Van vliegtuig naar heli

Okee, dat is erg duidelijk en fijn :) Scheelt ook weer geld hahah
Ik had een winkel in amerika kunnen vinden, ik heb wel eens in amerika besteld en invoers rechten moeten betalen. Bestel een heli dan toch liever in nederland. Heb alleen nog geen winkel gevonden die ze verkoopt.

Wat valt onder flinke wind? windkracht? Kan de 500 aanzienlijk meer windkracht hebben dan de 450?

Er zijn tig winkels in Nedarland die Trex 500-600 tegen een redelijk prijs kunnen leveren. De voordelen zijn uiteraard goede adviezen plus bij sommige winkels, wordt het afstellen een van zelfsprekend gratis uitgevoerd! Via Pm kan ik je de namen van de winkels geven.
 
Dat hoeft echt niet via pb hoor... Als je hier plaatst hebben er meer mensen wat aan.

Ik zou voor een 450/500 langs 4rc.nl gaan als je hem in nl wilt kopen.
 
Klopt, gebruiker wilde graag een pm vandaar.

Ik zit op de site te kijken en kom 2 versies van de 500 serie tegen:

4RC (For Radio Control modelbouw)

4RC (For Radio Control modelbouw)

Wat is daarmee het verschil?
1 de prijs dat is logisch.
2 3G Programmable Flybarless System X1 zegt me alleen niets.


Wat ze alle 2 nog nodig hebben is accu, ontvanger en zender. Dat is niet zo'n probleem.
Wat is Pitch gaugeX1 eigenlijk voor iets? Ik heb net een plaatje opgezocht en laten zien. Kan er alleen weinig wijs uit.
 
Laatst bewerkt:
Flybarless wil zeggen dat je zonder Flybars vliegt (zijn die 2 "rotors" onder je main rotor), wat houdt dit in. Normaal gesproken zorgen je Flybars voor de besturing (naar voren, achteren, links en rechts) alleen als je Flybarless kiest krijg je een extra kastje die ervoor zorgt dat je de Flybars niet meer nodig hebt. Je hebt hier dus 2 voordelen aan.

Je heli vliegt veel stabieler (Flybarless corigeert namelijk ook zelf, zoek dit maar eens op op youtube aangezien het lastig uit te leggen is)
Je kan langer vliegen op een accu omdat je geen flybar meer hebt die weerstand biedt.
En het ziet er persoonlijk mooier uit.


Nadeel is dat er wat meer instellingen bij komen kijken maar die zijn tegenwoordig ook niet echt heel erg lastig.

Hoop dat het een beetje duidelijk uitgelegd is.
 
Die instellingen die erbij komen, bedoel je dan die op de heli zelf gedaan moeten worden of in de zender?
Het systeem stuurt de servo sensoren aan, zit er ook meteen een ontvangen in of moet die extern ook aangesloten worden?
Gaat dat vanuit mijn ontvanger per servo door naar de 3G of gaat dat via een speciale data lijn?

Een flybar zijn die kleine bladen die boven of onder de hoofd bladen zitten. Deze zorgen voor de balans van de heli.
Ben ik toch benieuwd hoe het systeem technisch gezien in elkaar zit.

In theorie zou het systeem er voor moeten zorgen dat als ik de heli stabiel en stil in de lucht heb hangen en er een windvlaag komt de heli toch stil en stabiel in de lucht blijft hangen, correct?
 
Laatst bewerkt:
Die instellingen die erbij komen, bedoel je dan die op de heli zelf gedaan moeten worden of in de zender?
Het systeem stuurt de servo sensoren aan, zit er ook meteen een ontvangen in of moet die extern ook aangesloten worden?
Gaat dat vanuit mijn ontvanger per servo door naar de 3G of gaat dat via een speciale data lijn?

Een flybar zijn die kleine bladen die boven of onder de hoofd bladen zitten. Deze zorgen voor de balans van de heli.
Ben ik toch benieuwd hoe het systeem technisch gezien in elkaar zit.

In theorie zou het systeem er voor moeten zorgen dat als ik de heli stabiel en stil in de lucht heb hangen en er een windvlaag komt de heli toch stil en stabiel in de lucht blijft hangen, correct?

De instellingen doe je op het kastje zelf (kijk even op youtube naar 3g setup zie je iemand stap voor stap het kastje instellen) Je hebt geen extra ontvanger nodig, wat ik begrijp (ik vlieg zelf nog geen flybarless maar een vriend van mij wel) is dat de draden van de servo's naar de unit van de Flybarless gaan en daarvandaan gaan de draden weer naar de ontvanger toe.

Ja hij houdt je heli stabiel, maar dit in beperkte mate kwa wind.

Trouwens ik ben niet echt super bekent met die systeem aangezien ik zelf nog geen flybarless heb, heb al wel veel info gezocht op internet dus ik kan wat dingen fout hebben...
 
Ik ga dit in me achterhoofd houden, mocht ik er deze zomer aan toe komen ga ik het zeker kopen.
Lipo accu en lader is niet zo'n punt.

Ga zeker nog wat filmpjes opzoeken :)
 
Ik ben zelf beginnend heli vlieger en heb me eind vorig jaar een Trex600 gekocht. Omdat ik deze toch te kostelijk vond heb ik hem aan de kant gezet en me een tweedhands heli, een caliber30, via modelbouwwinkels.nl voor 250€ gekocht (vliegklaar). Bijkomend heb ik me begin mei een Trex250se voor thuis in de tuin gekocht. Enige mogelijkheid om te leren helivliegen is nog altijd vliegen, vliegen, vliegen en nog eens vliegen........
Ik zou je willen aanraden effe op zoek te gaan naar een mooie, niet te dure tweedehands waarmee je de basis onder de knie kunt krijgen. Ik heb er alleszins tot op heden nog geen spijt van gehad en vlieg nog steeds met veel overgave met mijn caliber30.
 
Heb je alles thuis geleerd of ben je wel op een club geweest om de begin puntjes te weten?



Ik ben zelf beginnend heli vlieger en heb me eind vorig jaar een Trex600 gekocht. Omdat ik deze toch te kostelijk vond heb ik hem aan de kant gezet en me een tweedhands heli, een caliber30, via modelbouwwinkels.nl voor 250€ gekocht (vliegklaar). Bijkomend heb ik me begin mei een Trex250se voor thuis in de tuin gekocht. Enige mogelijkheid om te leren helivliegen is nog altijd vliegen, vliegen, vliegen en nog eens vliegen........
Ik zou je willen aanraden effe op zoek te gaan naar een mooie, niet te dure tweedehands waarmee je de basis onder de knie kunt krijgen. Ik heb er alleszins tot op heden nog geen spijt van gehad en vlieg nog steeds met veel overgave met mijn caliber30.
 
Ik vlieg al 15 jaar vleugeltjes in clubverband. In onze club zijn echter zeer weinig helivliegers zodat ik het overgrote deel toch zelf heb moeten leren (ben trouwens nog steeds aan het leren :D). Vooral het oefenen op de simulator mag je niet onderschatten. Het "echt" vliegen is met niets te vergelijken maar op de sim kan je het "knuppelgevoel" perfect onder de knie krijgen.
Het is echt een kwestie van volhouden, het loopt niet allemaal van een leien dakje en soms heb je het gevoel dat je helemaal geen vooruitgang meer boekt tot je plots die ene beweging weer onder de knie hebt en je naar een volgend stadium kunt. Het is dus nog steeds de volhouder wint ;)
 
corsairk, heb je het helemaal zelf geleerd of hebben de mensen op je club wel wat geholpen?
Ben dan aardig benieuwd hoe je je dat zelf aan leert :P Wat de eerste stap is etc etc...
 
De 600 is een stuk groter dus ook duurder ;)

Wil je perse een trex? je kan ook even op hobbyking kijken,
HK-600GT 3D Electric Helicopter Kit w/o blades
Deze kit is een namaak van de 600 alleen moet je daar zelf je elektronica bij kopen ;) (kan je daar ook kopen).

gr, Jaimy

Die kits zijn echt heel slecht en zijn zelfs gevaarlijk te noemen, ver van wegblijven dus!
Ik adviseer je de nieuwe 550E 3G combo, het is een mooi formaat en nog wel "betaalbaar"

450PRO, erg leuk "speelgoed" beetje handenvol als beginner
500, vliegt veel "groter" als een 450, neigt naar 600 qua gedrag
600, vliegt uiteraard super maar kan voor een beginner wel wat duur en intimiderend zijn om te vliegen.

Met de komst van de nieuwe 550E zou ik de 500 laten liggen en voor een 550 gaan, just my 2 cents
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vertel, waarom zijn ze gevaarlijk?

Omdat daar naar horen zeggen nogal wat zaken erg slecht passen en tevens breken er dingen zomaar af tijdens de vlucht.

Gebeurt dat nu bij de HK450 dan is er niet direct een groot gevaar voor jezelf.
Bij een 600 sta ik echter niet graag in de buurt als er wat afbreekt.
 
Omdat daar naar horen zeggen nogal wat zaken erg slecht passen en tevens breken er dingen zomaar af tijdens de vlucht.

Gebeurt dat nu bij de HK450 dan is er niet direct een groot gevaar voor jezelf.
Bij een 600 sta ik echter niet graag in de buurt als er wat afbreekt.

Heb ook al vernomen dat in de mechaniek er veel speling op zit, niet echt aan te raden voor een Heli.
 
Back
Top