Beginnersvraagjes > Esky Dauphin

  • Topicstarter Topicstarter szixxx
  • Startdatum Startdatum
S

szixxx

Guest
Hallo!

Ik ben nieuw hier op het forum en ik heb mij aangemeld omdat ik ook het Helikopter virus te pakken heb gekregen. Ik was begonnen als zovelen met een Picoz maar aangezien deze gewoon niet stabiel te krijgen is kreeg ik al snel interesse in ander modellen. Vrieden van mij, inmiddels ook aangestoken, hebben een COAX model van Syma gekocht en daar kon ik best goed mee uit de voeten. Lekker stabiel ook.

Maar ik wil graag toch iets meer en wat realistischer design en ik kwam daarbij uit op de Esky Dauphin 2.4g welke ik dan ook heb besteld. Als het goed is krijg ik hem morgen binnen!

Nu heb ik wel gelezen dat vrijwel alles van deze heli te vervangen is en ik zit er aan te denken alvast EXTREME blades te bestellen voor het geval ik de huidige en extra aan gort heb gevlogen.

Maar nu is mijn vraag aan jullie, wat zijn de do's en dont's met deze heli of heli's in het algemeen. Liefst zou ik ervaringen van andere Dauphin vliegers horen.

Ik wil mij graag zo goed mogelijk voorbereiden!

Ik zie jullie reacties dan ook graag tegemoet! :D
 
Jammer, helemaal niemand tot nu? Ik zie dat er best vaak is gelezen maar helaas..
 
Je vraagt ook een beetje specifiek naar eigenaren, die zijn er blijkbaar niet veel.

Verder vraag je heel breed naar algemene do en dont's, om alles te beschrijven ben je een aardig tijdje bezig.

Dus van welke dingen wil je iets weten?
(voor tips over leren vliegen, even op het forum kijken, staat al regelmatig genoemd)
 
Je vraagt ook een beetje specifiek naar eigenaren, die zijn er blijkbaar niet veel.

Verder vraag je heel breed naar algemene do en dont's, om alles te beschrijven ben je een aardig tijdje bezig.

Dus van welke dingen wil je iets weten?
(voor tips over leren vliegen, even op het forum kijken, staat al regelmatig genoemd)


Hoi Student,

Ja daar heb je een punt. Het is niet zozeer dat ik alleen maar Dauphin vliegers hoop te bereiken maar iedereen die tips heeft of wat dan ook voor een beginnende vlieger. Overigens heb ik nog wel iets specifieks. Vrienden van mij hebben, als eerste heli, FP en CP heli's gekocht en dit met advies van de winkel waar zij dit hebben gekocht. Als ik hierzo lees op het forum wordt dit niet echt aangeraden als eerste heli als je nog geen ervaring hebt.
 
Wil je alleen maar wat in je achtertuin rond zoemen zou ik dit zeker niet
doen.:)
Maar ga je serieus werk maken van het heli vliegen,dus lid worden van een
club,waar je geholpen word met deze hobby,waar je gratis met raad en daad word bijgestaan,ga dan eens kijken hoe groot je budget is en koop daar een cp heli van,liefst minimaal 500 of 600 size.Deze kan je ook nog lekker vliegen bij een stevige wind.:-D
Heb je dit er niet voor over ga dan een andere hobby zoeken,want dan word negen van de tien keer elke euro die je hieraan uitgeeft weg gegooit
geld.
 
Wil je alleen maar wat in je achtertuin rond zoemen zou ik dit zeker niet
doen.:)
Maar ga je serieus werk maken van het heli vliegen,dus lid worden van een
club,waar je geholpen word met deze hobby,waar je gratis met raad en daad word bijgestaan,ga dan eens kijken hoe groot je budget is en koop daar een cp heli van,liefst minimaal 500 of 600 size.Deze kan je ook nog lekker vliegen bij een stevige wind.:-D
Heb je dit er niet voor over ga dan een andere hobby zoeken,want dan word negen van de tien keer elke euro die je hieraan uitgeeft weg gegooit
geld.


Oh dat heb ik er zeker voor over maar op dit moment heb ik echt het geld niet om een size 500 CP heli te halen. Ik wil eerst leren vliegen met de Dauphin die ik heb besteld en dan verder sparen voor een duurdere als dit blijft bevallen. Er is toch nog wel een verschil tussen de fanatieke vlieger en de gene die af en toe voor de lol vliegen. Ik ben op het moment nog geen van beide. Heb hobbies teveel ;-)
 
Dat is wat ik er mee zeggen wil.
Door een heli zus en dan weer een heli zo aan te schaffen,wat het dan allemaal weer net niet is,ben je na een jaar zowiezo een hoop frustraties,
rijker en je zal ervan schrikken de hoeveelheid euro's die je armer bent,
aan onderdelen die je hebt moeten vervangen of upgraden.
Ik heb dit nou al een paar keer ervaren met beginnende heli vliegers.
Je zal eerst eens bij jezelf na moeten gaan,hoe graag je met deze hobby
aan de slag wilt gaan,want het is en blijft geen hobby om het maar half of er eens een keertje bij te doen.
doen.:-D
Je bent uiteindelijk het goedkoopste uit als je het in een keer goed doet.:cool:
 
Ik ben ooit begonnen met een Fp, gewoon om te kijken wat het helivliegen was en of het ook voor mij wat was. Aangezien ik het voordeel van een windstille ruimte in de buurt heb, heb ik hier redelijk mee leren vliegen.

Daarna ben ik naar een Trex 450 gegaan, wat een gigantische stap vooruit was qua stabiliteit en windbestendigheid. Hierna voor in de wintermaanden (als je echt binnen moet vliegen...) een Trex 250 erbij genomen.
Dankzij de Fp, die door zijn redelijk onstabiele gedrag mij een goede basis heeft gegeven, heb ik mn Cp's nog niet op de grond gelegd.

Maar kun je alleen buiten vliegen, moet je als beginner inderdaad richting een 500 gaan denken. 450 kan, maar dan zul je wel het weer een beetje af moeten wachten. Groter is stabieler en windbestendiger.

kortom, het is gewoon een kwestie van voorkeur, budget, zekerheid (is het echt wel iets voor je) en de te vliegen locatie.
dit verschilt dus inderdaad van geval tot geval.

Maar leren vliegen is voornamelijk een kwestie van geduld. Heb je een mindere dag, zet hem gewoon aan de kant. Werkt het weer niet mee, hetzelfde.
En veel simmen, helpt erg veel
 
Back
Top