Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Maar, kun je de driveshaft nu nog spelingsvrij monteren? (waardoor heeft de shaft zoveel speling?

net eens de e-revo na gekeken en daar zit niets van speling op,

op de e-maxx zit er op alle 4 wel wat speling;

hoe kun je die driveshaft speling vrij maken?

wat mijn opvalt, dat die staafje niet helemaal in de armpjes zijn gedraaid, scheelt zeker een halve cm,

en bij de revo zitten ze er zogoed als tegen!

maar als ik daaraan draai aan die blauwe moeren ( met die speciale sleutel)
zal mijn camber veranderen volgens het boekje,
terwijl de wagen nu wel loodrecht loopt
 
je bedoelt dat die kogels die in de fusee zitten niet helemaal in de draagarm zitten?

Anyways, al gekeken of het alleen de aandrijf as is die speling heeft, of dat het de hele fusee is die beweegt? als de hele fusee beweegt zul je even die grijze sleutel moeten pakken, en de dopjes die in de fusee (boven en onder de as) gedraait zitten iets aandraaien.

17mm_hex_hubs.jpg


Ik bedoel dus die dingen die achter die blauwe dopjes boven en onder de as zitten.
Als je die kruis sleutel pakt die bij de auto zat.
trax5475.jpg


Moet je het 'bitje' gebruiken wat aan de lange kant zit. dan hoeft je die blauwe rubber dopjes er niet eens uit te halen.
 
ja zijn deze!
het is enkel de aandrijf as die beweegt, vreemd is dat ze er alle 4 van hebben, maar zal ze eens uithalen , dan weet ik meer, alvast bedankt
 
hallo net een weekje op vakantie geweest in de bossen :)
natuurlijk met mijn auto's mee,

heb enkele probleempjes, zowel met de e-revo als met de e-maxx,

ik heb 2 drivesharfs waarvan het blauwe bescherming is gescheurd,( van takjes tussen de wielen) de sharfs zijn nog perfect in orde, kan ik dat oplossen met wat duck tape errond te draaien?


heb dan ook op een BMX parcour gereden,( gelukkig niet gebroken was een ferme jump erin) wat mijn opvalt is dat zowel de revo en de maxx niet recht lopen op het rechte stuk,

mijn e-revo , moet ik vanuit neutraal stand een grote kwart vooruit draaien om een beetje recht te rijden, ook op straat,

mijn e-maxx moet ik vanuit neutraal +- een kwart terug draaien, en dan loopt hij ook nog niet 100%

ik denk dat het probleem bij de 2 servo's ligt,

daarom zou ik een willen uitkijken naar een enkel servo,

hebbeb jullie eventueel tips, welke servo ik best zou nemen, of hoeveel trekkracht ofzo

ik hoor het graag

alvast bedankt
 
dat van je servo's kun je makkelijk oplossen:
-----> je maakt de stuuring los van je servo's
-----> je legt je auto onderste boven
-----> je zet je stuurtrim op je zender op "0"
-----> je centreert de wielen mooi in het midden en dan weer vast maken aan je servo
 
dat van je servo's kun je makkelijk oplossen:
-----> je maakt de stuuring los van je servo's
-----> je legt je auto onderste boven
-----> je zet je stuurtrim op je zender op "0"
-----> je centreert de wielen mooi in het midden en dan weer vast maken aan je servo

bedankt, ik heb deze tip al eens gehad, en ook uitgevoerd, maar dit heb ik niet goed gekregen
 
zijn de turnbuckles vanvoor wel gelijk afgesteld?

ja deze heb ik gelijk gezet

Ik denk ook niet dat je dit oplost met nieuwe servo's. Ik ben bang dat er iets verbogen is. De wielen staan gewoon niet recht.

de beide wagens deden dit al van in begin, maar nu ik me wat meer bezig hou met parcour rijden, valt dit nu echt op, ik mag midden in het rechte stuk staan, tegen dat ik op het einde ben, staat hij tegen 1 of andere kant geparkeerd tegen de afsluiting, als ik niet bijstuur, als je er voor staat is het natuurlijk gemakkelijk om ietsje bij te sturen, maar b.v vanop de zijkant is dit niet te doen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat is gewoon een kwestie van afstellen.dat hoeft zelfs niet eens lang te duren.en dan blijft het goed op de baan.off-road ,zand dat erin kruipt kan al voor afwijking zorgen.en dan heb je nog eens in de bossen dat het zand overal aan de wielen blijft hangen en dan is het al helemaal om zeep.
 
ok bedankt,

toch zal ik eens kijken voor een enkele servo,
want op de e-maxx be zit je met zo'n staafje , dat de ene servo de andere meetrekt,

dus wil ik deze zeker vervangen, iemand suggesties? merk en type graag!
 
Als je er wat geld tegenaan wil gooien een ace 1015 :) genoeg trekkracht en super snel... Kostprijs ongeveer 80 à 90 euro...
Denk dat ik deze nog erbij ga halen voor de buggy... Als ik al zie wat een verschil de hitec hs-5625 geeft... Amai!!!
 
ok bedankt,

toch zal ik eens kijken voor een enkele servo,
want op de e-maxx be zit je met zo'n staafje , dat de ene servo de andere meetrekt,

dus wil ik deze zeker vervangen, iemand suggesties? merk en type graag!

dat zal het niet oplossen hoor, en zeker geen enkele servo.
2 servos zijn echt wel handig.
ik heb een servo in mijn savge flux van bij hobbyking voor 15 dollar en ik ben er zeer tevreden over
 
hierzie erevobe. prijs kwaliteit zal je niet veel beter vinden.

MCM Racing

ik heb er sinds enkele weken ook zo een van bij mcm en die is berekrachtig.
wielen zullen wel draaien als hij stilstaat:banana:
 
dafke bedankt!

zal zo 1 bestellen en eerst even proberen met de maxx,
als het goed werkt komt er op de revo ook zo 1,

ivb met die driveharfs heb ik nog geen antw gelezen,

daarom wil ik deze vraag graag eens opnieuw stellen,

ik heb in 2 van mijn drivesharfs een gescheurde blauwe rubber, (door stokken en takken)

kan of mag ik dat repareren met ducktape, of zou ik deze beter vervangen, of gewoon rijden tot ze het begeven, heb hier wel 4 nieuwe liggen ( gekocht op ebay voor 6us dollar)

of zijn die blauwe rubbers appart verkrijgbaar, heb al eens op google gekeken, maar als je de juiste naam niet hebt , kom je niet ver :)
 
je kan de rubbers vervangen of herstellen.maar het hoeft totaal niet.de assen zullen er niet rapper door slijten.

eenmaal de rubber door.haal ik hem er volledig af.



dafke bedankt!

zal zo 1 bestellen en eerst even proberen met de maxx,
als het goed werkt komt er op de revo ook zo 1,

ivb met die driveharfs heb ik nog geen antw gelezen,

daarom wil ik deze vraag graag eens opnieuw stellen,

ik heb in 2 van mijn drivesharfs een gescheurde blauwe rubber, (door stokken en takken)

kan of mag ik dat repareren met ducktape, of zou ik deze beter vervangen, of gewoon rijden tot ze het begeven, heb hier wel 4 nieuwe liggen ( gekocht op ebay voor 6us dollar)

of zijn die blauwe rubbers appart verkrijgbaar, heb al eens op google gekeken, maar als je de juiste naam niet hebt , kom je niet ver :)
 
je kan de rubbers vervangen of herstellen.maar het hoeft totaal niet.de assen zullen er niet rapper door slijten.

eenmaal de rubber door.haal ik hem er volledig af.


bedankt,

off-topic

ook wil ik langs deze weg iedereen waarschuwen die lipo's koopt

blijkbaar verscherpte controle!!

ik heb een maand geleden besteld bij HK , deze week een mailtje van HK zelf dat ik mijn moest wenden tot de dichst bijzijnde douane of post, heb dan gebeld, ze moeten het bewijs van betaling hebben, en het juiste tracknummer,
dus daar gaan mijn goedkope lipo's,
zal waarschijnlijk wel boete of btw enzo... moeten betalen, maar das nog het ergste niet, wat het ook kost, ik wil mijn lipo's nu, had ze eigenlijk al voor mijn verlof graag gehad , maar ja , wie niet waagd , blijft maagd!
:ontopic:
 
Eerlijk gezegd vind ik al die blauwe rubbers een beetje onzin. Zowel bij de assen als bij de asdrager maakt het nauwelijks wat uit in slijtage en die rubbers gaan snel stuk. In de vorige e-maxx zaten ze ook niet en ik heb niet het idee dat dit harder sleet. Een rubber om de kruiskoppelingen van de aandrijfassen zou denk ik wel zinvol zijn.
 
Back
Top