Algemeen Traxxas E-maxx Topic

laat maar.ik heb er geen zin in!

Ik heb nu een jaar of 5 een e-maxx en sinds vorig jaar een e-revo. Het zijn verschillende auto's maar allebei erg fun om mee te rijden. En laten we wel wezen; zet de lange rockers op de e-revo en hij gaat aardig op de e-maxx lijken. Zet de schocks van e-maxx in de laatste stand en het rijgedrag wordt een stuk beter. Het is maar net wat je leuk vind.

Dit topic is de laatste tijd weer behoorlijk actief, niet alleen door erevobe, en dat is wel eens anders geweest.
 
Laatst bewerkt:
laat maar.ik heb er geen zin in!

Jij iets verkeerd neergezet? Nee, ik heb geen idee waar je het over hebt.
Ik heb mijn oude e-maxx (3905) verkocht, ik heb nog een 3906.
Ik reageer inhoudelijk op wat je schrijft, voel mij niet beledigd of what ever en heb ook niet de bedoeling gehad er iets mee te bewijzen, sorry als dat zo is overgekomen.
 
Laat maar Jeroen, dafke voelt zich op zijn teentjes getrapt :D

Ja, dat heb ik in de gaten, maar heb geen idee waarom??? Maar weer ontopic dan?

Een van de dingen die bij mij het meest stuk gaan (ook in m'n e-revo) zijn de grote lagers (5120) in de axelcarrier. Zijn daar betere exemplaren voor te krijgen?
 
hehe iedereen zijn mening he!
mij val het vooral op dat je de enige nog bent hier die tevreden is.
en post !


laat maar.ik heb er geen zin in!


zeg ga je weer beginnen!! waarom zou ik niet tevreden zijn !!

en weer persoonlijke aanvallen!! kan ik ook wel hoor, maar dat ga ik niet doen, en dan achteraf je mailtjes wissen, met 3 puntje ... heel laag sorry


we hadden een afspraak, dat we niet meer gingen reageren op elkaar en niet voor de voeten leggen,of ben je dat vergeten?


je bent gewoon een moeilijke mens, die denkt dat je eigen gerief , het mooiste , het beste en het snelste is,

verder reageer ik niet meer op jou,

laat me nog wel even duidelijk zijn mijn e-maxx BE is zeer vet en heel wat anders , dan wat jij mijn hebt laten zien, van jou OMGEBOUWDE e-maxx

@jeroen E ,zal niet op jou bedoeld zijn,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zijn de 12 x 18 x 4. Staan ook op deze website waar je naar linkt. Het lijkt erop dat de standaard lagers in de Maxx met het blauwe rubber seal er ook op staan. Iemand ervaring met deze lagers en welke je moet hebben zodat ze niet zo snel stuk gaan? Ik heb al een paar keer gehad dat het lager helemaal aan flinters was. Alleen nog de schaal terug te vinden, de rest gewoon weg!
 
zijn de 12 x 18 x 4. Staan ook op deze website waar je naar linkt. Het lijkt erop dat de standaard lagers in de Maxx met het blauwe rubber seal er ook op staan. Iemand ervaring met deze lagers en welke je moet hebben zodat ze niet zo snel stuk gaan? Ik heb al een paar keer gehad dat het lager helemaal aan flinters was. Alleen nog de schaal terug te vinden, de rest gewoon weg!

ik ben eventje niet meer waar hett over gaat,
maar ik weet wel dat ik ebay weer gouden zaken heb gedaan, ik heb 4 driveshafts kunnen kopen voor 3.25 us en 6us verzending, passen zowel e-revo als e-maxx
mss is dit niet top kwaliteit, maar toch een vervanging waardig,
heb ze net binnen gehad en het ziet er zeer deftig uit
 
Hmm, beetje vreemde maat. Volgens mij is 8*16*5 de standaard maat voor 1/8 buggies en truggies.

Hoe dan ook, ik zou voor de ''Revolutions'' gaan. Een kant rubber sealed, deze laat je naar buiten wijzen zodat er niets in de lagers kan komen. De andere kant is metal sealed zodat je minder weerstand hebt, in principe het beste van twee werelden. Ik heb er zelf ook, maar dan van een ander merk, in mijn Flux.

Check ook de kits, dan kun je je wagen ingeven en krijg je direct een overzicht van alles wat je nodig hebt voor die auto ;)
 
even een vraagje on-topic, en ook om het het e-maxx topic weer omhoog te krijgen;)

kun je een traxxas- connector op een 5.5mm kabel krijgen?
mij lijkt de kabel zeer dik, om dan in de behulzing van de traxxas- connector te kriijgen!! heb wel al eens rond gekeken , maar niets over te vinden,

of zou ik beter met een adaptor werken? maar heb ik dan stroom verlies , door een adaptor?

iemand een idee of ervaring?
 
Heel erg offtopic maar een Corrado Synchro VR6 had ook gekund :D
Rij zelf in een Corrado 16V G60

Sweet! :) wat voor kleurtje, als ik vragen mag?
en een Corrado Synchro was er origineel niet, alleen als eigen ombouw. (besides,.. 4wd zit toch alleenmaar in de weg. ^.^ )



@Erevobe, Ik heb zelf traxxas connectoren aan m'n 5Ah 4s Turningy Lipo's gesoldeerd.
Die kabels zijn gewoon lomp dik, en je hebt echt niet de volledige dikte nodig.
Ik heb de kabeltjes iets aangestript, toen ongeveer de helft van de adrestjes weg geknipt, en de rest aan de connector gesoldeerd. deze lipo's gebruik ik nu al 7 maand, zonder ook maar enig probleem.
 
even een vraagje on-topic, en ook om het het e-maxx topic weer omhoog te krijgen;)

kun je een traxxas- connector op een 5.5mm kabel krijgen?
mij lijkt de kabel zeer dik, om dan in de behulzing van de traxxas- connector te kriijgen!! heb wel al eens rond gekeken , maar niets over te vinden,

of zou ik beter met een adaptor werken? maar heb ik dan stroom verlies , door een adaptor?

iemand een idee of ervaring?

Gaat wel, wat ik heb gedaan is het uiteinde volledig vertinnen, solderen en dan het gedeelte wat niet in in het plastic deel van de connector past, eraf vijlen. Is even een klusje, maar is mij wel gelukt.
 
bedankt voor de tips,

maar eerlijk gezegd, ik zie dit niet goed komen, ik zal het toch eens proberen, en eventueel bij vijlen tot hij past, maar die kabel is nu al dikker dan mijn 1 ledje van de traxxas-connector
dan zit er natuurlijk veel tin bloot , kan dit storing geven? een krimpkous houd geen storing tegen volgens mij,

ik kan ook eerst een 4mm gold-connector opzetten , en een verloopje maken tot een traxxas connector, of is dat geen goed idee
 
bedankt voor de tips,

maar eerlijk gezegd, ik zie dit niet goed komen, ik zal het toch eens proberen, en eventueel bij vijlen tot hij past, maar die kabel is nu al dikker dan mijn 1 ledje van de traxxas-connector
dan zit er natuurlijk veel tin bloot , kan dit storing geven? een krimpkous houd geen storing tegen volgens mij,

ik kan ook eerst een 4mm gold-connector opzetten , en een verloopje maken tot een traxxas connector, of is dat geen goed idee

als je niet teveel van de mantel weghaalt (precies zoveel als op de handleiding van de connectors staat) zal er (bijna) geen kabel bloot liggen. Storing geeft het niet, hooguit sluiting, maar dat wil je liever niet meemaken :) Verloopjes maken is geen goed idee.
 
als je niet teveel van de mantel weghaalt (precies zoveel als op de handleiding van de connectors staat) zal er (bijna) geen kabel bloot liggen. Storing geeft het niet, hooguit sluiting, maar dat wil je liever niet meemaken :) Verloopjes maken is geen goed idee.

wat betekend sluiting of bedoel je kort sluiting?
dat wil ik idd niet meemaken, maar denk toch ook niet dat dit zo snel zal gaan, heb me net een verloopje gemaakt om eens te zien hoe goed ik deze dicht krijg, de traxxas zijn heel dicht en er komt niets van draden of tin uit de behulzing
+ dubbel krimkous tot over de tin in de traxxas stekker,
dus dit kan hooguit er rond smelten,

het is maar even denken he, heb gewoon wat myzerie om die traxxas stekkers op de 5.5 mm te krijgen,
zit steeds met een bolleke tin teveel om deze in de traxxas stekker te krijgen, vijlen is ook geen oplossing, vijl er de draadjes zo uit,
 
voor het solderen van dikke kabels heb je wel een soldeerbout nodig met een flink vermogen. Ik gebruik er een van 80 watt. Heb je die niet dan wordt de kabel niet heet genoeg en kun je niet mooi vertinnen. Meestal is dan je afscherming al lang gesmolten (en je vingers verbrand:). Als het uiteinde van je kabel goed door en door vertind is, kun je deze mooi afvijlen.
 
Back
Top