Traxxas 1/16 e-revo Topic!

ik ben ook nog aan het wachten op spul vanuit hun duitse warenhuis voor mijn 1:10 slash (die dingen waren nog op voorrad toen ik ze bestelde maar toen de betaling clearde niet meer... GRRRR)
 
Ik had al een poosje een nieuwe body liggen voor mijn revo, maar was er nog niet uit hoe ik deze ging afwerken.

Vandaag een paar vrije uurtjes en...

img0263di.jpg


img0264h.jpg


img0265cx.jpg
Gr Rick
 
Dit zijn nog de originele. Ik ben wel van plan verstelbare te kopen. Zijn er naast de Traxxas verstelbare nog andere(betere)?
 
Vandaag mn nieuwe Revo in ontvangst genomen en meteen er een VXL motor en regelaar ingestopt.
Nu de revo was nog met een gewone 27Mhz zender.

Op de vorige reed ik steeds met 2.4Ghz..

Nu dat ik al 2 rij ritten achter de rug heb valt me op dat deze net iets trager is kan dit liggen aan de zender ?

Ik heb altijd gereden op 2s lipo's in parrallel

Weet iemand iets ?

Zal de 2.4 maar eens gaan installeren zekers want die 27mhz gaat nu niet echt heel ver en als ik buiten ontvangst ben holt die alle kanten op.......
 
Idd dat ben ik vergeten. Nochtans ik dit meestal niet vergeet maarja wou ook zo graag rijden ;) dan vergeet je nog al eens iets.
Ga ik dan maar meteen doen en van het weekend is goe op zne staart trappe !!:D
 
Maar weer eens wat gaan experimenteren met het Mervje.
Op Traxxas.com hier en daar wat bevindingen van heren die wisten te melden dat de Merv op grote sloffen toch echt stukken beter het offroad gebeuren aankan. Dat moest ik ook proberen en inderdaad !

Deze 30 series dirt hawgs op Pro-Line Torque velgen zien er in eerste instantie misschien een tikkie raar uit, maar het wagentje gaat ermee echt als een trein over gras en ruw terrein. In mijn ogen is dat met de standaard slofjes toch stukken minder.
Ben nog zoekende naar de juiste gearing. Met m'n huidige setup NEU 1110/2250KV geared 14/55 op 6S lipo was het voor onroad speedrunnen duidelijk undergeared, maar tijdens offroad bashen waren de temps keurig.
Ga morgen eens wat 4S configuraties proberen, want 56.700 RPM met een topsnelheid van slechts 60km/u gaat natuurlijk nergens meer over, wel echt superveel torque. Het geluid is ook leuk! :)

Overigens gaan deze banden ook redelijk met de stock motor en regelaar, gearing wel zo laag mogelijk houden. (Traxxas gaat tot 16/55)

bigwheels.jpg
 

Haha ziet er goed uit:D

Heeft er iemand tips voor een goede regelaar voor in de merv?
Zodat ik ook van die grote banden kan gebruiken zonder dat mijn regelaar direct door brand?
De mamba max pro is namelijk net te breed:(
Dus als iemand tips heeft Graag!!!:)
(Of moet ik hier een nieuw topic voor aanmaken?
 
Heeft er iemand tips voor een goede regelaar in de merv?

Helaas is er geen enkele regelaar met een betere performance dan stock die ook op de stock locatie past zonder kleine aanpassingen.
T/m 3S is de mamba max een goede keus, 4S kan met streng "temp management" met de sidewinder en voor zorgeloos blazen t/m 6S is de Mamba Max Pro de beste keus.
Stock motor kan heel veel hebben en hoef je op zich niet te vervangen.

De makkelijkste truc voor het gebruiken van een van deze drie regelaars is het omdraaien van je receiver en regelaar positie. Dan hoef je met de dremel alleen maar de lipjes weg te halen waar de receiver box mee vast zit. Dan krijg je alle boven genoemde regelaars redelijk netjes in je chassis.
Wel klitteband of servo-tape gebruiken voor de regelaar omdat ie er uit moet je als je pinion of spur wilt verwisselen.

LehnerLarge.jpg



Als alternatief kun je met wat dremel/snijwerk een regelaar ook nog kwijt in een van de batteryboxen, maar dan ben je uiteraard gelimiteerd t/m 3s.

Keep in mind dat Castle regelaars op papier niet waterdicht zijn, maar in de praktijk niet echt veel watervrees hebben als je beetje normaal doet.....


De pruts-oplossing voor de niet passende regelaar is je Merv met 120 km/u tegen een boom aan laten vliegen zodat de hele MMpro behuizing aan diggelen ligt en dan vervolgens het nog prima werkende losse printje met koelblokje in een silicone jasje met een tiewrap aan de motor binden ! :D:D:D

Moet er niet eens iemand een faqje maken voor de Merv? Er komen toch wel heel veel dezelfde vragen langs.....


 
De pruts-oplossing voor de niet passende regelaar is je Merv met 120 km/u tegen een boom aan laten vliegen zodat de hele MMpro behuizing aan diggelen ligt en dan vervolgens het nog prima werkende losse printje met koelblokje in een silicone jasje met een tiewrap aan de motor binden ! :D:D:D

Heel erg bedankt.
Word de MMP ook erg warm met die banden die u er op hebt?
Mijn regelaar was namelijk net heel erg warm met de stock bandjes!
En wat is die pruts oplossing dan?
 
persoonlijke ervaring van hem:P

Ik dacht dat je een nieuwe case had gekregen van castle man? ik meen me iets te herrineren dat ze die speedrun van jou gewoon "win" vonden?
 
Heb gistermiddag een beetje off-road gereden, het valt me op dat de standaard regelaar vrij snel in de beveiliging tegen oververhitting gaat.
De buitentemp. is nog niet zo hoog, ik reed met tussenpozen 1 pack leeg.

Hebben anderen ook deze ervaring?
 
Heb gisteren ook nog eens offroad gereden met de revo maar bij mij schakelt die niet naar beveiliging maar de motor is maar een 50 graden vermoed ik ik kan de motor net niet vast nemen en ik ben wel wat gewoon hoor.

T'was ook de laatste keer want ze staan immers tekoop!

Vinden jullie dat ik teveel vraag voor de revo's ? 350 lijkt me een mooie prijs voor dat alles..
 
Ok,

Maar nu zit ik met een vraag.
De roller revo (rode) was ik nu net even aan het schoonmaken (ontstoffen)
En ik had overlaatst een fusee vervangen. Nu de TOE-IN van mijn mijn wiel waar de fusee vervangen is staat nu meer naar binnen.

Hoe kan je dit maken eigenlijk ?heb in de handleiding gezien maar vind niets
 
Even een vraag, ik heb een 24 ghz zender gekocht (origineel Traxxas in de USA) voor mijn Revo VXL 1/16. Voordeel is dat de antenne niet meer zo heel ver boven de body uitsteekt. Maar eigenlijk vind ik de antenne best nog wel lang. Traxxas heeft aan het einde van de antenne er een soort aluminium uiteinde op zitten met nog een losse draad. Hoe lang moet ik de antenne nu maken. Ik heb hem wat kort gehouden, maar steekt nog steeds een cm of 4 boven de body uit.

Heeft iemand een Revo VXL met 24 ghz zender zo uit de doos? Ben benieuwd hoe lang de antenne dan volgens Traxxas moet zijn...
 
Even een vraag, ik heb een 24 ghz zender gekocht (origineel Traxxas in de USA) voor mijn Revo VXL 1/16. Voordeel is dat de antenne niet meer zo heel ver boven de body uitsteekt. Maar eigenlijk vind ik de antenne best nog wel lang. Traxxas heeft aan het einde van de antenne er een soort aluminium uiteinde op zitten met nog een losse draad. Hoe lang moet ik de antenne nu maken. Ik heb hem wat kort gehouden, maar steekt nog steeds een cm of 4 boven de body uit.

Heeft iemand een Revo VXL met 24 ghz zender zo uit de doos? Ben benieuwd hoe lang de antenne dan volgens Traxxas moet zijn...

Dit begrijp ik niet goed ?

Als ik je begrijp. Kan je een heel deel van de draad in de ontvangerbox stoppen. of zelfs heel de draad want veel maakt dat niet uit...
 
Eeeeh ja je begrijpt me volgens mij goed. Als ik het nu goed begrijp, dan kan ik dus de hele antenne draad in de ontvangersbox stoppen omdat de ontvangst toch goed genoeg is? Dat zou ik namelijk het liefste willen. Dan laar ik er nog wel 3 cm uitsteken maar dan blijft ie onder de kap. Dat kan dus, zonder problemen?
 
Back
Top