gebruikers ervaring honey bee king v3

zoals de titel zegt wat is julie ervaring met deze heli positief en negatief

de heli kost 150 met alles er op en er aan met 2.4 ghz zender set E-Sky King V3 (EK1H-E512RA / 000016) | E Sky Shop

ik heb 3 jaar ervaring met met heli vliegen met een coax en een fp (walkera 4#3) en ben sinds kort ook in het bezit van een vliegtuig dus de oriëntatie is geen probleem meer
 
Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar. Ben sinds vandaag serieus aan het overwegen om te beginnen met modelvliegen als hobby en zat er aan te denken om dit model aan te schaffen :).
 
ik zou maar lekker beginnen met een coax of een simpele fp heli
deze heli is echt voor gevorderde
wel goedkoop maar duurkoop voor een beginner want je zal deze in 10 seconde als het niet minder is kapot vliegen als je geen ervaring hebt

dat komt omdat cp heli's veel feller stuuren en je nog de oriëntatie aan moet leren. met een coax kan je je zelf dat heel goed aan leren omdat deze erg stabiel vliegt en niet te veel hoeft te corrigeren
 
Laatst bewerkt:
ik zou maar lekker beginnen met een coax of een simpele fp heli
deze heli is echt voor gevorderde
wel goedkoop maar duurkoop voor een beginner want je zal deze in 10 seconde als het niet minder is kapot vliegen als je geen ervaring hebt

dat komt omdat cp heli's veel feller stuuren en je nog de oriëntatie aan moet leren. met een coax kan je je zelf dat heel goed aan leren omdat deze erg stabiel vliegt en niet te veel hoeft te corrigeren

Dat is geen absolute must.
Ik zelf ben begonnen een maand of 4 geleden met de Belt CP v2.
Er zijn alleen een paar dingen erg belangrijk als je meteen met een CP heli begint :
- Heb mega veel geduld, ga niet meteen proberen te vliegen maar zet er een trainingkruis onder (na volledig afstellen van heli natuurlijk), maak de heli licht maar laat hem niet loskomen en probeer hem zo over een gladde grond te slepen waar je veel ruimte hebt.
- Kijk voor het afstellen de filmpjes van "Finless" Bob White en van Nuttcaze op YouTube.
- Realiseer je dat je gaat crashen een CP heli heeft veel techniek en realiseer je dat je dan onderdelen MOET bestellen/vervangen. Vind je repareren en afstellen niet leuk, dan ga je de heli na één of meerdere crashes in de hoek zetten.

Dus je kunt best beginnen met een CP heli maar dan moet je wel een aantal dingen overwegen.
Daarnaast kun je beter de Belt CP v2 nemen in plaats van de HoneyBee King 3. De Belt lijkt gewoon veel meer qua aansturing op de echte goede RC heli's dan de Honeybee. E-Sky is geen super kwaliteit realiseer je dat ook, maar de onderdelen zijn goed verkrijgbaar en goedkoop, en als je via eBay besteld uit HongKong zijn ze nog veel goedkoper maar de levertijd is dan tussen de 1 en 4 weken.
 
Laatst bewerkt:
Op V-Nix.nl zag ik een aanbieding waar je hetvolgende krijgt voor €149,-

1 x Honey-Bee-King 2 CP
1 x E-Sky simulator
1 x Professional Training Kit

Lijkt me aardige kans om de hobby mee te beginnen :eek:
 
Ik ben ook een newbie.

Waarschijnlijk is er maar één goede methode om te beginnen met CP vliegen: uren en uren op de simulator doorbrengen tot je de reflexen in de vingers hebt!

Die E-Sky simulator heb ik ook gekocht. Je kunt FMS (die erbij zit) gebruiken maar er zijn nog andere gratis sims: HeliSimRC is een aanrader. In HeliSimRC kun je meer instellen.

Na enorm veel uren vliegen en crashen begint het eindelijk te lukken op de sim. Hopelijk ben ik er iets mee voor als ik m'n maiden maak met m'n HK450GT.

Dan lijkt dat pakket van V-Nix wel redelijk. Maar houd er rekening mee dat je meerdere batterijen nodig hebt, extra onderdelen moet bestellen, etc. Met die €149 geraak je er dus niet!
 
Ik ben ook een newbie.

Waarschijnlijk is er maar één goede methode om te beginnen met CP vliegen: uren en uren op de simulator doorbrengen tot je de reflexen in de vingers hebt!

Die E-Sky simulator heb ik ook gekocht. Je kunt FMS (die erbij zit) gebruiken maar er zijn nog andere gratis sims: HeliSimRC is een aanrader. In HeliSimRC kun je meer instellen.

Na enorm veel uren vliegen en crashen begint het eindelijk te lukken op de sim. Hopelijk ben ik er iets mee voor als ik m'n maiden maak met m'n HK450GT.

Dan lijkt dat pakket van V-Nix wel redelijk. Maar houd er rekening mee dat je meerdere batterijen nodig hebt, extra onderdelen moet bestellen, etc. Met die €149 geraak je er dus niet!

Ook dat is geen absolute must, ik zelf leer het vliegen liever in het echt. En heb nog nooit een RC sim aangeraakt. Maar ook daarbij moet men zich realiseren dat de kans op crashen groter is en dat je dus meer tijd besteed aan reparaties en afstellen. Wat ook zo zijn voordelen heeft want je leert zo'n heli van binnen en buiten helemaal kennen.

Dus ja ook daarvoor zijn er weer meerdere manieren en je hoort mij niet zeggen welke de beste is. Ik geef alleen aan dat veel mensen hier zeggen je moet het zus en zo doen want anders lukt het niet, maar dat is niet helemaal waar, alleen moet men dan stilstaan bij een aantal nadelen maar het heeft ook zo zijn voordelen.
 
Dat is geen absolute must.
Ik zelf ben begonnen een maand of 4 geleden met de Belt CP v2.
Er zijn alleen een paar dingen erg belangrijk als je meteen met een CP heli begint :
- Heb mega veel geduld, ga niet meteen proberen te vliegen maar zet er een trainingkruis onder (na volledig afstellen van heli natuurlijk), maak de heli licht maar laat hem niet loskomen en probeer hem zo over een gladde grond te slepen waar je veel ruimte hebt.
- Kijk voor het afstellen de filmpjes van "Finless" Bob White en van Nuttcaze op YouTube.
- Realiseer je dat je gaat crashen een CP heli heeft veel techniek en realiseer je dat je dan onderdelen MOET bestellen/vervangen. Vind je repareren en afstellen niet leuk, dan ga je de heli na één of meerdere crashes in de hoek zetten.

Dus je kunt best beginnen met een CP heli maar dan moet je wel een aantal dingen overwegen.
Daarnaast kun je beter de Belt CP v2 nemen in plaats van de HoneyBee King 3. De Belt lijkt gewoon veel meer qua aansturing op de echte goede RC heli's dan de Honeybee. E-Sky is geen super kwaliteit realiseer je dat ook, maar de onderdelen zijn goed verkrijgbaar en goedkoop, en als je via eBay besteld uit HongKong zijn ze nog veel goedkoper maar de levertijd is dan tussen de 1 en 4 weken.

waar zit het verschil dan in?
 
waar zit het verschil dan in?

Kijk vooral even naar hoe de heli opgebouwd is in vergelijking met de Belt CP v2 en andere bekendere/betere CP heli's.
En de Belt CP v2 is groter en een stuk zwaarder waardoor hij buiten beter te vliegen is. Doordat hij groter is is hij ook stabieler dan de Honeybee 3.
 
Ook dat is geen absolute must, ik zelf leer het vliegen liever in het echt. En heb nog nooit een RC sim aangeraakt. Maar ook daarbij moet men zich realiseren dat de kans op crashen groter is en dat je dus meer tijd besteed aan reparaties en afstellen. Wat ook zo zijn voordelen heeft want je leert zo'n heli van binnen en buiten helemaal kennen.

Jouw redenering vind ik geweldig kort door de bocht gaan.

Bij elke advies aan beginners lees ik wel dat simmen je tonnen geld en crashes zal besparen. Ik denk dan ook niet dat het aan te raden is om onmiddellijk irl te vliegen. Immers, niet iedereen heeft zoveel talent en geld.
Wat dat "uit mekaar halen en terug opbouwen" betreft: zelfs wanneer je een ervaren piloot bent zul je waarschijnlijk nog gelegenheden genoeg krijgen om dit te doen.

@ TS: Misschien moet je eens kijken bij HK, daar hebben ze veel leuke heli's. Je kunt hem ook meteen zelf bouwen. Afstellen en invliegen kun je dan eventueel door een ervaren piloot laten doen. Het is maar een gedacht... :)
 
Laatst bewerkt:
Jouw redenering vind ik geweldig kort door de bocht gaan.

Bij elke advies aan beginners lees ik wel dat simmen je tonnen geld en crashes zal besparen. Ik denk dan ook niet dat het aan te raden is om onmiddellijk irl te vliegen. Immers, niet iedereen heeft zoveel talent en geld.
Wat dat "uit mekaar halen en terug opbouwen" betreft: zelfs wanneer je een ervaren piloot bent zul je waarschijnlijk nog genoeg gelegenheden genoeg krijgen om dit te doen.

@ TS: Misschien moet je eens kijken bij HK, daar hebben ze veel leuke heli's. Je kunt hem ook meteen zelf bouwen. Afstellen en invliegen kun je dan eventueel door een ervaren piloot laten doen. Het is maar een gedacht... :)

Ik ga juist niet kort door de bocht. Waar andere zeggen, je moet niet beginnen met CP en je moet veel simmen, geef ik juist aan dat dat helemaal niet moet, maar dat je best zonder een sim meteen CP kunt beginnen. Echter zitten daar nadelen aan waar men bij stil moet staan en die geef ik ook aan.
Ik vind, dus is mijn mening, dat er ook voordelen aan zitten, ik heb zo goed geleerd wat iedere aanpassing aan de heli veroorzaakt en kan zo de heli zelf afstellen. Ik weet waar de zwakke plekken zitten in de heli.

En om maar met de woorden van een mede forum bezoeker te spreken "... omdat iedereen zegt dat het zo is wil nog niet zeggen dat het waarheid is ..."
Dat wil ik alleen maar aangeven.
 
wat is HK?

ik ben nu aan het twijfelen of het de king v3 wordt of de belt cp v2
180 is echt het maximum wat ik wil uitgeven

omdat esky goedkoop is en de onderdelen ook goedkoop is dit denk ik wat beter voor mij
ik ga er wel 3d mee vliegen dus ik zal na een tijdje wel een andere gyro er in moeten doen als ik veder wil gaan dan alleen een looping
 
Jouw redenering vind ik geweldig kort door de bocht gaan.

Bij elke advies aan beginners lees ik wel dat simmen je tonnen geld en crashes zal besparen. Ik denk dan ook niet dat het aan te raden is om onmiddellijk irl te vliegen. Immers, niet iedereen heeft zoveel talent en geld.
Wat dat "uit mekaar halen en terug opbouwen" betreft: zelfs wanneer je een ervaren piloot bent zul je waarschijnlijk nog genoeg gelegenheden genoeg krijgen om dit te doen.

@ TS: Misschien moet je eens kijken bij HK, daar hebben ze veel leuke heli's. Je kunt hem ook meteen zelf bouwen. Afstellen en invliegen kun je dan eventueel door een ervaren piloot laten doen. Het is maar een gedacht... :)

Ik ga juist niet kort door de bocht. Waar andere zeggen, je moet niet beginnen met CP en je moet veel simmen, geef ik juist aan dat dat helemaal niet moet, maar dat je best zonder een sim meteen CP kunt beginnen. Echter zitten daar nadelen aan waar men bij stil moet staan en die geef ik ook aan.
Ik vind, dus is mijn mening, dat er ook voordelen aan zitten, ik heb zo goed geleerd wat iedere aanpassing aan de heli veroorzaakt en kan zo de heli zelf afstellen. Ik weet waar de zwakke plekken zitten in de heli.

En om maar met de woorden van een mede forum bezoeker te spreken "... omdat iedereen zegt dat het zo is wil nog niet zeggen dat het waarheid is ..."
Dat wil ik alleen maar aangeven.

zulle we ontopic blijfen...???
ik kan al vliegen dus dit is helemaal niet van belang in dit topic en voor die gene die wilt beginnen met deze heli is volgens mij het standpunt wel duidelijk
 
wat is HK?

ik ben nu aan het twijfelen of het de king v3 wordt of de belt cp v2
180 is echt het maximum wat ik wil uitgeven

omdat esky goedkoop is en de onderdelen ook goedkoop is dit denk ik wat beter voor mij
ik ga er wel 3d mee vliegen dus ik zal na een tijdje wel een andere gyro er in moeten doen als ik veder wil gaan dan alleen een looping

Ik denk dat hij HobbyKing bedoeld.

Ik heb zelf ook voor deze keuze gestaan 5 maanden geleden en zeker als je er ook wat licht 3D werk mee wil doen denk ik dat je meer aan de Belt hebt.

Voor echt zwaar 3D werk ga je ook met de Belt niet uit de voeten kunnen.
 
HK = HobbyKing

Je kunt echt heel goedkoop iets in mekaar steken die nog eens goed vliegt ook! Het voordeel is dat je de heli op maat kunt maken.
Ook de onderdelen zijn spotgoedkoop.

Zoals ik zei, het is maar een gedacht.

Check iig eens het bouwverslag van Japie. Japie heeft wel de goedkopere versie gemaakt, maar voor een klein bedrag meer heb je de GT versie.
 
Ik neem aan dat je nog geen goede zender hebt rattie?
Die moet je er dan ook nog even bij op tellen.
En ik ben bang dat je dan met streetbiker's voorstel ver over jou budget zult gaan.
Niet dat ik je geen andere heli aanraadt dan de Belt want er zijn zo veel betere heli's, maar daarmee ga je wel dik over je budget heen als je nog een zender nodig hebt.
 
Iedere oplossing zal boven de €180 zitten als je het mij vraagt. Want met die Belt CP V2 ben je er ook nog niet. Een tweede batterij, reserveonderdelen...
Misschien kun je beter wat doorsparen en dan direct een set kopen die meer compleet is.

Oja, zelfs een spotgoedkope zender hebben ze bij HobbyKing. Die zijn identiek aan de KDS zenders, enkel andere sticker.

Rattie, post hier eens over wat je reeds beschikt. Zender? LiPo-lader?
 
Om even in te haken op streetbiker... Ik heb €250,- euro ter beschikking om een heli aan te schaffen.
Heb totaal geen ervaring met het vliegen hiermee wat zou de beste keus zijn ? Wel al CP beginnen of toch eerst een simpel toestel aan te schaffen van minder dan €100,-

Het liefst vlieg ik buiten.
 
ik heb 2 lipo laders voor 7,4 2 cell lipo's en 11,1volt 3 cell lipo's
bij de belt cp v2 zit alles wat je nodig hebt er bij ook een 2,4 ghz zender
genoeg gereedschap, ik heb nog geen computer zender maar deze komt wel een keer voor mijn zweef vliegtuig dus kan ik hem gebruiken voor de heli ( spektrum dx6i )

heeft de belt cp ook zo'n functie waarmee je je pitch negatief of wat positiever kan zetten voor als je binnen of buiten vliegt zo als bij de king ( draaiknopje aan de linkerkant van de zender boven de idle up )

ik wil niet gelijk een hele crash kit achter de hand hebben want ik bestel gewoon de onderdelen als ze stuk zijn
 
Laatst bewerkt:
heeft de belt cp ook zo'n functie waarmee je je pitch negatief of wat positiever kan zetten voor als je binnen of buiten vliegt zo als bij de king ( draaiknopje aan de linkerkant van de zender boven de idle up )

ik wil niet gelijk een hele crash kit achter de hand hebben want ik bestel gewoon de onderdelen als ze stuk zijn

Ja, dat heeft de Belt CP v2 ook inderdaad. Hij komt met dezelfde zender. Buitengewoon prettig dat die knop erop zit, want het scheelt veel met wat hardere wind.

Overigens ben ik het ook helemaal eens met je crash- en reparatie-filosofie. Het heeft geen zin anderhalve heli aan onderdelen te hebben liggen dat je vervolgens vrijwel of helemaal nooit gebruikt.
 
Back
Top