KDS-450S eerste vlucht !!! (met filmpje)

Gewoon kijken of de cellen nog in balans zijn van die lipo, en gewoon vliegen, valt best mee .

Kijk zoiets als dit zou ik niet meer gebruiken :p

Foto-WLG4YDHM.jpg

Euhm, geloof mij, het verschil is dat die laatste foto er heftiger uitziet, maar die lipo van RSSD kan van binnen nét zo kapot zijn als die op die foto hoor.

Kortom, het blijft een serieus risico, al lijkt het op het oog wel mee te vallen.

Het blijft een keuze, niet alles wat krom is, is ook meteen stuk. Maar vaak wel.
 
Jammer, maar je vloog voor mijn gevoel ook wel erg ver weg. Ook het licht in de ondergaande zon leek mij niet echt optimaal om te vliegen.

(Hoorde ik het goed dat je tegen het hek aan vloog, voordat je zo hoog ging vliegen? Het leek alsof je met de staart het hek licht toucheerde.)

Verder wel spijtig zo'n crash natuurlijk! :(

Geen idee, wat ek wel weet is dat ek door die boom gevlogen ben.Vanaf toen ben ik min of meer de controle verloren...

Ik weet ondertussen ook wel dat het heel gevaarlijk was wat ik deed hoor. Ik ben er een hele tijd niet goed van geweest.
 
Jammer, maar je vloog voor mijn gevoel ook wel erg ver weg. Ook het licht in de ondergaande zon leek mij niet echt optimaal om te vliegen.
:(

Naar mijn gevoel vloog hij niet maar vloog de heli!!!! Ook het commentaar ik krijg hem niet onder controle zegt voor mij genoeg. Dit was geen gecontroleerde vlucht of heb ik het verkeerd gezien?????
 
Naar mijn gevoel vloog hij niet maar vloog de heli!!!! Ook het commentaar ik krijg hem niet onder controle zegt voor mij genoeg. Dit was geen gecontroleerde vlucht of heb ik het verkeerd gezien?????

Nu als het effectief waar is dat ik tegen het hekken gezeten heb dan is dit wel een logische verklaring ja. In ieder geval toen ik dicht bij het huis kwam sloeg ik in paniek en heb ik het gas gewoon teruggetrokken.
 
Ik ga in ieder geval niemand meer erbij laten zolang ik het nog niet goed kan. Mooi filmpje of niet, i don't care, het is het allemaal niet waard.

En de volgende keer dan rij ik ietske verder op de boerebuiten, dan moet ik niet bang zijn voor huizen en dergelijke...
 
Geen idee, wat ek wel weet is dat ek door die boom gevlogen ben.Vanaf toen ben ik min of meer de controle verloren...

Ik weet ondertussen ook wel dat het heel gevaarlijk was wat ik deed hoor. Ik ben er een hele tijd niet goed van geweest.

Dat is logisch, maar ik zou er niet te lang wakker over liggen. Er is geen persoonlijke schade geleden.

Verder is zo'n video juist best handig om te zien waar het fout ging.

Naar mijn idee heeft Gehavo wel een punt, je moet ten alle tijden de heli blijven besturen, maar de ruimte waarbinnen je probeerde te vliegen is voor mijn smaak sowieso wat aan de krappe kant geweest.

Dat zijn allemaal lessen die je leert en die moet je met een positieve houding gewoon meenemen naar de volgende vlucht. Zodoende leert men zullen we maar zeggen. :)

Te lang stil staan bij een nare crash heeft verder ook geen zin. (Overigens zou in Nederland zo hoog vliegen verboden zijn, je mag niet 'boven de bebouwde kom' vliegen haha.)
 
Zonde van de heli, een nare crash. Proberen snel weer te gaan vliegen met een andere heli! Ik zou alleen wel ergens anders gaan vliegen, want de omwonenden zijn niet veilig als je weer de controle verliest! Succes met de volgende vluchten en hou hem heel!!
 
Idd, bedankt allemaal !
Hopelijk gaat het afstellen een beetje als ie terug in elkaar zit.
De blades balanceren kan ek al, en met een swashplate leveller zal het ook wel zo moeilijk niet zijn zeker ?
 
Idd, bedankt allemaal !
Hopelijk gaat het afstellen een beetje als ie terug in elkaar zit.
De blades balanceren kan ek al, en met een swashplate leveller zal het ook wel zo moeilijk niet zijn zeker ?

Mocht je hulp nodig hebben, moet je maar gewoon op 't forum vragen stellen.

Afstellen gaat weliswaar niet vanzelf, maar is over het algemeen ook niet echt super ingewikkeld.

Over het algemeen zie je snel genoeg of een heli goed afgesteld is of niet (bijv. door wobbel in de rotor kop, of een staart die z'n eigen gang gaat etc.).

Perfecte afstelling kost meestal geduld, wat kennis en doorzettingsvermogen. Zolang je niet gaat vliegen met een niet zo goed afgestelde helicopter, zal het nooit echt frustreren.
 
Leerrijk filmpje moet ik zeggen.

Wanneer ik irl leer vliegen ga ik dit filmpje in m'n achterhoofd houden. Het toont hoe snel je de controle over zo'n heli kwijt bent.

Het basketbalpleintje lijkt wat aan de kleine kant, genoeg om te hooveren denk ik maar te klein om hoger te vliegen dan manshoogte. Zelf had ik al een pleintje in gedachten, bij het zien van dit filmpje denk ik toch maar een grote open plek te gaan opzoeken.
Je hebt daar inderdaad de omheining aangeraakt, het was goed te horen, ik weet nu niet of het met de staart of hoofdrotor was.

Wat die lipo betreft, zorg dat je je in de toekomst niet nog meer schuldig gaat voelen.
Als je weet dat zo'n kapotte lipo spontaan kan ontbranden en heel je huis in de fik kan zetten ... weg ermee!!!!!!!
Bij HobbyKing zijn ze heel goedkoop, wel even kijken hoe dat nu zit met die verzendingen. Want er waren wel wat problemen met het verzenden van lipo's.

Ik vind wel dat je het heel goed doet voor een beginner! :proost: Hopelijk doe ik het even goed in het begin.
Volgens mij heb jij die training gear helemaal niet nodig.
Dus gewoon doorbijten en zo snel mogelijk weer vliegen!!! :banana:
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het helemaal eens met voorgaande.

Overigens moet ik wel zeggen dat zo'n trainingsgear ook vooral bedoeld is om te ondersteunen bij het (hoveren en) landen en dat het niet bedoeld is om mee rond te vliegen eigenlijk.

Met voldoende hoogte kan het geen kwaad opzich, maar bij low-passes kun je nog wel eens de grond raken waardoor een crash juist weer veroorzaakt wordt door zo'n trainingsgear. Zonder trainingsgear was er dan niets gebeurd.

Ik kreeg ook de indruk dat je nog niet helemaal de vaardigheid tot remmen van de heli onder de knie hebt. Een goede training zou dan zijn om vooruit te vliegen, de heli te remmen door iets achterover te sturen en vervolgens zonder de draaien weer terug hovert naar je beginpunt.

Lijkt kinderachtig misschien, maar dat soort oefeningen zijn noodzakelijk te beheersen voordat je gaat rondvliegen.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor hoveren in elke orientatie.

Ik heb geen idee wat verder je niveau van vliegen is hoor, dus zie dit maar niet als kritiek.
 
Ik ben het helemaal eens met voorgaande.

Overigens moet ik wel zeggen dat zo'n trainingsgear ook vooral bedoeld is om te ondersteunen bij het (hoveren en) landen en dat het niet bedoeld is om mee rond te vliegen eigenlijk.

Met voldoende hoogte kan het geen kwaad opzich, maar bij low-passes kun je nog wel eens de grond raken waardoor een crash juist weer veroorzaakt wordt door zo'n trainingsgear. Zonder trainingsgear was er dan niets gebeurd.

Ik kreeg ook de indruk dat je nog niet helemaal de vaardigheid tot remmen van de heli onder de knie hebt. Een goede training zou dan zijn om vooruit te vliegen, de heli te remmen door iets achterover te sturen en vervolgens zonder de draaien weer terug hovert naar je beginpunt.

Lijkt kinderachtig misschien, maar dat soort oefeningen zijn noodzakelijk te beheersen voordat je gaat rondvliegen.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor hoveren in elke orientatie.

Ik heb geen idee wat verder je niveau van vliegen is hoor, dus zie dit maar niet als kritiek.

Daar heb je zeker gelijk in, had ik meer ervaring had dan was het vast en zeker beter afgelopen, ma ja...

Zoals ik al zei ga ik voortaan alleen gaan oefenen en zeker zo hoog niet meer ;)
 
Heeft er iemand ervaring met de shop VNIX ?
Normaal bestel ik bij Shopzinnig maar die had ze niet in voorraad.
Nu had ik bij Shopzinnig zeker al het pakketje aangekregen, maar bij VNIX krijg ik zelfs geen trackingnummer om te controleren want het is er nog niet , heb al gemaild maar geen antwoord.
 
ik heb ervaring bij vnix.
heb er zelf heel veel gekocht voor mijn kds.
zeker een aanrader.
ze willen ook alles uitleggen, hoe het werkt.

EDIT: via de mail duurt het altijd even bel anders even.
 
ik heb ervaring bij vnix.
heb er zelf heel veel gekocht voor mijn kds.
zeker een aanrader.
ze willen ook alles uitleggen, hoe het werkt.

EDIT: via de mail duurt het altijd even bel anders even.

Tja, leuk is anders hoor, ik bestel een ARF heli die op voorraad was, en nu een paar dagen later terwijl ik dacht dat die ieder moment geleverd zou worden zeggen ze dat hem niet hebben en dat ze zelfs niet weten wanneer die binnen komt. :mad:
 
Helaas heb ik ook dergelijke ervaringen.
Ik koop er dan ook nix;) meer

Tzal hier ook de laatste keer zijn.

Heb nu een Trex450 V3 Clone gekocht bij Hobbymaniac, die zal morgen nog geleverd worden op aanvraag van mezelf,kost wel iets meer maar dat is tenminsten service. Die zullen me nog terugzien ;)
 
Back
Top