New Power Yak 54 Electro

ik heb hier een Yak 54 liggen van New Power, oorspronkelijk is het een brandstof kist, maar ik wil hem elektro gaan uitvoeren :)
hij is helemaal kaal gestript en hier en daar moet er nog wat hersteld worden..

ik ben aan het twijfelen of ik de vleugelbuis zou vervangen door 1 met een kleinere diameter (= minder gewicht) want de originele weegt echt wel veel..
ook zou ik er een carbonne voor kunnen kopen die hier meteen in past, maar dat is ook 60 euro dan.

nu weet ik niet goed welke diameter ik ervoor zou nemen, en of ik er ergens hulzen voor kan kopen, of gewoon ook een carbonne huls neem..

als ik daar uit geraakt ben, kan ik beginnen met folien :)
 
Laatst bewerkt:
Ik had dezelfde yak,
maar 5 maanden geleden heb ik hem gecrasht na de 3de vlucht doordat ik geen signaal meer had.

Ik heb dan een nieuwe gekocht en deze is ook gecrasht na een 10tal vluchten waarschijnlijk doordat de batterij fische uit de ontvanger is getrokken.(hiervan heb ik nog een motorkap over)

full


Nu had ik nog servos en een OS55AX liggen dus heb ik de yak (van de eerste crash: zie hierboven) proberen te herstellen: herstelen.

full

full

full

Nu wacht ik nog achter folie want de onderkant moet nog worden gedaan.
Ik verwacht een maiden binnen 1maand.

De vleugelbuis weegt 103gram, is inderdaad zwaar want mijn tweede yak weegde 2700 gram. Maar om aanpassingen te doen om een kleinere buis in te steken lijkt mij moeilijk.

Jasper
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja de vleugelbuis is bij mij idd ook 103 gram, als ik er een carbonne in zou steken zou die 45 gram wegen, dat is dan dus 60 euro voor 58 gram winst..
 
Voila, mijn yak is klaar. Hopelijk zaterdag maiden

full


Het gewicht leeg komt neer op 2350gram.
Ruim 400gram lichter dan mijn vorige (Kwam doordat er lood op de neus lag, nu ligt mijn ontvangersbatterij op mijn motorbox)

Heb je foto's van de jouwe?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee, ik heb nog geen foto's kunnen maken
heb wel nog maar 1 vleugel onderkant overspannenen ik ben door de week niet thuis ivm mijn studies
dus ik denk dat het nog wel even gaat duren eer de mijne vliegt :)
graag wilde ik de mijne wel wat lichter hebben.. maar we zien wel
anders een zwaardere motor erin knallen ;)

grt
 
dus jij moest lood in de neus steken met die brandstof motor er in?
hmm dan kan ik misschien beter meteen al de servo's naarvoor gooien
die OS van je weegt volgens het internet ongeveer 400 gram, dus als ik mijn zwaartepunt wil gaan goed krijgen dan zal ik daar al maar eens mee beginnen..
 
Heb zaterdag mijn maiden gemaakt.
Nadat het onweer weg was heb ik de kans gehad om wat harrier en 3D te proberen.

Met mijn os55ax heb ik genoeg macht maar zeker niet teveel. Op electro vliegt hij vast veel beter omdat je veel betere reactie hebt op je gas. Met mijn os is dit niet het geval, waardoor je soms niet meer op tijd een pull-out kan doen...

Harrier en inverted harrier doet ie zeer goed. Wanneer ik hover valt hij er soms raar uit, waarschijnlijk omdat ik wat te weinig gas geef. Snaps heb ik nog niet echt geprobeerd omdat ik bang ben dat hij uit elkaar zal vliegen omdat ik hem hersteld heb :p.

Landen doet ie goed maar wel met grotere wielen dan de normale.
 
Proficiat met je maiden ! leuk te horen dat hij goed presteert !

ik was al op zoek gegaan naar een elektro motor, oorspronkelijk wilde ik de motor van mijn EF yak 54 profile (48inch) erop testen omdat die écht power zat heeft op 4S

die motor die ik daar op heb is deze : TGY AerodriveXp 25 SK Series 35-42 1000Kv / 605w
ik weet niet of dit voldoende gaat zijn, ik denk eerder van niet..

ik zou natuurlijk een andere motor kunnen kopen, maar dan is de vraag natuurlijk, welke ? ik wilde wel graag met mijn 4S 2500mAh blijven vliegen in ieder geval

zijn er suggesties? :)

grt
 
Ik ging net dezelfde motor voor mijn acromaster kopen op 3cellen...

Ik zie dat de meeste hem vliegen op 5cellen, maar ik weet niet of dit zal lukken met 4cellen.
 
Lijkt mij fantastisch om hem te vliegen op 4cellen.
Ik heb wel gehoord dat de motoren van de turnigy SK series wat beter zijn.

Alleen opletten met een prop van 17 dat hij past op de yak. (als hij hapert aan de grond)
 
Is de turnigy sk 42-50 geen goede keus dan? Gebruik ik op een trainer van ongeveer hetzelfde gewicht en die gaat als een raket!
 
vandaag heb ik mijn spullen aan gekregen

de setup heb ik al in vorige post beschreven, maar nu vraag ik mij af welke prop ik er voor zou kopen, want ik ben niet zo thuis in het kiezen van prop op basis van accu en prop voorschriften :)
ik ga hem dus vliegen op 5 cellen en de specificaties van de motor zijn de volgende :


Model: SK42-50-650
Kv: 650rpm/v
Turns: 6
Resistance: 32
Idle Current: 1.2A
Shaft: 5mm
Weight: 230g
Rated Power: 1150w
ESC: 60A
Cell count: 4~7 Lipoly
Suggested Prop: 13x8, 14x7, 12x10
Power equivalent : .42~60 glow engine

servo's motor en accu zien er echt degelijk materiaal uit, hopelijk laat dat zich ook blijken op termijn ;)
grt Dennis
 
Ik vlieg die motor met een 13*8 apc, volgas zon 55A. Voor een 3D kist zou ik dan voor een 14*7 gaan. Die heb ik er niet opzitten, omdat ik niet genoeg ruimte met de grond heb op mijn trainer.
 
Back
Top