Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

  1. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
  2. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
  3. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Dit weekend heb ik gereden met de Revo op onverhard terrein, dat is super nu. Mooi weer en alles lekker droog. Maar nu is er allemaal klein gruis ect in de gaatjes van mijn wielen terecht gekomen. Ik rijd met de standaard Revo wielen. Met als gevolg dat mijn wielen nu compleet uit balans zijn!

    Die MERV die trilt nu zo erg dat er gewoon niet mooi meer mee te rijden is.

    Hie krijg ik dit weg?
     
  4. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
    Als ik zelf mijn banden lijm, maak ik de gaatjes in de velg dicht en maak gaten in het loopvlak van de band.
    gaten in hart van loopvlak met een diameter van 2 a 3 mm. Ik maak die gaten er in met een gaten tang (zo een waar je gaten in riemen en horlogebandjes maakt)
    Nu zou je het nog kunnen proberen met een soldeerbout, niet boren want dan is de kans op verder scheuren groter.
     
  5. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Gaatjes in het wiel dichtmaken, zonder gaatjes in de banden te maken, kan overigens problemen opleveren. De banden balloonen dan niet meer, maar krijgen een rare vorm.
    Ik heb het wel eens met een boor gedaan, maar nooit last gehad van uitscheurende gaten.
     
  6. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    ok thx, maar ik vermoed dat dit alle adviezen zijn als je banden zelf plakt?
    Ik vraag mij af of het gruis er nog wel uit te krijgen is :(

    Misschien onderdompelen in water en flink knijpen? Hopelijk dat het gruis met het water weer uit de gaatjes komt zetten?
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Je kan altijd proberen de gaatjes er in te maken, en dan gas te geven.
    Door de centrifugale kracht zouden er eruit kunnen slingeren, net als water.
    Veel water erin zou ik niet doen, dan gaan de foams stuk.

    En anders even los bakken/koken/weken, en dan opnieuw lijmen.
     
  8. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
  9. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    ok dus loskoken en opnieuw plakken is de beste oplossing?
     
  10. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik zou eerst proberen ze eruit te rijden met de gaatjes. Als dat niet lukt, kun je altijd nog opnieuw plakken.
     
  11. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Ok dus even voor de goede orde. Gaatjes maken in het midden van het wiel in het rubber.
    Maar hoe maak ik het beste en mooiste gaatjes als mijn band gelijmd zit op de velg?
     
  12. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Klopt, in het midden van het loopvlak, ikzelf doe er meestal twee, 180 graden tegenover elkaar.
    Ikzelf gebruik een hete spijker, maar een soldeerbout werkt waarschijnlijk ook
     
  13. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Top gaan we vanavond s proberen... gaatjes niet groter dan 3 a 4 mm denk ik
     
  14. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Klopt. Tegenover elkaar zoals ruudxd al zei. Niet binnen uitproberen anders heb je veel troep. Heb iemand dat eens zien doen met blubber in zijn banden. Krijg je zo'n mooie streep in je interieur. Of op je gezicht :)
     
  15. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Kunnen mijn banden met gaatjes erin niet gaan scheuren als de banden gaan ballonnen?
     
  16. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb er nog nooit last van gehad. Er zijn veel mensen die zeggen dat het risico kleiner is als je de gaatjes met een gaatjestang of soldeerbout maakt.
     
  17. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    heb er vandaag gaatjes ingebrand, hopen op een goed resultaat. Anders een nieuwe wielset, en die gelijk afplakken.
     
  18. Mystikal

    Mystikal

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    409
    Locatie:
    Etten-Leur
    Mijn motor 380T reageerde niet meer. Motor los gemaakt. Diff draait zeer soepel. Motor zat vast. Deze met de hand en flink wat kracht los gekregen. Echter hij reageerde niet meer op de zender input.

    Daarna met de hand motor wat rond gedraaid en dat doet reageeert hij wel op de zender. Stop ik dan met gas geven slaat hij 'vast' en reageert niet meer. Als ik hem dan met de hand weer los draai doet hij het weer. Tot de volgende keer dat ik stop. Dan moet ik dezelfde procedure herhalen.

    Erg vreemd wat mij betreft. Dit is overigens al de 2e motor die ik hetzelfde euvel heeft. Ik heb er denk ik slechts een uurtje mee gereden. De vorige motor had soortgelijke problemen, ook vrij snel na aankoop.

    Iemand suggesties?
     
  19. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Vreemd verhaal. Als het een Velineon motor is, zou ik ermee terug gaan voor garantie.
     

Deel Deze Pagina