren? Zijn de deurklinken functionerend of werk je met magneten?

Gr, Roy

Tja een interieur, misschien begin ik er wel aan.
De deuren werken met een oploop geleiding, zie voorgaande foto's, deze klip aan de deur houd de deur netjes in de sponning. Verder heb ik op de deuren aan de linkerkant van de heli ook magneetjes geplaatst omdat aan deze kant bij iedere start de deur open moet ivm de trekstarter. Het sluiten gebeurd met de deurklinken. Best een klusje om de deuren netjes sluitend te krijgen.

Ik heb nu ook alle ramen met siliconenlijm (Vario 10/11) in de sponningen gelijmd, ik zag daar tegen op maar is erg goed gelukt. Enkel schroeven is te weinig ivm de trillingen van de benzine motor.


-Ruud-
 
Laatst bewerkt:
Dag Ruud,

Die oploopgeleiding aan de scharnierzijde had ik gezien, ik heb ze zelf ook op mijn Ecureuil zitten.
Zouden alleen de deurmagenten voldoende zijn om ze dicht te houden denk je of is een aanvullende sluiting(deurklink) noodzaak?

Wat de ramen betreft, de lijm droogt dus mooi transparant op? Kan me voorstellen dat je daar tegenopzag want het is toch een bepalende zichtscontour die vertroebeld wordt als de lijm niet mooi opdroogt.

Bedankt voor je reactie,
Gr,Roy
 
Hallo Roy,

Magneten alleen kunnen genoeg zijn, ik ben alleen bang dat de deuren dan toch gaan trillen en rammelen. Ik heb zo'n Emcotec mini gekocht en daar zitten van die hele sterke magneetjes bij als reserve, als je dat soort magneetjes te pakken kunt krijgen.

De lijm is inderdaad mooi transparant en als je precies de juiste hoeveelheid gebruikt vult het precies de sponning.
Een voordeel is ook dat de hele romp er sterker door wordt, de hele voorkant met al die ramen voelt nu heel stevig aan.

Ik ben er wel achter gekomen dat bij het gebruik van een benzine motor je goed moet letten op trillen en rammelen van de romp delen, als je daar niet iets aan doet slijt het heel snel in op elkaar.

Vandaag nog willen testen maar er stond zo'n harde wind bij ons dat ik er maar van heb afgezien.

-Ruud-

DSCN3747.jpg
 
Ik heb inmiddels een 5-bladskop gescoord en da's voor mij het begin van mijn lange-termijn Magnum Hughes.

Ik hoop dat je het niet opvat als afzeiken, want ik ben echt helemaal weg van je heli, alleen zie ik in het kleurenschema nog wat verschil met de foto's van de "echte" Magnum 500C.

1_8_f_full.jpg
 
Afzeiken? Helemaal niet, ik vind het juist leuk dat je goed naar de foto's hebt gekeken.

Maar het klopt, ik heb mij niet geheel aan het kleur schema gehouden. Ik heb oa de schuinte van de banen gelijk gehouden met de schuinte van de voorkant van de achterste deur.
Een beetje dichterlijke vrijheid om het zo maar te zeggen.......

De kleuren heb ik overgenomen van de foto die op de gallery van Vario staat, die met dat kleine jongetje erbij.

Ook de staart heb ik iets anders, daar zitten niet de schuine banen op.



-Ruud-
 
Hallo,

Ik ben met wat kleine reparaties bezig en ik kom er achter dat er door trillingen van de benzine motor best wel wat slijtplekken aan de romp komen.
Ik ga nu van dat hele dunne schuimrubber, Vario 30/41 Trittstreifen op de aansluitvlakken van de rompdelen plakken.
Ik heb de sponningen van de deuren er ook al mee behandeld, het voorkomt slijtage van de rompdelen en het rammelen van de romp wordt er ook door voorkomen.
-Ruud-

DSCN3774.jpg


DSCN3775.jpg


\
DSCN3776.jpg
 
kleur rotor bladen

Hallo,

Ik wil nog wat aan de kleur van de rotor bladen doen. Ik vind de witte bladen en de grijze staartrotorbaden niet zo mooi staan.

Op de staartbladen zie je veel dat er twee rode strepen op de uiteinden worden gezet dat is al wat.
Nu de rotorbladen nog, ik zat denken om de zelfde kleur te gebruiken als die ik heb gebruikt op de romp. Misschien ook twee rode strepen op de tippen? Iemand een idee?

Ik neem aan dat je de bladen mag spuiten?

-Ruud-
 
Back
Top