Revell "the BIG ONE" onbestuurbaar

  • Topicstarter Topicstarter marioveraart
  • Startdatum Startdatum
M

marioveraart

Guest
Beste vliegmakkers,

Ik ben nog maar een groentje en zit al met een probleem, mijn heli is onbestuurbaar, hij blijft toertjes maken op zijn eigen as in de lucht. Via de controller kun je dit met knopjes afstellen maar dat is onvoldoende om hem te doen stilhangen, weet er iemand een oplossing, mijn helicopter is de volgende Revell Control - NEU: "The Big One" Helicopter GSY / MHz RTF

Wat zorgt ervoor dat deze kan draaien om zijn as, is dat het verschil in snelheid tussen de onderste en de bovenste rotor?


Hopenlijk krijg ik reactie
 
@Mariovervaart,

Je hebt gelijk dat het snelheidsverschil tussen de twee rotoren dit veroorzaakt. Ik lees dat je het met de afstandsbediening niet weggetrimd krijgt, dit hoort wel zo te zijn.
Is de accu van de heli we helemaal vol?

Ik ben nu mobiel dus ik kan de bouwhandleiding(pdf) niet lezendus ik weet niet of er een instelbare gyroscoop in zit anders kun je hier ook nog mee afstellen. Wat de slow/high speed(dat lees ik op de site) van de zender doet weet ik ook niet, misschien staat er in de handleiding iets over.

Ik hoop dat je een beetje verder komt.

Gr. Eric
 
Ik kan je wel vertellen wat low en high speed doen. Dit is een 3 channel coax, dus de horizontaal geplaatste staartmotor kantelt de heli voorover of achterover om voor- en achteruit te kunnen. In de low setting zal de staartrotor minder hard draaien, en je preciezer kunnen vliegen. De high setting is meer voor sneller vliegen, al moet je je met dit systeem daar niet teveel van voorstellen. Een 4 kanaals, waarbij de bladen kunnen kantelen, kan veel meer snelheid maken.
 
Merci allemaal voor de snelle reactie, is het merk revell eigenlijk een goed merk? Ik kom precies niet veel tegen die RC zijn met het merk revell, is eerder een merk van modelbouw wat niet RC is. Of ben ik verkeerd?
Ik zal de rotorbladen eens vervangen zitten een paar kapjes in misschien helpt dat ook. Ben nog steeds aan het trimmen, ja de accu was opgeladen.

Gr. Mario
 
Revell is mijn beste merk voor mini 3 ch heli's .
Ik heb er een 2 jaar doet het nog terwijl ik er 3 keer in een week mee vlieg.
 
@R/C

Welke Revell heb jij dan misschien? Kan jij ook maar 10 min. vliegen?
Zit jij in een vliegclub? Omdat je 3x per week vliegt.
 
@R/C

Welke Revell heb jij dan misschien? Kan jij ook maar 10 min. vliegen?
Zit jij in een vliegclub? Omdat je 3x per week vliegt.

10 minuten is een leuke tijd voor een heli. Veel langer zul je ook met een andere heli niet in de lucht kunnen blijven.

Revell maakt zelf voor zover ik weet geen heli's, maar laat ze door andere fabrikanten aan hun eisen aanpassen. Zo hebben ze ook de Proto Max, wat een rebranded Solo Pro is. Andere canopy, batterij heeft een bescherming tegen diep ontladen, maar verder volledig identiek. Omdat ze de keuze hebben zullen ze over het algemeen de wat betere spullen inkopen. Maar als je weet welk model het origineel was, kun je vaak flink wat euro's besparen door de originele versie te kopen.
 
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He "vlieg"makkers,

Probleem opgelost, heb de tegenovergestelde kant naar waar de heli draaid verzwaard met "voorloopig" aan de vliegbeugels (voeten) kabelbandjes te binden --> balans heli. Zodat de heli in de lucht rechter hangt, nu kan ik hem wel trimmen zodat de heli in de lucht "kaars" recht hangt, "OEF" !!!
Nu kwestie van juiste gewicht te bepalen en iets verzinnen zadat die stomme plastiek af zijn voeten kan, had gedacht aan "ziveren" draad (soldeerdraad) rond te binden zodat het bijna niet opvalt, de plastieken bar vervangen door een ijzeren misschien. Iemand misschien andere sugestie's om te verzwaren langs 1 kant. zie foto
 
Ik heb die military heli.
Ik kan er ong. 8-10min mee vliegen.
Soms vlieg ik 2 keer in een week soms niet en soms 3 .
Nee , ik zit niet in een club.
 
He "vlieg"makkers,

Probleem opgelost, heb de tegenovergestelde kant naar waar de heli draaid verzwaard met "voorloopig" aan de vliegbeugels (voeten) kabelbandjes te binden --> balans heli. Zodat de heli in de lucht rechter hangt, nu kan ik hem wel trimmen zodat de heli in de lucht "kaars" recht hangt, "OEF" !!!
Nu kwestie van juiste gewicht te bepalen en iets verzinnen zadat die stomme plastiek af zijn voeten kan, had gedacht aan "ziveren" draad (soldeerdraad) rond te binden zodat het bijna niet opvalt, de plastieken bar vervangen door een ijzeren misschien. Iemand misschien andere sugestie's om te verzwaren langs 1 kant. zie foto

Kun je de accu niet verschuiven? Gewicht toevoegen is altijd een laatste redmiddel, anders verdelen is beter voor je vliegtijden.
 
Zal dat eens bezien, of dat mogelijk is bedankt voor de tip !
Inderdaag hoe zwaarder hoe minder lang hij kan vliegen.
Gr. Mario
 
Ik denk dat als je met de flybar speelt dat het dan wel kan lukken.
Bij mij lukt dat , maar dan moet het wel plastic zijn.
 
Neen met de flybar spelen is geen optie, de batterij verplaatsen was de oplossing, heb hem gewoon naar voor geschoven ongeveer 2 cm, nu hang de heli recht en is hij bestuurbaar. Iedereen bedankt voor de leuke tips!

Vele vlieg groeten Mario
 
Staart Rotor doe het niet

Ook wij hebben net een Revell Big One helicopter gekocht en gister wilden we hem voor het eerst uitproberen. Helaas ... de staart rotor doet het niet. Zie ik misschien iets over het hoofd?

De batterij was goed doorgeladen en het connectortje voor de stroomvoorziening van de rotor was aangesloten. De hoofdrotor deed het dan ook keurig. Omdat het led lampje op de staart brandt, lijkt het of de stroom daar ook terecht komt.

Wie heeft er een tip?

Gr Erik
 
Ook wij hebben net een Revell Big One helicopter gekocht en gister wilden we hem voor het eerst uitproberen. Helaas ... de staart rotor doet het niet. Zie ik misschien iets over het hoofd?

De batterij was goed doorgeladen en het connectortje voor de stroomvoorziening van de rotor was aangesloten. De hoofdrotor deed het dan ook keurig. Omdat het led lampje op de staart brandt, lijkt het of de stroom daar ook terecht komt.

Wie heeft er een tip?

Gr Erik

Je weet dat de staartrotor alleen gaat draaien als je commando "naar voren" geeft, en niet standaard gaat draaien als je gas geeft?
 
Je weet dat de staartrotor alleen gaat draaien als je commando "naar voren" geeft, en niet standaard gaat draaien als je gas geeft?

+1 dat ding heeft niks met het stijgen/dalen te maken, of doet ie helemaal niks?
ik heb dezelfde heli gehad, vrij simpel ding
 
Dat automatisch ronddraaien van de staartrotor heb je bij een FP's en CP's. Dat is om de torsie op te heffen (het frame draait de andere kant op dan de rotor.) Maar omdat jouw heli 2 bladen boven heeft je geen last van torsie. Je trimt precies dat de motors even snel draaien. De staartrotor gebruik je alleen om vooruit of achteruit te komen.

Ik heb zelf ook deze heli maar dan van een ander merk.
 
Bij mijn FXD 68688 (geheel andere heli, maar wel coax) zitten aparte connectoren voor zowel de ledjes achter en de motor achter.

Maar zoals al is gezegd draait je achter rotor alleen als je met de linker stick gas geeft. Alleen de rechter stick bewegen, zal de staart rotor niet van gaan draaien.
 
Laatst bewerkt:
Beste HEli-bestuurders,

Ik heb een vraag aan jullie heli-"freaks" zeggen ze, ik heb een vraag over de helicopter The big one van Revell. Als ik mijn helicopter op het gras neerzet en gas geef om te gaan op stijgen valt mijn heli de hele tijd om naar links of rechts. Ik zou graag een oplossing willen weten en vooraf dank!!!

Groetjes beginner hel bestuurder

Timo
 
Back
Top