E-REVO topic

Die lange rockers zijn puur voor het grovere werk, rockcrawlen bv omdat je die lange veerweg nodig hebt daarvoor.
Als je niet gaat crawlen is het helemaal onnodig om ze te installeren.
Ze zorgen voor meer bodyroll en zal daardoor ook makkelijker omslaan.

p1 rockers voor onroad
p2 rockers voor allround
p3 voor de crawlers ( passen ook op de summit namelijk )
 
Die lange rockers zijn puur voor het grovere werk, rockcrawlen bv omdat je die lange veerweg nodig hebt daarvoor.
Als je niet gaat crawlen is het helemaal onnodig om ze te installeren.
Ze zorgen voor meer bodyroll en zal daardoor ook makkelijker omslaan.

p1 rockers voor onroad
p2 rockers voor allround
p3 voor de crawlers ( passen ook op de summit namelijk )

das nu eens een deftige uitleg bedankt,
maar er toch iets wat ik niet begrijp,
om te crawlen heb je toch een vrij stabiele auto nodig!
of je bedoeld enkel om te crawlen,
als je dan met deze zou racen , dat je een sneeuwbal hebt
 
De long travel rockers zijn er puur voor om alle 4 wielen aan de grond te kunnen houden in erg grof terein. Dat is wat men bij o/a een crawler of een Trail auto graag wil hebben. (daarom kunnen de assen in een crawler ook zo ver verdraaien t.o.v. het chassis.)
Het Revo chassis heet (voor zover ik weet) de grootste veerweg van alle auto's met double wishbone ophanging als je de LT rockers gebruikt.
Echter als je die rockers gebruikt heb je ook de handling van een Caddilac (aka, vliegdekschip). Dus het is puur om in ruig terein vooruit te kunnen komen, maar niet echt iets om snel bochten mee te kunnen nemen.

Alleen zijn de P1 rockers iets minder progressief als de P2. hierdoor zijn ze juist iets meer voor ruigere ondergrond, maar niet zoveel als de LT's.
De P3 rockers maken de vering erg hard (Komt aardig in de buurt van een Buggy dan). die zijn ook alleen on-road te gebruiken, want off-road dribbel je alle kanten op.



edit: http://www.traxxas.com/support/index.php?action=artikel&cat=143&id=482&lang=en&suchbegriff= hier is wel een mooi stukje over de Revo. :)
 
De long travel rockers zijn er puur voor om alle 4 wielen aan de grond te kunnen houden in erg grof terein. Dat is wat men bij o/a een crawler of een Trail auto graag wil hebben. (daarom kunnen de assen in een crawler ook zo ver verdraaien t.o.v. het chassis.)
Het Revo chassis heet (voor zover ik weet) de grootste veerweg van alle auto's met double wishbone ophanging als je de LT rockers gebruikt.
Echter als je die rockers gebruikt heb je ook de handling van een Caddilac (aka, vliegdekschip). Dus het is puur om in ruig terein vooruit te kunnen komen, maar niet echt iets om snel bochten mee te kunnen nemen.

Alleen zijn de P1 rockers iets minder progressief als de P2. hierdoor zijn ze juist iets meer voor ruigere ondergrond, maar niet zoveel als de LT's.
De P3 rockers maken de vering erg hard (Komt aardig in de buurt van een Buggy dan). die zijn ook alleen on-road te gebruiken, want off-road dribbel je alle kanten op.



edit: Traxxas Support FAQ - [Pit Pass] Revo Performance Set-up Guide (Part 1)= hier is wel een mooi stukje over de Revo. :)

Thanx ga ik eens naar kijken!!!!!!
 
Hallo!
Heb me een e-revo brushless edition aangeschaft...
Er heerst onduidelijkheid bij me over de voltage cutoff.. ik gebruik de standaard Nimh batterijen. Maar ook 2 maal 3cell lipo's en deze controleer ik met een multimeter op de voltage zodat ik niet onder de 3.2 volt per cel ga.
Zit er nu een 'slimme' cut off in die mamba monster (regelaar) of niet? met andere woorden.. zal hij zijn cutoff doen bij 18v als die ziet dat hij met 6cellen werkt..
Ik weet dat dit in te stellen valt met die castle link ofzoiets, maar dan kan ik mijn standaard nimh batterijen toch niet meer gebruiken tenzij ik mijn computer mee naar het veld neem... wat ik niet van zin ben... hoe lossen jullie dit op? groeten zmic ^^
 
Laatst bewerkt:
De Revo is uitgerust met een regelaar van Castle Creations, de Mamba Monster.
Deze heeft een ingebouwde LVC, die óf zelf detecteert hoeveel cellen er aanhangen, óf met een vast ingestelde voltage inkomt (of helemaal niet inkomt) Hij zou op auto detect moeten staan, en dan piept hij één keertje voor elke cel die de telt. Deze gegevens haalt ie uit de spanning die er aangelevert wordt. Als hij 16.8 volt meet, zal hij daaruit opmaken dat het 4 cellen moeten zijn, hij piept 4 keer, en tijdens het rijden komt de LVC in op 12.8Volt (afh. van de instelling). Dat doet hij dan ook met een Nimh accu. Overigens is het voor een Nimh accu niet slecht als hij "te vroeg afslaat, als je hem daarna aan de lader eerst ontlaad, voordat je weer gaar laden.
Overigens kan je maar beter zo snel mogelijk de Nimh verwisselen voor nog een paar (2*2s) lipo's. Dat gaat al hard genoeg.
 
Wilde ik net gaan zeggen.
Lekker alleen die lipo's gebruiken. Setje 2S lipo's kopen voor het leuke wedstrijd rijden op een baan oid en die nimh niet meer gebruiken.
Hoor daar zoveel problemen mee (kapotte esc's ed.).

Je cut-off kun je het gemakkelijkst instellen met castle link. Zeker een aanrader om aan te schaffen (of even een keer op een meeting laten doen).
Maar je kunt het ook instellen via je zender. In het castle boekje staat precies hoe.
 
Inderdaad ook mijn tip, die nihms niet gebruiken gewoon een leuk setje 2*2s lipo's gebruiken en je spur veranderen naar het meegeleverde 54T :)

Snelheid en kracht genoeg dan :D
 
Goede keuze!
Maar toch zou ik even (liefst via castle link) ervoor zorgen dat de lipo cut-off goed staat.
Je weet maar nooit................
 
Bij mij stond de lvc op auto en dat bevalt me prima, heb er niets aan gedaan, de lipos zijn altijd op een acceptabele spanning na het rijden zowel met 3s en 2s:p
 
Klopt, standaard zet ie hem in de lipo stand op auto.
Maar, als ik het me nog goed kan herinneren, is deze stand op 3.0V per cell.
Dat kan goed gaan, maar is wat aan de lage kant. Zelf heb ik hem op 3.3V per cell staan en er zijn een hoop mensen die hem hoger hebben.
 
Klopt, standaard zet ie hem in de lipo stand op auto.
Maar, als ik het me nog goed kan herinneren, is deze stand op 3.0V per cell.
Dat kan goed gaan, maar is wat aan de lage kant. Zelf heb ik hem op 3.3V per cell staan en er zijn een hoop mensen die hem hoger hebben.

Nou wat precies de orginele stand is weet ik niet maar zowel mijn 2s als 3s zijn meestal zo'n 3.4 :p volt na het rijden.
 
Nou wat precies de orginele stand is weet ik niet maar zowel mijn 2s als 3s zijn meestal zo'n 3.4 :p volt na het rijden.

yep dit klopt , bij mij staat de e revo en de e maxx op 3.3 per cel,

mijn auto's vallen stil op +- 3.6 per cel, wel na een dikke 30 min, gecontroleerd met lipo checker , maar ook met de lader,

dat zal waarschijnlijk met de piek stroom te maken hebben bij het optrekken,

ik ben er zo wel tevreden mee kan een dik half uur vol gaan, en mijn lipo's zijn safe,
lager zou ik hem niet zetten, je weet idd nooit dat er een keer 1cel zot doet en onder de 2.5v gaat
 
Hey erevobe. Ik ben vrij nieuw hier op het forum.
Ik zie dat je uit eeklo komt. Ik ben oorspronkelijk afkomstig uit Maldegem. Vroeger lag daar een offroad en onroad parcours in een zijstraat van de noordstraat. Ik denk dat da circuit van een winkel in Knokke was. Weet jij toevallig of dat er nog is? Wij rijden nu met onze revo's en buggy's op een backyard parcours in Temse-Velle(sint niklaas), maar wil wel eens een keertje iets anders om eens te gaan rijden.
 
Hey erevobe. Ik ben vrij nieuw hier op het forum.
Ik zie dat je uit eeklo komt. Ik ben oorspronkelijk afkomstig uit Maldegem. Vroeger lag daar een offroad en onroad parcours in een zijstraat van de noordstraat. Ik denk dat da circuit van een winkel in Knokke was. Weet jij toevallig of dat er nog is? Wij rijden nu met onze revo's en buggy's op een backyard parcours in Temse-Velle(sint niklaas), maar wil wel eens een keertje iets anders om eens te gaan rijden.

Nope ben 2 maand geleden nog gaan zien. Staat vol gras van 50cm hoog :/
 
Nope ben 2 maand geleden nog gaan zien. Staat vol gras van 50cm hoog :/

klopt!

t'is wat moeilijk om iets te vinden, waar je eens je beestjes kan uitlaten!
gelukkig is het nu electro en kan je wel overal eens rijden, vroeger met nitro en benz werd je overal verjaagd :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top