Hulp bij aanschaf cq verbetering...

  • Topicstarter Topicstarter One-day-fly
  • Startdatum Startdatum
Ik kan via eHIROBO.com onderstaande kopen. Het kost inclusief de snelste manier van verzenden $ 200,-

Doe ik hier goed aan om een stapje verder te maken of moet ik naar wat anders kijken ?

En kan ik mijn eigen ontvanger, zender en accu's gebruiken ?

1 x CarbonHobby (BL-325-C-03) EP 450 Class 325mm Main Blades for Trex CopterX 450
1 x CopterX CX 450PRO-TT V3 Torque Tube Version Super Combo ARTF
- Extra Battery: Battery x 1 + US$14.99
1 x CopterX (CX450-02-05) Drive Belt
1 x CopterX (CX450-06-01) Wooden Main Rotor Blade
1 x CopterX (CX-9G) 9G Servo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan via eHIROBO.com onderstaande kopen. Het kost inclusief de snelste manier van verzenden $ 200,-

Doe ik hier goed aan om een stapje verder te maken of moet ik naar wat anders kijken ?

En kan ik mijn eigen ontvanger, zender en accu's gebruiken ?

1 x CarbonHobby (BL-325-C-03) EP 450 Class 325mm Main Blades for Trex CopterX 450
1 x CopterX CX 450PRO-TT V3 Torque Tube Version Super Combo ARTF
- Extra Battery: Battery x 1 + US$14.99
1 x CopterX (CX450-02-05) Drive Belt
1 x CopterX (CX450-06-01) Wooden Main Rotor Blade
1 x CopterX (CX-9G) 9G Servo

Als je de artf set koopt met de torque tube, heb je die losse belt niet nodig. Welke zender en ontvanger heb je nu????
Verder een servo reserve een setje blades is altijd handig natuurlijk. er zit een geode staaart servo in de kit dus das ook al goed.

Dus denk dat je hier goed mee vooruit komt. Mischien een PRO met belt ipv torque tube. Is was goedkoper ivm met een crash en een belt is handiger als de TT.

kijk eens hier op het forum in de te koop sectie Kars R bied een heel complete copterx pro aan met zeer veelonderdelen. Kun je deze week in huis hebben.
 
Als je de artf set koopt met de torque tube, heb je die losse belt niet nodig. Welke zender en ontvanger heb je nu????
Verder een servo reserve een setje blades is altijd handig natuurlijk. er zit een geode staaart servo in de kit dus das ook al goed.

Dus denk dat je hier goed mee vooruit komt. Mischien een PRO met belt ipv torque tube. Is was goedkoper ivm met een crash en een belt is handiger als de TT.

kijk eens hier op het forum in de te koop sectie Kars R bied een heel complete copterx pro aan met zeer veelonderdelen. Kun je deze week in huis hebben.

Ik Had niet gezien dat ik de TT besteld had dus die belt is inderdaad teveel van het goede ;)

Maar de TT lijkt mij wel wat beter dan de Belt versie of zie ik dit verkeerd ?

Mijn Zender en ontvanger zijn de originele van mij Belt cp v2 Esky hobby zender en standaard ontvanger.

Het setje van kars heb ik gezien en ziet er prima uit, maar kost € 200,-
Dit setje met een paar zaken erbij kost na aftrek van de B.t.w(mijn bedrijf heeft hem gekocht ;)) € 127,-

Maar zou je me eens goed kunnen uitleggen wat precies het verschil is qua belt versie en TT en als hij crasht wat dit dan qua prijsverschil doet ?
Vliegt het beter een TT ?

Ik zelf heb het beeld van een belt voor me en bij de TT denk ik aan een vaste as die door de tail loopt en via een tandwiel de boel achter aandrijft.
Met afstellen dus geen last van een te strakke of losse snaar.
 
Het afstellen van een belt levert geen problemen op stelt niet veel voor.
Verder loopt een TT iets soepeler als een belt maar maakt niet zo gek veel uit.

En over de kosten van de TT kijk eens bij bijv hobbymaniac naar de prijzen van de diverse onderdelen.

Belt- heb je hooguit een tail boom en de snaar zelf (evt tailblades ed die delen zijn hetzelfde bij de TT)

TT- voorste gear set, achterste gearset, de TT zelf evt het TT lager,

Gemiddeld reken op min €20 euro extra aan crashkosten extra met een TT.
 
Ik heb hem inmiddels besteld en hoop hem binnen 1-4 dagen binnen te hebben. (kosten wel even $69 aan verzendkosten)

Verder zoek ik nog een prima flight simulator zoals Phoenix RC 2,5 pro
Maar die zijn aardig aan de prijs :(

Zodra de CopterX binnen is en vlieg klaar dan laat ik even weten hoe ik hem vind.

Bedankt voor alle info.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag toch maar, naar weer een crash, de Phoenix simulator gehaald.

Wat me meteen opviel is dat het net ff anders is dan in het echt, maar het wel heel dicht in de buurt komt, vooral door de vele instellingen en keuzes komt het heel erg in de buurt. \wat me ook meteen opviel was dat ik nadat ik wat met mijn Belt cp v2 had geoefend ik met de Trex 450 Pro een heel stuk makkelijker kon vliegen. Landen ging veel makkelijker en ook het hooveren doet hij veel stabieler.

Maar de Idle up knop lijkt niet echt te werken want 3D vliegen doet hij verdomd slecht. Kennen jullie dit probleem of ligt dit aan mij ?

Ik vlieg wel met een Game pilot 6 zender omdat de adapter voor mijn eigen zender niet op voorraad was.

Maar de prijs heb ik er in Notime uit. :D
 
Het lag dus aan mij. Na wat spitwerk in de mogelijkheden heb ik de Idle up goed kunnen instellen.

Wel fijn dat ik nu 3D kan vliegen zonder dat de boel me een hoop geld kost.
 
Back
Top