Flybarless systeem met 'Stabilization' optie

Ik ben op zoek naar een Flybarless systeem die wanneer nodig (in paniek situatie) de heli ook kan stabiliseren. Naar mijn weten zijn er maar twee systemen:

- Helicommand rigid

- Skookum Sk 720

Heeft iemand ervaring met deze systemen?
 
Er zullen vast nog wel meer systemen zijn..

Maar wat is de reden om dit apparaat op de heli te zetten(ik bedoel, kun je al vliegen, wil je een camera onder de heli hangen)?
En om wat voor heli gaat het hier?
 
Ik kan al vliegen, maar wens graag enkele stappen verder te nemen in het 3d vliegen, vb als ik een looping neem kan ik er soms slecht uit komen. Het dan kunnen de heli laten stabiliseren zou voor mij een groot voordeel zijn.

Heli: Trex 600 esp
 
Gooi er gewoon een 3G op en raggen met die bak...:p
Heb je al geprobeerd om je toerental wat te verhogen? Want je draait wel erg weinig toeren als ik je laatst bezig zag.
 
Nu heb ik er ook een 3g op zitten, maar deze zal echt niet stabiliseren...
deze werkt alleen de werkelijke fbl eigenschappen tegen, bv "opbomen" etc.

Maar voor het 3d vliegen heb je niet perse een hh stabilisatie nodig
Waarom hang je de heli niet wat hoger weg voor je een flip / looping doet?

Des te hoger hij hangt, des te meer tijd heb je om hem weer te corrigeren..
Probeer desnoods eens loopings in de simulator, en probeer na te doen wat op het veld fout gaat.
Via de simulator kun je een hoop inzichten krijgen in wat er nu werkelijk fout gaat...
 
Ik vraag me af of het echt wel helpt? Als hij op de kop naar beneden komt vallen, hoeveel hoogte / tijd heeft zo'n systeem dan nog nodig om te corrigeren? Ik denk dat een simulator en wat oefening een betere optie is ;) Daarna rustig beginnen op hoogte eventueel met iemand ernaast die je instructies geeft (al is het alleen maar tegen de zenuwen :))
 
Ik vraag me af of het echt wel helpt? Als hij op de kop naar beneden komt vallen, hoeveel hoogte / tijd heeft zo'n systeem dan nog nodig om te corrigeren? Ik denk dat een simulator en wat oefening een betere optie is ;) Daarna rustig beginnen op hoogte eventueel met iemand ernaast die je instructies geeft (al is het alleen maar tegen de zenuwen :))

Het is geen wonder middel, het helpt zeker wel, maar desalniettemin, je moet wel kunnen vliegen. Sinds ik gyrobot geinstalleerd heb, heb ik nog niet een crash gehad. Als ik bv mijn orientatie verlies, dan laat ik beide stiks los (voor een sec of wat) dan zie ik de helie stbiliseren.
 
3D vliegen leer je volgens mij niet sneller/beter met externe hulpmiddelen (op een simulator na dan).
Je zal van ieder figuur de basis figuren goed moeten oefenen (veel uren maken).
Het draait om orientatie en reactietijd.
Als jij bijv. een inverted hover in alle orientaties niet beheerst, zal je nooit een zuiver gestuurde looping in alle orientaties kunnen maken.
Een flybarless systeem maakt dat zeker niet makkelijker (i.g.v. van een looping).
De eigenschappen van FBL (headinghold) zorgen er juist voor dat je iedere richtingsverandering op de roll as moet ingeven, de heli vertoond dan geen zelfstabiliserend gedrag in de vliegrichting, hij blijft staan zoals jij hem met je laatste input hebt neergezet.
De looping zal met een Flybar misschien zelfs makkelijker zuiver te maken zijn.
Voor figuren met veel piro actie heeft het wel enorm veel voordelen, omdat je veel minder last hebt van wobble (voor / achterover kantelen) van de heli tijdens de ronddraaiende bewegingen, de heli zal veel minder wegdriften.
En de staartgyro werkt veel efficienter, sneller en constant, waardoor alles veel vloeiender gebeurd.
Ieder 3D figuur is ontstaan door het gebruik en combineren van veel opgedane ervaring met eenvoudigere figuren.
Als je wilt rennen voordat je hebt leren lopen maak je brokken.
Weet ik alles van :rolling:
Maar soms leer je er wat van door het toch op voldoende hoogte/afstand te proberen.
Gaat het mis, dan is het zaak dat je eruit kan komen zoals de heli er op dat moment uitkomt.
Paniek is voor mezelf niet toegestaan bij 3D vliegen, te gevaarlijk, je moet je redelijk comfortabel voelen met het gene wat je aan het doen bent.
Daar is de simulator een geweldig trainingsmiddel voor.

Eric
 
Laatst bewerkt:
Daarbij, ik denk, dat als jij hem niet netjes uit een looping kan trekken, je nog maar eventjes door moet oefenen voordat je met 3d begint...
 
En de V-Stabi is ALLEEN een FBL unit
en is GEEN stabilisator systeem zoals b.v. de HeliCommand Rigid.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp wel wat je bedoeld Wim...;)
De Microbeast helpt je zeker om 3D figuren strakker te vliegen.
Ik vind het een geweldige tool om je heli mee naar je hand te zetten.
Maar je moet daar wel eerst geraken, en daar helpt een bailout functie in een FBL systeem echt niet aan mee wat mij betreft.
Vind het maar een gevaarlijk bedenksel.
Je zal echt ouderwets door de zure appel heen moeten bijten, gewoon stap voor stap.
anders sta je trucjes te doen i.p.v. te sturen, en kenners zien dat.
 
Laatst bewerkt:
Waarom de moves juist moeilijker worden, is omdat de foutjes door een flybar er wel uitgefilterd worden.. een fbl heli doet dit niet.. zoals bv een piroloop/funnel...
 
Klopt wat je zegt, stuurfouten in complexe figuren zijn ook zichtbaarder.
Daarom zou ik het "anders" noemen, maar niet makkelijker.
 
Back
Top