Copterx gy240 tail wag bij beginner

over de JR combo durf ik niks te zeggen. Geen ervaring mee. Zou je eens op helifreak wat na moeten speuren.

Verder schijnt de 770 ook erg gevoelig te zijn. Maar zoals gezegd kijk eens op helifreak. Ook finless bob heeft een video over de JR Gyro. Ik geloof bij de build video's van de Atom 500.
 
Ik heb inmiddels een futaba gy401 gyro en de hyperion dc11gcb servo. Daarnaast heb ik de tail-mechanica goed nagelopen en gesmeerd. Alles werkt nu. GEWELDIG! Bedankt voor alle tips.
 
Ik heb inmiddels een futaba gy401 gyro en de hyperion dc11gcb servo. Daarnaast heb ik de tail-mechanica goed nagelopen en gesmeerd. Alles werkt nu. GEWELDIG! Bedankt voor alle tips.


Hey Lex, mooi dat alles perfect werkt!!!! Nu kan het echte werk beginnen :D
 
Gesmeerd?
Ik kreeg juist de tip het niet te smeren, vet of olie verzameld vuil waardoor de boel weer zwaarder gaat lopen. Bij mij loopt alles ook soepel zonder vet.
Zal wel niets uitmaken als je na elke vlucht schoonmaakt?
 
Ik zou ook geen vet adviseren, Maar ik doe ong elke 10 vluchten een heel klein druppeltje naaimachine olie op de swash bal en tailshaft en nooit geen problemen mee en alles blijft lekker soepel

Bij mijn copterx gebruikte ik het bijgeleverde olie flesje maar daar koekte wel vuil mee aan.

Naaimachine olie of google ff op TRI FLOW olie. hebben ze ook een hele handige applicator van.
 
Hi,

Ik kwam erachter dat er rommel tussen tail pitch slider zat. Dat heb ik verwijderd door met wattenstaafje/wasbenzine schoon te maken. Toen heb ik er teflon spray op gedaan (normaal voor de ketting van mijn racefiets) ; normale smering lijkt mij hier inderdaad te zwaar. Daarnaast was ook de tailrod vast komen te zitten. Hier heb ik gewoon zonder schoonmaken teflon tussen gespoten. Dit was echt noodzakelijk en hielp dus enorm. Wel iets om te blijven controleren denk ik.

Daarnaast; ik kan nu inderdaad los! Dat heeft me helaas al een helicopter gekost, ik dacht dat ik net als in realflight wel even een pushloop (met negative halverwege) kon doen. Dat eindigde in een gigantische crash, nu heb ik weer wat spare parts. gelukkig bleef de gyro heel en ook de tailservo, die heb ik op een andere heli in aanbouw gezet en dus kan ik weer (wat voorzichtiger) vliegen.

Ik durf nu de heli dus niet echt meer op de kop te vliegen. Hoe kan ik het beste loops/pushloops (travelling loop ofzo) leren? Ik kan al nose-in hoveren en rondjes voor me vliegen/langzame en snelle pyro's etc. Misschien ben ik nog niet goed genoeg, misschien zie ik wat over het hoofd (instellingen expo bijvoorbeeld, deze heb ik nog op laag staan).

groet,
Alex
 
Laatst bewerkt:
Ik heb pas zelf loops geleerd en het volgende was voor mij erg hulpzaam.

Probeer eerst eens stall turn, en dan proberen de heli zo hoog en recht mogelijk de hoogte in te krijgen. Met bijna volle pitch in vliegen en dan de ellevator terug zo dat de heli gaat klimmen, staat de heli recht om hoog dan met O graden pitch zo veel mogelijk hoogte krijgen. Als je dat in de vingers hebt is een loop erg makkelijk.
Je houd dan de elevator vast en houd O graden pitch tot de heli helemaal rond is geweest, dan weer rustig bij pitchen. Zorg voor genoeg hoogte en kan er weinig verkeerd gaan.

kijk ook eens deze video's op helifreak

http://video.helifreak.com/?subpath=finless/training&filename=loopsrolls.wmv

Het is moeilijk zo uit te leggen maar een video is duidelijker

4y6im4HJno0[/media] - Learning Loops - RC heli flight school v1.1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hi,

Mijn eerste loop is gelukt! Die stall turn was inderdaad perfect om te oefenen, thx again. De video's ook trouwens, maar dat heb ik natuurlijk allemaal al in realflight een keer gedaan.

Mij viel op dat als ik de elevator te ver aantrok in de stall en niet terug stuurde (heli valt dan in principe uit de lucht terwijl hij een beetje op de kop hangt) de tail opeens omklapte. Ligt dit aan mijn stuurkunsten of is dit iets wat door de gyro kan worden veroorzaakt?

groet,
Alex
 
wat bedoel je precies met omklappen?? naar links/of rechts uitbreken als of je tail niet houd???

Ik ben zelf ook nog in de ontdekkende inverted fase om zo maar te zeggen, en het is een hele kunst om je collective zo te gebruiken dat je een mooie constante ronde loop krijgt.

Is gewoon een kwestie van combinatie van simmen en dingen anders timen en kijken wat de heli doet en dat proberen in het echt over te nemen.

Mijn eerste loops waren meer een soort flip aan het einde van een stall turn maar gaat me nu steeds beter af. Kwestie van stick time.

Heb sinds vandaag een nieuwe video van mijn kunsten zou zeggen check it out.
 
Ik weet denk ik wat de oorzaak was; als ik opeens de collective omhoog doe dan draait de helicopter een halve slag. Ik denk dat ik hierdoor gecrashed ben bij de eerste poging die niet goed ging. Ik weet niet precies waardoor dit komt. Misschien headspeed verschil?
 
Heb je de 401 op de DS (digitale servo) stand staan en je delay helemaal op 0?

Wordt nogal eens vergeten bij monteren van een andere servo.

En wat voor headspeed heb je nu ong? Min 2800 rpm is toch wel aan te raden.

Ik vloog mijn copterX met een 3500 KV en 13T pinion op 100 % flat throttle. Zou je zo rond die 2800-3000 rpm moeten komen.

Ook wat met de gain setting spelen. net zo lang verhogen tot je tailwag krijgt en dan paar % terug en you are good to go!!!
 
Hogere headspeed (flat 95%) was de oplossing. Ook heb ik de gain beter afgesteld. Loops zijn nu een piece of cake (geen schoonheidsprijs, maargoed). Ook negative pitch werkt voor zover ik dat heb kunnen controleren nu goed.
 
Gewoon wat spelen met die loops. Ik ben nu zover dat ik ze zo groot en rond als ik zelf wil kan vliegen erg gaaf.

Vandaag ook voor het eerst uit een loop een rol gemaakt. Een soort halve Cuban 8. erg vet om te zien.

Waar kom jij eig vandaan Lex,. mischien keer samen wat fladderen !!!
 
Back
Top