Ster en meer cilinder motoren info topic. O.a: Seidel, Moki, Brown Bear, Saito e.a.

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Pas maar op een moki werkt verslavend ik heb intussen een tweede besteld en gekregen voor een nieuw project P.S stationair draaien 1min voor en na het lopen verder uit de doos zo gemonteerd en nog steeds niet na hoeven te stellen de FW190 vliegt er prima mee

veel plezier en geniet er van
Dick

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel zin krijg in een moki voor op de D21
Nadat ik heb gevlogen tegen de FW 190 met de hurigane en er achter kwam dat ondanks dat ik er tog geen klein motortje in heb zitten
70 3W
De hurigane tog aardig in het nadeel was wat vermogen betreft
En het geluid is ook echt erg mooi

Ja dat het wel schaal was klopt in het echt was de hurry ook niet opgewassen tegen een fw190
maar dit was wel heel erg
als hij een dotje gas gaf was i pleite hahahahaha
Wat ook schaal was was dat ik veel langer in de lucht kon blijven hahahahaha
20 minuten tegenover 6 minuten
Ik had hem dus kunnen pakken tijdens zijn landing

Ik zie op enkele foto's dat er op de UMS st7-70's uitlaatpijpjes zitten met 1 bocht, en op ander zie ik er dan zitten met 2 bochten, zie de foto's hieronder;
full

Op deze foto zitten uitlaatpijpjes met 2 bochten, en mijn vraag is of er hier al mensen zijn die daarop een seidel collector hebben kunnen aansluiten.
full

Dit was mijn eerste UMS seidel, die had andere uitlaatpijpjes..
Als uitlaat heb ik deze;
full

Zou dat lukken?
Dat er 2 verschillende uitlaten bestaan voor deze motor klopt, toen ik mijn uitlaat bij seidel bestelde vroeg Seidel ook of het klopte(volgens zijn gegevens dat ik de versie had met de uitlaatpijpjes met 1 bocht. Dus let er op als je een uitlaat besteld dat je erbij vermeld welke uitlaatpijpen je hebt. Anders ben je wel ff zoet om het passend te maken. Paste bij mij echter perfect.Heb je de motor al binnen, zoniet,als je de oude uitlaat nog hebt seidel ff bellen en vertellen welke uitlaat je hebt liggen,dan kan hij de goede pijpjes op de motor leveren,scheelt je kosten of gezeik met omruilen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heey J.weel,

Ghahah was een mooi vluchtje op Oss jammer dat er hier en daar wat schade aan over gehouden is maargoed dat is inmiddels weer gerepareerd. Hoe staat het er voor met die van jou? En wanneer komt er weer een meeting waarbij we met de warbirds kunnen knallen?

Groetjes Leon

Ja dat het wel schaal was klopt in het echt was de hurry ook niet opgewassen tegen een fw190
maar dit was wel heel erg
als hij een dotje gas gaf was i pleite hahahahaha
Wat ook schaal was was dat ik veel langer in de lucht kon blijven hahahahaha
20 minuten tegenover 6 minuten
Ik had hem dus kunnen pakken tijdens zijn landing

Goh, vliegen... hij is alweer gedemonteerd van de testbank, en volledig opgepoetst :D Staat nu alweer te blinken op mijn kast...Alhoewel ik een prachtige stearman weet staan...span 2.2meter, maar ach, we zien wel ;)

Ik vind de Seidel toch zeer goed, zeker voor zijn prijs..Ben nu aan het sparen voor een Benzine uitvoering, daarvoor twijfel ik nog tussen een Moki of een Seidel..

Even een vraagje over mij ST7-70, ik weet dus een zeer mooie Stearman staan, maar die heeft een span van 280cm, is volledig ruwbouw klaar.. Ik vrees er een beetje voor dat de Seidel hiervoor te licht zal zijn.. Iemand enig idee?

Ik heb ook een vraag
Heeft iemand een iedee waar ik tekeningen kan kopen of krijgen van een 7 of 9 cilinder 1/3 lerhone of gnome rotatiemotor

Even een vraagje over mij ST7-70, ik weet dus een zeer mooie Stearman staan, maar die heeft een span van 280cm, is volledig ruwbouw klaar.. Ik vrees er een beetje voor dat de Seidel hiervoor te licht zal zijn.. Iemand enig idee?

hallo,

ik had de st770 op dit model komt een beetje overeen met de stearman

span 2,75 m
gewicht 14 kg
IMG_1507_1.jpg

hiervoor was de seidel net iets te zwak , vliegen ging wel maar er was bijna geen reserve
als de stearman iets lichter wordt zou het kunnen

groet jacques

Back