Hoi Cris, bedankt voor je reactie.
Is de V2 veel anders?, aangezien ik al een alu-rotorkop heb.
Op de fotos kan ik niet veel verschil zien.
V2 heeft de 4mm feathering shaft, thrust bearings en een metalen(alu denk ik) staartpoelie.
Er zijn ook barebones te krijgen van Trex, alleen die zijn dan maar 100 euro goedkoper dan met electronika ongeveer, belachelijke prijs.
Als je Tarot zoveel beter vliegt, heb je alle elektronika overgezet van je HK450?
De goedkoopste align sport die ik zag was met motor en esc welke los een 100,- kosten dus als die er dan niet bij zitten. Ik vond ze echter niet zonder.
Ander punt is wel dat m'n hk heli $28,- kost en zeker voor dat geld gewoon erg goed vliegt. Ik heb er een alu rotorhead op gezet en dan is ie eigenlijk nog steeds goedkoop.
Electronica was in eerste instantie bijna gelijk, op mg90s servo's na ipv die met plastic tandwielen. Intussen een andere motor en 40amp hobbyking esc ipv de 30amp van himodel.
Als het de staartbladhouder was van je V2 die loskwam, was je dan vergeten dat imbusje te loctiten?, ook al is de staartbladhouder van plastic, intern zit tog alu waar het schroefje ingaat, deze moet zoiezo gelijmt worden!?
Verder zit er ook hard plastic in de alu-rotorkop, waaruit de schroefjes ook lostrillen, wat bij mijn plasic HK450 niet het geval is, maar bij de metal-head wel.
Goeie tips, dat had het best eens kunnen zijn; ook dat van alu in de staart wist ik niet.
Hoe doe je loctite op dat imbusje? lostrekken, lijmen en terugplaatsen misschien?
M'n v2 ga ik wel weer repareren, toch bijna alle onderdelen nog wel liggen.
En over een grotere heli zit ik ook nog sterk te twijvelen.
Mijn punt vooral om geen grotere te nemen, is dat je met nog meer en grotere accus ( bommen ) in huis zit.
Ik zie ze niet echt als een gevaar maar begrijp je punt wel. Qua grootte gaan ze ruim x2 dus qua kosten en evt gevaar ook.
Verder woon ik in de stad, dus is er ook niet echt plek voor.
Voor op het platteland zou ik ze aanklikken die grote helis!
Verder ben ik van mening als je eerst op je 450 de moves uitprobeert, zal je niet crashen met je grote heli, dus de crashkosten zou ik niet naar kijken, aangezien je 450 de klappen opvangt.
Ja, voor het 'wildvliegen' heb ik op zich genoeg ruime vliegvelden in de buurt
Btw, je had toch ook een hk250? heb je die op 3s en met welke motor dan?
Ding is echt lastig sleutelen, maar wil 'm toch eens afbouwen
