Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Dank u! Ik krijg deze week een partij hop-ups binnen voor de MERV dus misschien kunnen we een knutsel avondje inplannen volgende week Nard?

@ bokkenrijder: kun je je naam beter niet veranderen in Mister MERV?
 
Laatst bewerkt:
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uber relax! Heb ondertussen de HR knuckles en RPM armpjes binnen, diff fluids zijn onderweg evenals de bulkheads!
Word een mooi avondje prutsen! :mrgreen:
 
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Licht er aan wat je wilt. Zoek maar eens wat reacties van MMirage op in dit topic. Ik meen me te herinneren dat vele 100k nog te licht vinden en sommige 300k tot wel 500k gebruiken. Deze extreem hoge waardes zijn te danken aan het inefficiente design van Traxxas's CDiff.
 
Nu wilde ik gister mn HR knuckles op mn MERV zetten maar ik snap er geen hol van hoe ik die gekke dingen erop moet zetten :confused:
Kan iemand mij helpen?
 
Heb je die standaard axle carrier er al af? Dan moet je die pivot ball met het draadeind via de buitenkant van de knuckle er in doen en dan in je draagarm draaien daarna kan je dat rode kapje aan de buitenkant van je knuckle er in draaien met die inbus.
 
Haha, zoals afab zegt. Eerst de standaard axle carrier eraf halen, de stappen onthouden en dan in tegengestelde volgorde monteren met je HR.

Als je het wiel eraf haalt moet je met een inbus de schroefjes die in je boven en onder arm gaan los schroeven, schroefje eruithalen, axle cariers vervangen en schroefjes er weer indraaien blablabla. Ik zou ook meteen je armen switchen anders kun je laterna nog een keer die schroefjes los gaan halen...

Hulp: Exploded views
 
Laatst bewerkt:
Dat dacht ik ook maar als ik het me goed kan herinneren passen de standaard traxxas pivot balls gewoon niet in de HR knuckles.... :confused:
Alsof je kleinere pivot balls moet hebben! :shock: Nu was ik gister wel helemaal gaar maar ik moet dan toch echt wel 3 dubbel ernaast hebben gekeken!

edit: zou er verschil zitten tussen de slash en de revo?? Lijkt me van niet maar ik had ook een Slash pinion er standaard inzitten....
 
Laatst bewerkt:
Als ik lees en zie hoe jullie rijden had ik wel het vermoeden de hele axle carrier er al afgereden was! Heb er nl zelf ook al 2 aan barrels gereden en moets de eerste keer idd ook ff puzzelen om ze te vervangen!
 
Als ik lees en zie hoe jullie rijden had ik wel het vermoeden de hele axle carrier er al afgereden was! Heb er nl zelf ook al 2 aan barrels gereden en moets de eerste keer idd ook ff puzzelen om ze te vervangen!

Haha, nee er was gelukkig geen schade bij mij! Ik heb gister netjes de pivot balls eraf gedraaid, de pivot balls uit de knuckles gefrunnikt...
Zal vandaag eens bij de andere kijken maar er is ook geen verschil met voor en achter?
Ik probeer nu alle mogelijkheden te bekijken he... :rolleyes:
 
Afab, daar reden we nog heel netjes en beheerst hoor :D

Was voor ons beide de eerste keer, voor mij eerste keer offroad en eerste keer na diff rebuild en voor dikke hond echt de eerste keer. Volgende keer gaan we er echt voor :D
 
Haha, de volgende keer pak ik hopelijk de triple ook in 1 keer! :D
Eerst eens de knutseldag plannen en aansluitend test ritjes maken op de bmx baan!
Damn, heb er nu al zin in! :shock: Heb je 6 Juni wat te doen Nard? Aankomend weekend ben ik van vrijdag tm zondag in Duitsland en het weekend daarop ben ik op zaterdag proppievol...
 
Dunno, er is dan wel opendag @ MAC Vlijmen waar ik wellicht heen wilde, maar aangezien mijn STe dan nog niet rijdend is heeft dat niet veel zin voor mij, ik ben dus ''vrij''.
 
Ik rij ook zeer weinig off road met mijn MERV.Eigenlijk meer speedruns dus vond dat wat jullie deden al vrij heftig.
 
Back
Top