Tekin RS / RS Pro

  • Topicstarter Topicstarter mikky32
  • Startdatum Startdatum
Hallo, ik ben afgelopen jaar lid geworden bij de MACH en heb daar lekker rondgereden met mijn touringcar met een EZrun setje, maar daarmee kon ik niet meedoen met de ZAC races wat mij toch wel erg leuk leek.
Na een beetje te hebben rondgekeken heb ik toch maar besloten om een Tekin RS aan te schaffen, nu zou ik graag een beetje een richtlijn hebben voor het instellen van deze regelaar.
De belangrijkste gegevens:
1:10 Xray touringcar met de tekin rs regelaar met de v208 software en een LRP X12 13,5 turns motor.
De banen waar ik het meest rijdt zijn Mach en waarschijnlijk in de winter de binnenbaan in Haarlem.
De motor heb ik zo uit de verpakking gemonteerd en ik zag dat je die ook nog kan vertimen?
Wat voor tandwielverhouding moet ik ongeveer gebruiken op de auto?
Graag hoor ik een beetje wat de instellingen ongeveer moeten zijn zodat ik daar mee kan beginnen zonder dat ik meteen een motor op rook door verkeerde instellingen.
 
Hallo, ik ben afgelopen jaar lid geworden bij de MACH en heb daar lekker rondgereden met mijn touringcar met een EZrun setje, maar daarmee kon ik niet meedoen met de ZAC races wat mij toch wel erg leuk leek.
Na een beetje te hebben rondgekeken heb ik toch maar besloten om een Tekin RS aan te schaffen, nu zou ik graag een beetje een richtlijn hebben voor het instellen van deze regelaar.
De belangrijkste gegevens:
1:10 Xray touringcar met de tekin rs regelaar met de v208 software en een LRP X12 13,5 turns motor.
De banen waar ik het meest rijdt zijn Mach en waarschijnlijk in de winter de binnenbaan in Haarlem.
De motor heb ik zo uit de verpakking gemonteerd en ik zag dat je die ook nog kan vertimen?
Wat voor tandwielverhouding moet ik ongeveer gebruiken op de auto?
Graag hoor ik een beetje wat de instellingen ongeveer moeten zijn zodat ik daar mee kan beginnen zonder dat ik meteen een motor op rook door verkeerde instellingen.
Hoi neem je auto mee naar de binnenbaan dan is er zeker iemand die je kan helpen. John Baart, Ed ijzer, Ben Voorhaar, Govert kunnen je prima helpen..
 
Voor de overbrengingsverhouding zou ik beginnen met 6.0,
dit is van motor tot wiel... (alles voor de buitenbaan....)

Zet de motor op 5 graden..

regelaar (beginnen bij)

boost 50
Turbo 12
begin toerental rond de 7 a 8000
eindtoerental 22000
turbotijd 0,3 sec
turboramp 1

Meet elke 2 minuten even de temp van de motor, niet hoger dan 70 graden na 7 minuten vol rijden. is de temp lager, dan kan je beginnen met de boost naar max te brengen, hierna de turbo naar max. 15 en de turbotijd naar max. o,2 sec.

Ga je hoger...dan bestaat de kans op opblazen van de motor...ook al is de temp nog ok..

Voor de overige settings van de regelaar.
neutral wide 5
lineair gaf profiel (standaard)
 
Super!!! Alvast bedankt, ik ga (waarschijnlijk) volgende week vrijdag naar de binnenbaan.
Dan kan ik eens gaan proberen en meten hoe het allemaal gaat.
Ik zal in ieder geval een laptop en de hotwire meenemen zodat er nog wat meer geprobeerd kan worden.
 
roy is dit voor een 1:10 auto of voor een 1:12 want voor een 1:12 worden de settings wel anders
zeker als je rijd met 1s lipo's dat is totaal verschillend op de binnenbaan.

Groeten

John
 
John je hebt helemaal gelijk, dit is TC buitenbaan MACH
(vul nu anders even dat formulier in....weet je nog)
 
Back
Top