hk 450 gt pro

Hallo,

Mijn hk45pro is klaar en heeft ondertussen al enkele keren gevlogen (lees gehooverd). Ziet er allemaal goed uit en vliegt lekker.
Enkel nog een beetje de afwerking regelen/wegwerken (kabels en dergelijke) enkele foto's










Maar... helaas op een gegeven moment begint de motor een beetje te sputteren...:confused:
Maar dit is niet van in het begin... de motor wordt ook ERG heet vooral het gedeelte dat niet ronddraaid hetgeen de motor vasthoud.
Mijn setup is
motor: Turnigy 2836 Brushless 450-Size Heli Motor 3700kv
esc : Turnigy Plush 40amp Speed Controller.

Heeft er iemand een idee waaraan dit kan liggen? Voor de rest doet hij het perfect (voor mijn ervaringen dan toch) enkel vertrouw ik het niet helemaal heb een beetje schrik dat ie op een gegeven moment tegen de grond zal vallen !

Alvast bedankt voor de reacties en groeten

Erik
 
Tegen de grond vliegen zal hij toch wel doen, laten we hopen dat het met weinig schade gebeurd en dat het nog even mag duren voor het zover is.
Bij mij heb ik hetzelfde probleem van een warme moter opgelost door een dunne ring koelvinnetjes om het stilstaande deel van de moter te plaatsen met thermische permanent pasta voor computer proccessoren. Ook heb ik een plaatje gemaakt van een dunne doorzichtige plastic cover van een tijdschrift die de lucht van de rotor over het motertje laat waaien. Ook heb ik een openingetje in mijn kap moeten maken zodat er meer ventilatie rond het motertje is. Hij word nu lauw, meer niet. Ik moet wel zeggen dat ik niet met hoge headspeeds vlieg omdat ik liever meer moeite doe om hem te besturen en in ruil minder slijtage/ trillingen en langere vliegtijden krijg.
Jakko
 
Maar... helaas op een gegeven moment begint de motor een beetje te sputteren...:confused:
Maar dit is niet van in het begin... de motor wordt ook ERG heet vooral het gedeelte dat niet ronddraaid hetgeen de motor vasthoud.
Mijn setup is
motor: Turnigy 2836 Brushless 450-Size Heli Motor 3700kv
esc : Turnigy Plush 40amp Speed Controller.

Heeft er iemand een idee waaraan dit kan liggen? Voor de rest doet hij het perfect (voor mijn ervaringen dan toch) enkel vertrouw ik het niet helemaal heb een beetje schrik dat ie op een gegeven moment tegen de grond zal vallen !

Alvast bedankt voor de reacties en groeten

Erik

Ha Erik, zou het de timing kunnen zijn van de ESC? Ik weet niet welke timing je zou moeten gebruiken met de 2836 maar je zou het eens kunnen proberen met een andere timing als dat je nu gebruikt.

Oh ja... zat even te googelen... wat voor tandwiel heb je op de motor zitten?


Maarten
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Ik heb de timing even veranderd naar middle (stond op low) ik weet het ook niet zo goed welke timing ik zou moeten hebben... ik kan niet echt goed kijken in de motor om te tellen. En ik heb eerlijk gezegd niet veel zin om de motor eruit te slopen... het heeft me wel wat moeite gekost om deze netjes op zijn plaats te krijgen, maar als het moet dan moet het.

Misschien heeft iemand nog eentje in de kast liggen die eens kan kijken?

Ik gebruik momenteel een 13t tandwiel... hoe zit dat nu weer hoe kleiner hoe meer toeren zeker? Of ben ik er neffe aan het slaan?

Later eens proberen wat de nieuwe timing zal doen.
Alvast bedankt en groeten
Erik
 
Ik ben ook nieuw in het cp bouwen dus misschien zeg ik gekke dingen;)

Ik ben zelf bezig met de Hk450 pro met belt drive en heb het idee dat er wat lagertjes wat smeermiddel kunnen gebruiken. Ik moet ook nog eens kijken naar de spanning van de snaar en dat soort dingen.

Ik heb een KD KA450h 3200kv motortje en was van plan deze met een 11T tandwieltje te gaan vliegen. Een 3700kv motor met 13T zal een flink hogere headspeed hebben wat ook vast meer warmte met zich mee zal brengen. Met 13T heb je meer koppel nodig om de rotor rond te slingeren.

Maarten
 
Hoi,

Ik denk dat de timing zelfs nog wel op high kan/moet.

Het is een meerpolige motor en nog hoogtoerig ook. Dan gaat de timing al weer snel op high bij een regelaar.

Gewoon eventjes proberen. Eventueel een tandje minder op de pinion en alles zo afstellen dat je ongeveer 80% van het vermogen gebruikt.

Minder tanden op de pinion is minder headspeed.

Gr. Dennis
 
Les Paul (45 points)
What timing should I use with this motor ? Low timing ?
Give Les Paul a point.​

-Reply from Crashinbash (147 points);
How many poles does the motor have? considering the high kv value I'd probably run it mid to high timing.
Give Crashinbash a point.​

Les Paul (45 points)
1/25/2010 Wich timing for this helicopter motor?
Low? Medium ? High ?
Give Les Paul a point.​

-Reply from aerofreak (45 points);
Medium.
Give aerofreak a point.​

-Reply from muddyfox (4 points);
High **> YES
Medium **> YES
Low **> NO
I've tried both settings, I couldn't feel any difference.
Give muddyfox a point.​

-Reply from Riff (43 points);
Depends on your ESC but usually medium should be ok for heli because of pole count.

de motor schijnt 6 polen te hebben volgens google...
 
Als het goed is zouden de lagertjes al gesmeerd moeten zijn. Ze moeten ook nog een beetje inlopen dus ik denk gewoon zo laten.
 
Hi Allen,

Ik ben er aan voor alle moeite... er kwam gisteren rook uit :( en dit kan niet goed zijn hé!

Om een gedacht te geven hoe warm hij werd... de wires van de motor waren na gebruik aan elkaar gesmolten.

Had van alles geprobeerd maar helaas niets kon de temp doen dalen.
Nu ga ik eens op zoek naar een nieuwe motor ik zit te denken aan volgende
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Typhoon 450H 2218H Heli Motor 3450kv (450 class)

Esc blijft dezelfde...

Hopen dat het nu goed komt!

Iemand nog suggesties?

Iedereen bedankt voor de hulp van zodra motor besteld is en in mijn bezit houd ik jullie op de hoogte.
Mvg,
Erik
 
Hi Hi

nieuwe motor is ondetussen binnen en reeds geplaatst. Past veel beter in ieder geval!

Nu doet zich het volgende probleem voor... wanneer ik begin met hooveren gaat de motor na een tijdje uit en begint de esc te piepen, alsof hij opnieuw opstart. Ok denk ik dan waarschijlijk ergens een slecht contact. esc eraf gehaald alle heat shrink eraf gehaald (zelfs e grote rond de esc) maar kan nergens een slecht contact vinden op de esc. heeft er iemand nog een idee waar ik eens naar kan kijken?

Erik
 
Temperatuur beveiliging van de regelaar?

Om te hoveren moet het motortje rond de 65% motor vermogen staan of nog iets meer.

Even controleren of hij in ieder geval niet heet wordt.
 
Motor wordt niet heet... nog eens niet warm.

Het gebeurd zo rond een minuut of twee... motor valt weg en ik hoor dan nog de laatste piepjes van het inistaliseren van de esc... en ik kan dan ook direct terug beginnen.
 
Het lijkt misschien een domme opmerking, maar heb je alle contacten van de connectors al eens bekeken en gereinigd? Sluiten ze allemaal goed aan? Geen kleine brandplekjes of rare geur in de connectors?

Ik zou de lipo-, ESC- en motorconnectors eens controleren!
 
@streetbiker er is niets 'verdachts' te zien in de connectoren, ik heb gelezen dat jij ook problemen had met uw setup... begon uwe esc ook te piepen?

Hetgeen ik nog niet heb geprobeerd is een andere batterij gebruiken, dit zal ik nog eens moeten testen.
 
@streetbiker er is niets 'verdachts' te zien in de connectoren, ik heb gelezen dat jij ook problemen had met uw setup... begon uwe esc ook te piepen?.

Ofwel initialiseerde de ESC totaal niet bij het aansluiten van de lipo.
Ofwel ging de initialisatie van de ESC wel goed en viel de motor uit tijdens de vlucht, dit zonder enige bieptoon.

Het betreft natuurlijk ook een andere ESC. De mijne is een Mystery, de jouwe een Turnigy. Misschien reageren ze anders in dezelfde omstandigheden.

M'n connectors hadden ook geen uiterlijke verschijnselen van slecht contact ofzo. Maar na de connector veel te draaien en te bewegen was het probleem weg. Een slecht contact is waarschijnlijk niet altijd zichtbaar.
 
Back
Top