T-Rex 600 + toebehoren

Hallo allemaal,

De afgelopen 2 jaar heb ik door omstandigheden niet/nauwelijks kunnen vliegen, heeft vooral te maken gehad met werk op de touringcar waardoor ik veel en lang van huis was. Nu ben ik woonachtig in België in de buurt van Gent en heb ik gewoon werk waarbij ik in het weekend vrij ben en het jeukt weer aan alle kanten ;)

Nu heb ik een perfect functionerende T-Rex 600N staan met alles erop en eraan dus je zou zeggen dat ik verdwaald ben. Nu ben ik hier in de buurt eens bij de lokale club wezen informeren, maar vanwege geluids/milieu-eisen worden er bij de clubs die redelijkerwijs bereikbaar zijn voor mij geen nieuwe leden met brandstof-modellen meer toegelaten, er wordt daarbij ook een geluidsgrens van 80 dB aangehouden.

Nu ben ik dus van plan over te stappen op electro maar ik heb duidelijk wat gemist de afgelopen periode en ben het overzicht een beetje kwijt.

De electronica van de 600N kan natuurlijk hergebruikt worden, dus zender, ontvanger, servo's en gyro heb ik al. Ik moet dus een nieuw bouwpakketje hebben met de electro-specifieke electronica waarbij ik zit te kijken naar de 600ESP superior combo.

Met torque tube, voor mij alleen interessant omdat het minder geluid maakt, maar ook met wat dingen die ik niet nodig heb zoals servo's, gyro, mainblades en tailblades, aan de andere kant is het goed om deze op reserve te hebben liggen, maar hoe verhouden die bladen zich tov de CY bladen die ik al een tijdje heb? Die zijn vrij breed/zwaar en autoroteren daarom goed, in tegenstelling tot de NHP's die ik daarvoor had.

Vraag over die kit is dus eigenlijk: Moet ik die kopen of beter een "standaard" 600E kopen en daarbij een losse torque tube? Of kan ik die van de 600N overzetten? Tail control rod zal aangepast moeten worden daarvoor maar dat is maar een kleinigheid. En is de motor/regelaar uit de superior combo echt zo'n supercombo of beter iets anders kopen?

En dan verder het grootste struikelblok voor mij: de regelaar/lader/accu en dergelijke. Nu vlieg ik met de good oll' OS50Hyper met genoeg power voor mij, maar in accu's is er *ietsje* meer keuze ;)

Nu wil ik geen chinese troep kopen maar het hoeft ook niet het duurste van het duurste te zijn om net die laatste 0,5C extra te kunnen pakken. Gewoon een leuke middenklasser is goed ;)

Vanuit het verleden weet ik dat thunderpower goed bekend staat en ik had mn oog een beetje laten vallen op het volgende:

-De thunderpower 610C acculader/balancer in 1
-2x 6S1P pakket, maar uit welke reeks voor de recreationele vlieger die de 1e maand vooral zal hoveren en wat rondvliegen, maar ook wel meer wil gaan doen en al heeft gekund? Accu's van rond de 40C zal wenselijk zijn denk ik, dan kan ik rond de 100 - 125A trekken en dat moet genoeg zijn. Dan kom ik uit bij de 6SPL2?

Wie mij een beetje wegwijs kan maken in het electrohelivliegen ben ik eeuwig dankbaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Effe geduld hebben en fijn de TREX 550E (bij voorkeur 3G) kopen ;)
Accu's lekker goedkoop doen bij HobbyKing, dat doet vrijwel iedereen hier waaronder ik zelf.
heb nu 2 Zippy 5000mah 6S 30C in mijn 700E zitten voor totaal $110,- daar kan je echt niets anders voor halen.

(P.s. om 100A of meer te trekken moet je wel heel erg je best doen overigens)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze zijn (voor mij althans) ietsje duurder, maar het gaat om de zippy flightmax 5000 mAh 6S1P 30C met nummer Z50006S-30? Die zouden dan op 66 dollar per stuk, nog steeds niet duur overigens. Snel effe gegoogled, maar als de thunderpower accu's overrrated zijn, zijn de laders dat ook?

Als ik bij HobbyKing zoek zie ik de iCharger iC6 charger/balancer, met goede recenties en ze doen 22,2v...stabiele voeding erbij en klaar?
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn (voor mij althans) ietsje duurder, maar het gaat om de zippy flightmax 5000 mAh 6S1P 30C met nummer Z50006S-30? Die zouden dan op 66 dollar per stuk, nog steeds niet duur overigens. Snel effe gegoogled, maar als de thunderpower accu's overrrated zijn, zijn de laders dat ook?

Als ik bij HobbyKing zoek zie ik de iCharger iC6 charger/balancer, met goede recenties en ze doen 22,2v...stabiele voeding erbij en klaar?

Laders van hobbyking heb ik geen ervaring mee, maar zullen vast wel OK zijn.
Ik heb zelf een Robbe triple Bid lader > 3 accu's laden.
HK heeft zelfs een viervoudige lader!

Volgens mij krijg je als "vaste" klant bij HK wel wat korting, dat zie je echter niet als je bent ingelogd
 
Hoi Willem-Jan,

het is misschien interessant om ook eens naar andere merken te gaan zien. Kijk eens naar de 6HV van Compass Model. Dit is een superheli die vliegt op 12S en wordt aangeboden met carbon blades, motor en regelaar. Hier de link : www.compassmodel.com / Atom 6HV

Echt eens de moeite om in overweging te nemen.

Grtz,
Dirk
 
op een 600E is een 6S lipo eigenlijk te licht. zeker als je weet dat ze op een 500 en nu de 550 ook 6S gebruiken.

op de 600 ziet een 6s echt enorm af, daarom ist idd beter om e hogere C waarde te nemen of direct op 12S (3000mah) te gaan vliegen, maar daarbij komt dan andere motor en regelaar (bv de turnigy 70 HV ; pieken tot 105A en=hobbywing ESC)

persoonlijk heb ik twee GT A-6-10 200W laders en ben daar best tevreden over, balanceren goed. Gebruik ze in combo met e 16A 15V voeding.

op de club hebben meerdere mensen iCharger 106B-plus 250W 6s die nog e stukje beter zou moeten zijn.
keuze van de lader hangt natuurlijk af van de capaciteit vd lipos die je gaat gebruiken. wil je e 5000mah aan 2C of meer C kunnen laden zal je zwaardere lader nodig hebben dan dat je bv 2* 3000mah's zou gebruiken.

ps. als je onder de 80db wilt blijven zal je wel naar E moeten overschakelen hoor... heb trouwens niet het idee dat de Torgue tube minder of meer lawaai zou maken

en zoals Dflyer hier zegt, de 6HV is ook e schitterend toestel, direct op 12S verkrijgbaar, tov de 600E die standaard mr 6S is...
 
Laatst bewerkt:
Had nog nooit van Atom gehoord, zijn er dealers van in BE/NL of gaat dat alleen vanaf de andere kant van de oceaan? En hoe is het qua verkrijgbaarheid van spare parts? Of wordt dat ook bestellen en dan hopen dat de douane meewerkt?

Heb destijds ook de Gohbee gehad als zijnde DE verbeterde versie van de Raptor van dat moment en misschien was alleen ik degene die er last van had, maar mijn Gohbee heeft nooit gevlogen zoals het moest en ik heb eerlijk gezegd niet zo heel veel behoefte aan nog een experiment waardoor vooralsnog de voorkeur uitgaat naar de T-REX.

En de torque tube scheelde 2 dB op de 600N destijds bij de geluidsmeting, het geluid dat wegvalt zal wel hoogfrequent zijn waardoor het voor ons minder opvalt maar het geluid toch minder ver reikt.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top