Ster en meer cilinder motoren info topic. O.a: Seidel, Moki, Brown Bear, Saito e.a.

  • Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Dit lekker bekje gespot in Odoorn.

Is gefilmpd op verzoek met mijn camera.
Gaat straks op de post naar Dick.


Het geluid was geweldig.
Klonk goed op de achter toen ik zelf aan het vliegen was.

Groeten Han.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Han,

Ook toevallig nog een filmpje van die mooie lijnmotor gemaakt? :p

Helaas heeft Dick er zaterdag toen ik er was niet mee gedraaid :(

Gr. Teus
 
soundcheck op het Waco treffen vorig weekend
;)

AHhh, daar gingen jullie naar toe, toen ik je afgelopen vrijdag voorbij reed (314-Genk) .
ps mijn 2dehandse 215 heeft ondertussen ook een keertje gelopen, turbulator, prop is onderweg , electr benzine pomp komt TZT wel een keer
tot over 2 weken RBW:p

Blijft toch een ECHT mooi geluid die moki's :D
 
@ teus helaas niet , het is elke avond iets :(
hij staat er nog zo bij als in posting [post227] alleen dan zonder motor.
Vanavond ,turbulator, prop, vleugelbuizen gaan halen bij een kameraad in duitsland (scheelde een hoop in verzend kosten)
hopelijk morgen avond weer eens wat lijmen aan de D-17 :p
Ondertussen wel wat denk werk vericht ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
;)

AHhh, daar gingen jullie naar toe, toen ik je afgelopen vrijdag voorbij reed (314-Genk) .
ps mijn 2dehandse 215 heeft ondertussen ook een keertje gelopen, turbulator, prop is onderweg , electr benzine pomp komt TZT wel een keer
tot over 2 weken RBW:p

Blijft toch een ECHT mooi geluid die moki's :D

Oeps, ik kom ongezien het land al niet meer uit...:)

Ik dacht dat ik er de enige met een 215 was, de anderen hadden er een 250 op zitten. Over mijn prop werd er veel gepraat. 32x12 zou absoluut te klein zijn. De meesten vlogen met een SEP 32x17,18 of 20.

Met de 12 spoed draait de motor iets hogere toeren, maar dat stoort niet. Landen gaat bij mij met iets hogere toeren, hetgeen een eventuele herneming makkelijker maakt.

Je zal het verschil wel merken met de turbulator. Het verbruik wordt gehalveerd ! Een electrische pomp is alleen maar nodig als de afstand naar de tank te groot is.
 
Weet iemand hoe je die collector ring bij de seidel gemonteerd krijgt? Ik ben er nu al 2 dagen mee aan het klooien en krijg de pijpjes of netjes aan de motor maar dan past het niet lekker op de ring of netjes op de ring en dan past het niet netjes op de motor. HOe hebben jullie dit gedaan bij de seidel? Wie heeft de gouden tip?
 
Hallo Jacques,

22x10" @6700 rpm grote MR Strutter
24x12" @5000 rpm MR Bleriot
22x8" geeft Laser zelf op.

Maar dat had je vast allemaal al gelezen op Mick's site ;)

Groeten, Ralf
 
Hallo Jacques,

22x10" @6700 rpm grote MR Strutter
24x12" @5000 rpm MR Bleriot
22x8" geeft Laser zelf op.

Maar dat had je vast allemaal al gelezen op Mick's site ;)

Groeten, Ralf

hoi ralf

van die 24/12 op de mr bleriot had ik niet gezien
dan zou je dus ook een 26\8 kunnen gebruiken
ik ben op zoek naar een motor ( 4t ) voor de mr 1 1/2 strutter de scale prop zou 30/-- zijn
ik heb enkele gevonden , de laser , een roto fs85 boxer en de nieuwe saito 57 fg boxer benzine (is wel interessant )
nadeel van de laser is de fuel consumptie , voor een normale vlucht moet je een tank van 800 / 900 cc hebben vind ik wat veel (laser zegt voor een competition flight. heb je 30 oz nodig)
de saito heeft 35cc/pm nodig dus een 350cc tank is al voldoende als prop wodt een 23/11 aangegeven ,zou dus ook een 26/8 kunnen,
over de roto kan ik niet veel vinden

maar eerst even de 1/4 mr camel afmaken (schiet al aardig op )

gr, jacques
 
Had je de manual van de Roto 85 al gevonden Jacques? Verder kan ik er ook niet zoveel van vinden.

Edit: De Roto 85 staat als het goed is deze maand in de FMT met een test heb ik me laten vertellen. Had je die al gelezen Jacques? Ik nog niet daar hier in het noorden de boekhandels niet zo daverend voorzien zijn :( Iemand misschien een kopie van het artikel?

Gr. Teus
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top