Tamiya diffs probleem

Hoi,

Ik heb een tamiya ta-05 en erger me kapot aan diffs.
Als je 5 meter rijdt zitten de diffs meteen los.
hoe zet je die diffs vast maar ook dat je ze weer los kan halen?

Gr
Remco
 
Die diffs gewoon eens opengooien. Nieuw vet indoen, maar als ik zie dat ze steeds loskomen vrees ik al dat de schroevendraad in die plastic diffs stuk is gedraaid. Zoniet , vet indoen gelijk dichtdraaiien (aantal draaien tellen) en loctite helpt niet bij plastic..
 
Vreemd, ik had eerst een redelijk tamme motor in een HB cyclone s zitten en daar gingen de diffs al los.( plastic diffs ) Dus deed ik er locktite op en heb er nu een vxl3s setje erin zitten en het gaat goed!
 
Ik zou je diffs uit elkaar halen en kijken of je druklager (aan de kant van je schroef) niet ingedeukt is.
Als je je diffs te hard aandraait kan het zijn dat je het druklager beschadigt waardoor je schroef niet vrij kan draaien en hij losdraait.

Bij mij was de oplossing nieuwe druklagers. Niet te strak aandraaien en heb nooit meer ergens last van gehad.

Als dat niet het geval is wat thread lock proberen inderdaad.

@Olii

Plastic schroefdraad in je diff?
Je schroef gaat in een moer aan de andere kant van je outdrive... :confused:
 
@Olii

Plastic schroefdraad in je diff?
Je schroef gaat in een moer aan de andere kant van je outdrive... :confused:


Sorry wist niet hoe ik het anders kon verwoorden..
Bij men TA04 zaten de diffs gewoon dichtgeschroef in een plastic ?behuizing? en niet met een moer..
 
Echt ? Nou dat wist ik dus heel even niet. Ik heb nu wel de trf maar wist echter niet dat de TA05 dezelfde diffs had.. Ik had de diffs voor met tandwielen in..
 
zet ze eerst maar eens goed inelkaar. Daar licht waarschijnlijk het probleem.
Ik heb 2 jaar een TA05 gehad en nooit deze problemen.
Haal hem anders even uitelkaar en maak even een paar goede foto's. even de onderdelen op volgorde van demontage leggen!
 
Na een tijdje niet gereden te hebben de ta-05 weer van stal gehaald.
Heb net een nieuwe ESC ontvangen en de motor is onderweg.
Heb nog steeds het probleem met de diffs.
Ik wil ze graag gaan vervangen door trf diffs.
Ik heb al rondgekeken op google en ik kan daar alleen de one way's vinden.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat een one-way diff precies inhoud want
ik kan er echt niet wijs van worden.
Weet iemand ook een linkje van de trf diffs?

Alvast bedankt.
Gr,
Remco
 
De diffs kunnen alleen loslopen als het moertje kan draaien t.o.v. je boutje. Dat betekent dat of je druklager stuk is, of je borgmoer is lam. Heb je de moer inmiddels een paar keer losgehaald? Zo ja, vervangen! Borgmoeren zijn bedoeld voor eenmalig gebruik (net als Loctite) Zodra je de boel losmaakt, moet je eigenlijk direct een nieuwe moer monteren.
 
Back
Top