KDS450S - crash

  • Topicstarter Topicstarter cornmill
  • Startdatum Startdatum
C

cornmill

Guest
Heli vrienden,

2 weken geleden gevlogen (eigenlijk te veel wind), resultaat de heli ging ter aarde.

Schade:

Feathering shaft krom, alweer gerepareerd. (volgens handleiding)
Flybar rods krom, alweer gerepareerd. (volgens handleiding)
Carbon bladen defect, tijdelijk oude bladen teruggezet.

Servo's werken allen perfect (denk ik).

Voor de crash vloog hij perfect, dus zal de swashplate in de midden gestaan hebben.
Wat mijn nu opvalt, is dat de swashplate nu niet meer in de middenstand staat (bij trottlestick in de midden).
Heeft iemand enig idee (hoe) wat hiervan het probleem is en op te lossen is.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Hans
 
Heli vrienden,

2 weken geleden gevlogen (eigenlijk te veel wind), resultaat de heli ging ter aarde.

Schade:

Feathering shaft krom, alweer gerepareerd. (volgens handleiding)
Flybar rods krom, alweer gerepareerd. (volgens handleiding)
Carbon bladen defect, tijdelijk oude bladen teruggezet.

Servo's werken allen perfect (denk ik).

Voor de crash vloog hij perfect, dus zal de swashplate in de midden gestaan hebben.
Wat mijn nu opvalt, is dat de swashplate nu niet meer in de middenstand staat (bij trottlestick in de midden).
Heeft iemand enig idee (hoe) wat hiervan het probleem is en op te lossen is.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Hans

En je trim staat ook op dezelfde plaats nog als voor de crash?
 
Trim staat hetzelfde, daar ben ik niet aan geweest.
Als ik de zender aanzet, en de spanning op de ontvanger, staat de swashplate schuin naar voren.
Trottlestick in het midden, swashplate corrigeert enigszins, maar blijft schuin naar voren staan.
Het komt er op neer, dat ik mijn rechter joystick schuin naar achter moet zetten wil de swashplate recht (horizontaal) komen.
Dat is natuurlijk niet goed, alleen vind ik het vreemd, zou dit echt een gevolg kunnen zijn van de crash????
 
Trim staat hetzelfde, daar ben ik niet aan geweest.
Als ik de zender aanzet, en de spanning op de ontvanger, staat de swashplate schuin naar voren.
Trottlestick in het midden, swashplate corrigeert enigszins, maar blijft schuin naar voren staan.
Het komt er op neer, dat ik mijn rechter joystick schuin naar achter moet zetten wil de swashplate recht (horizontaal) komen.
Dat is natuurlijk niet goed, alleen vind ik het vreemd, zou dit echt een gevolg kunnen zijn van de crash????

Ik denk dan toch dat je servo's een klap hebben opgelopen. Kijk even of de voorste servo over het volledige throttle bereik evenveel mee beweegt. het zou kunnen dat een aantal tandjes zijn afgebroken binnenin de servo. Voor de zekerheid misschien toch even uit elkaar halen en controleren of je beschadigde tandwielen ziet.
 
Back
Top