welke Supercombo? Trex 450 pro of Trex 500 esp?

  • Topicstarter Topicstarter K-D-S
  • Startdatum Startdatum
K

K-D-S

Guest
Beste mensen,

Wat zou ik het beste kunnen nemen? dat was eigenlijk mijn vraag,
Ik heb nu een KDS 450C dat is een 450 kloon,
Laatst heb ik gevlogen met een 500 cf met een gy401 wat een verbetering vergeleken met de 450 die ik heb!

Maar aan jullie de vraag wat voor heli kunnen jullie mij aanbevelen?
en jullie ervaringen met een van deze heli's wil ik ook graag weten.

Alvast bedankt!

Mvg,

Ruben :alien:
 
zeker de 500 nemen! Maar eigenlijk zeg je dat zelf ook al :-)
waarom? is e stuk stabieler en groter, veel minder nerveus en e goede tussenslag.
Power te over op 6S3000 lipo.
ik heb ook e 600, maar die vind ik wat traag (vliegsnelheid dan he). De 500 kan heel snel gaan, lekker om te raggen!
wel e 6S lader kopen he erbij! (ik heb 2stuks vh origineel model als deze hier)
als lipos gebruik ik deze Turnigy 3000mAh 6S 20C Lipo Pack , ook omdat ik ze in de 600 12S gebruik. mss toch vr de 500 naar Turnigy 3000mAh 6S 30C Lipo Pack gaan..

en.. ik HAAT van die kleine helietjes... je ziet ze met moeite...

je moet natuurlijk geen Trex500 esp nemen, er zijn ook Tarot 500 of mss de HK500GT mr daar heb ik gn ervaring mee
 
Laatst bewerkt:
Ik zou naar je budget gaan kijken. Een 500 is uiteraard duurder in onderdelen als je die goed crashed!!!

Het heeft natuurlijk zijn voor en nadelen. een 500 heeft ook weer meer ruimte nodig als een 450 maar hij vliegt wel stabieler.

Ik heb nooit met een 500 gevlogen, maar heb nu net 50 vluchten op mijn 450 pro supercombo zitten en dat vliegt ook echt super stabiel. Hiervoor had ik een copterx pro en dan vliegt de align toch stukken beter.

dus het zal aan je portemonnee liggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou fijn voor die Trex 450 gaan en de beste versie nemen.

Het verschil tussen 450 en 500 is vrij minimaal, hoewel je het wel merkt.

Nerveusiteit van een heli is voor een heel groot deel ook gewoon je eigen stuurgedrag.

Vanaf een 450 formaat helicopter, zeker wanneer het gaat om een Align Trex, vliegen ze met voldoende headspeed eigenlijk haast per definitie super strak.

Een kleinere heli kun je natuurlijk wel weer aggressiever vliegen, iets wat met een grotere heli weer minder indrukwekkend zal zijn. Hoewel tragere (lees:veel eleganter en stijlvollere) 3D vluchten vaak super tof zijn om te zien en doen.

Uiteindelijk moet je vliegen wat je je kunt veroorloven te crashen.
 
he allemaal hartstikke bedankt!

ik denk dat het een 500 esp word.
't kost wat meer maar met mijn volgende verjaardag zal het zeker moeten lukken!
 
Super keuze die Trex500 ESP.
Ik heb er sinds een paar weken eentje.
Daarvoor jaren gevlogen met een KDS450SV.
Ook fijn, maar verbleekt bij de Trex500.
Die 500 is zo machtig om te zien vliegen.
Het verschil tussen een 450 size en 500 size is op vele punten aanwezig.
Je maakt in elk geval een goede keuze met die Trex 500.
Vr Gr E
 
Trex 599

Ik heb ook een Trex 500 esp vliegt veel stabieler dan een 450. alles is wat groter dat maakt het wat makkelijker werken als je wat moet aanpassen of vervangen. Ik vind ook een goed product makkelijk te bouwen allles past goed ik ben in ieder geval heel blij mee.
Wel een hoop geld en bij hobby king heb je een een mooie kloon van 69 en 99 dollar maar ik ga liever voor een goed merk en goede spullen ik heb het eerst met goedkope spullen geprobeert maar dan ben je uiteindelijk met alle aanpassingen en crashes ook een hoop geld kwijt.
Ik heb ook nog een KDS 450 en een hk450 die Kds vliegt heel strak en is makkelijk op een plek te houden en die hk vliegt als een zwabber en heb die als leer heli gebruikt en had de ene na de andere onverklaarbare crash mee gehad en ook vele aan mij zelf te wijten uiteraard maar toen ik met m'n nieuwe Kds ben gaan vliegen zijn de crashes over en vlieg ik de ene na de andere lipo leeg wat een verschil! Maar ik zit weer verschrikkelijk te ouweh**ren. Kort om door schade en schande wijs geworden kies ik dus voor een goed product met goede ondersteuning. Dan maar even wat langer sparen.
Oja waar ik veel aan heb gehad zijn de filmpjes van finless bob op helifreak. Ik heb ook in het begin last gehad van een op een neer gaande staart ben de naam even kwijt iets van bobbling goed er is een term voor, en dat schijnt een issue te zijn bij de 500 eps met de torque tube.
En ja hoor ik had er ook last van volgens diverse forums moets je de headspeed flink hoog instellen en dan zou het verdwijnen maar bij mij dus niet dus het was weer eens zoeken. In een van de bouw video's die ik heb bekeken stelde de bouwer dat het niet nodig was om de lagers die in het huis van de torque tube(aandrijf gedeelte) zitten vast te lijmen mocht wel maar hoefde niet dus ik had ze niet vast gelijmt en dat was de oorzaak van mijn bobble staart.
En ik kwam er achter door dat de heli bij het uitlopen een raar geluid maakte wat ik niet thuis kon brengen een soort ratel dus de lagers vast gelijmt en het probleem was opgelost het geluid weg en een strakke staart.

:p
 
Mag ik vragen wat voor een soort lijm jij daarvoor hebt gebruikt?
En bedoel je de lagers in het voorste gedeelte van de TT of achterin het Tail Unit gedeelte?
Hoor het graag van je.
Vr GR Erwin
 
waarom geen 550E ik vlieg zelf met een 450pro, hier voor een king2(erg instabiel) nu heb ik op andere topics gelezen dat deze grotere heli weer dat agressieve gedrag van een 450 heeft :) intresant!
 
Mag ik vragen wat voor een soort lijm jij daarvoor hebt gebruikt?
En bedoel je de lagers in het voorste gedeelte van de TT of achterin het Tail Unit gedeelte?
Hoor het graag van je.
Vr GR Erwin

Sorry voor de late reactie, de lijm zat bij mij in het pakket en is speciaal om lagers mee vast te lijmen als je de manual van de trex 500 esp bekijkt kan je misschien achterhalen wat voor spul het is, van locktite is er ook een variant om lagers mee vast te lijmen.
ik heb de lagers van het aandrijf gedeelte gedaan vier stuks.

Wat mijn ook opvalt is dat er veel speling tussen het grote aandrijf tandwiel en het kleine dat de torque as aandrijft en dit is niet af te stellen heb jij dit ook? ik kan m'n staart rotor een bijna een kwart slag bewegen. Ik heb er geen last van maar dit is mijn eerste heli met tt dus ik heb geen referentie wat normaal is.

grt Ed
 
Beste Ed.
Dank voor je late reactie.
Beter laat dan nooit.
Ik heb die speling niet zozeer in mijn Trex500ESP.
Nou moet ik je zeggen dat ik die machine heb overgenomen van een Forumlid en de machine tot op heden na 20 vluchten nog net zo strak vliegt alsdat de vorige eigenaar waarschijnlijk er ook mee deed.
Wel heb ik laatst een aparte BEC erop gezet.
Ondanks dat de stock Align 60A regelaar de boel in het gareel kan houden heb ik er veiligheidshalve toch maar voor gekozen om de 4 stuks digitale servo's en Spektrum AR6200 ontvanger dmv een externe 5-7.5A BEC van voeding te voorzien.
Dit is mijn eerste 500 size heli en ik neem geen enkel risico wat betreft het 'kunnen' krijgen van een Brown Out tijdens het vliegen.
Hoe heb jij het gedaan Ed met je regelaar?
Gebruik jij nog steeds de 3A interne BEC?
Vr GR Erwin
 
Ja.. de 550 lijkt vrij veel kwa cyclic op de 450, heb beide, en het enige verschil is dat de 550 er gewoon wat langer over doet, maar hij heeft wel dezelfde crispyness als de 450.. komt ook omdat die overpowered is...
 
En what about een Protos 500? Ik ben daar enorm blij mee. Is in een plastic en CF versie te koop in flybar of flybarless uitvoering. En je kunt um ook stretchen tot 470 bladen. En onderdelen zijn ook goedkoop te krijgen....
 
Beste Ed.
Dank voor je late reactie.
Beter laat dan nooit.
Ik heb die speling niet zozeer in mijn Trex500ESP.
Nou moet ik je zeggen dat ik die machine heb overgenomen van een Forumlid en de machine tot op heden na 20 vluchten nog net zo strak vliegt alsdat de vorige eigenaar waarschijnlijk er ook mee deed.
Wel heb ik laatst een aparte BEC erop gezet.
Ondanks dat de stock Align 60A regelaar de boel in het gareel kan houden heb ik er veiligheidshalve toch maar voor gekozen om de 4 stuks digitale servo's en Spektrum AR6200 ontvanger dmv een externe 5-7.5A BEC van voeding te voorzien.
Dit is mijn eerste 500 size heli en ik neem geen enkel risico wat betreft het 'kunnen' krijgen van een Brown Out tijdens het vliegen.
Hoe heb jij het gedaan Ed met je regelaar?
Gebruik jij nog steeds de 3A interne BEC?
Vr GR Erwin

Hallo Erwin,

Ja en ik heb daar mee nog geen problemen gehad, ben ook niet bang dat het daar mis gaat heb de align 510 en 520 servo's en een 780 gyro dat hoort bij het systeem dus ga ik er vanuit dat de ingebouwde bec genoeg stroom kan leveren. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om eens te meten wat dat voor stroom hij trekt zo met z'n allen.

Verder vind ik het een heerlijke heli superstabiel en een groot verschil met m'n kds450sv waar ik ook heel blij mee ben maar als er wat wind staat en waar ik woon is er bijna altijd wind heb ik wel moeite om de heli in de lucht te houden maar de 500 trekt het dan nog prima. De staart speling zit tussen het grote aandrijf tandwiel en het tandwiel dat de Torque Tube aandrijft en maar ik heb er verder geen last van en om dit op te lossen moet ik de halve heli verbouwen. Als zender en ontvanger heb ik een futaba t7c met een r617fs 2.4 ghz. Gisteravond nog even twee lipos leeg gehooverd in de huiskamer met de 500 niet slim maar wel leuk, mijn eerste 450 heeft ook hier en daar de meubels wat ingefreest wat groeven getrokken in het laminaat, maar nu heb ik de heli goed onder controle na vele uren hooveren en blijven de meubels heel :D.
grt ed
 
Back
Top