BK F3K Baulers 10/10/10

zoals verwacht heeft Loet m'n hulp helemaal niet nodig.

@ Bas, Hulp krijg ik in het algemeen van Helle maar deze wedstrijd viel er echt niet te coachen.

Om een lang verhaal kort te maken en niemand te vervelen met het feit dat we 2 prachtige dagen hebben gehad in België en dat nog voordat de wedstrijd begon hierbij een kort relaas.

Het veld in Baulers is vrij klein (@ Bas, groter dan Lier maar wel minder breed en de wind stond dit keer in de lengte van het veld, ook had het veld een hoogteverschil van 2 meter en dit in gunstige zin. Downwind lag lager)
Bij het invliegen lukte het mij om zonder problemen 2 keer buiten te landen. In België mag prikkeldraad blijkbaar ook nog eens onder stroom gezet worden en dat heb ik geweten, vrij prikkelbaar begon ik aan de eerste ronde.:p

Hadden we vorig weekend in Dokkum wel harde wind, hier hadden we harde wind, turbulentie en maisvelden aan de voorkant en de rechterkant van het veld en koeien en schrikkeldraad aan het eind van het veld.
Nick Chitty (er waren 3 Engelsen) stortte door storing in het maisveld neer en mijn advies is om dit niet te doen. Eerst heeft Nick een uur gezocht, pas toen we met 10 man gingen zoeken in een relatief georganiseerde structuur vonden we zijn model terug. Echt mazzel want iemand die 2 meter van je af staat zie je nauwelijks, door de wind hoor je de servo's niet. Eigenlijk goed beschouwd een uitstekende plek voor priesters en pastoors. Op weg naar het veld reden we voorbij een bord met de vermelding "Pastoorbos", door Helle en mij direct omschreven als het "Enge bos".

In Meerhout had Peter C voorspeld dat Peter P de belofte voor de Belgische toekomst is en dat heeft hij zeer goed ingeschat. PP heeft een goede natuurlijke worp met prima hoogte en die had je nodig om je te kunnen onderscheiden van de rest op deze dag.

Na 3 ronden geklooid te hebben met 100 gram ballast ben ik overgegaan naar 140 gram en eindelijk gingen de tijden een beetje omhoog. Mijn beste tijd was 3.47 maar het gemiddelde zal rond de 1.50 geweest zijn. Eigenlijk en heel eerlijk beschouwd is het dan geen leuke wedstrijd want je wil toch graag lekker met een belletje wegvliegen.

Veel kielvlakken zijn gesneuveld en gerepareerd. Iemand heeft zelfs een kielvlakvervanging in de 10 minuten werktijd gedaan, waarvoor hulde!!
Verbazingwekkend weinig mensen zijn aangevlogen ondanks dat iedereen door het kleine veld toch wilde socializen.

Leuke wedstrijd overall, zeer goede en vooral ontspannen relativerende sfeer.

Volgend jaar zeker weer, ik hoop wel dat er een stukje extra gras gemaaid wordt, de stroom van het prikkeldraad afgezet wordt en Firefox Didier de oude garde les komt geven.

Loet

P.S. Het is Yves niet gelukt om ons met zijn rode Porsche in te halen op de weg naar huis.............
 
@ Bas, Hulp krijg ik in het algemeen van Helle maar deze wedstrijd viel er echt niet te coachen.

Loet,

het kan VEEL uitmaken als iemand punten van je tegenstanders afpakt in groepen waar je niet in vliegt. Maar je hebt gelijk met een score van 6000 punten is dat niet nodig.

Bas
 
P.S. Het is Yves niet gelukt om ons met zijn rode Porsche in te halen op de weg naar huis.............


dat komt door dat bord (zone 50) dat hij op de heenweg omreed....
dat ligt niet aan die porsche



de wedstrijd was dus bijzonder moeilijk als ik zo een algemeen beeld krijg door de meningen die verschillende piloten hier neerzetten.

ik ben blij dat ik in mijn bed ben blijven liggen ;)
 
dat komt door dat bord (zone 50) dat hij op de heenweg omreed....
dat ligt niet aan die porsche



de wedstrijd was dus bijzonder moeilijk als ik zo een algemeen beeld krijg door de meningen die verschillende piloten hier neerzetten.

ik ben blij dat ik in mijn bed ben blijven liggen ;)

Nou jongens,

Beaufort was wel niet uitgenodigd, maar hij is toch naar Baulers gekomen. Het eindresultaat : turbulentie en brokstukken.

Maar ja : it's all in the game. Of aangepast voor de Engelsen : it's all in the corn (en zoeken maar).

Voor mij was Baulers een nieuw persoonlijk rekord : drie vliegers gebroken, waarvan de derde zelfs twee keer. De laatste ronde hield mijn FW4 samen met een komplete rol crystal tape van 3M. Prima tape !

De enige die er nog "iets" van gemaakt heeft was Loet met een vlieger die zoveel loodballast droeg dat de gewone doorsnee piloot hem niet eens meer kon optillen. Met 6000 punten is elke kommentaar overbodig. Proficiat Loet.

En proficiat aan Peter Cuypers onze nieuwe Belgische kampioen !

Yves
 
Voor mij was Baulers een nieuw persoonlijk rekord : drie vliegers gebroken, waarvan de derde zelfs twee keer. De laatste ronde hield mijn FW4 samen met een komplete rol crystal tape van 3M. Prima tape !Yves

dat is voor jouw een duur dagje geweest dan?
eerst dat bord in je porsche , en dan nog eens 3 toestellen om zeep...
is er nog wat te repareren?
 
dat is voor jouw een duur dagje geweest dan?
eerst dat bord in je porsche , en dan nog eens 3 toestellen om zeep...
is er nog wat te repareren?

Ik denk wel dat het 50 km/h bord nog goed te repareren valt, maar vermits het toch tot niets dient - wie rijdt er nu nog vijftig behalve in kleine ondergrondse parkings ? - kan het samen met "de rest" in de vuilbak : Salpeters, Fireworks, Oakleys, Porsches en al dienen goedkopen bazaar wordt voor volgend seizoen vervangen mee serieus gerief :rolling:
 
Ik denk wel dat het 50 km/h bord nog goed te repareren valt, maar vermits het toch tot niets dient - wie rijdt er nu nog vijftig behalve in kleine ondergrondse parkings ? - kan het samen met "de rest" in de vuilbak : Salpeters, Fireworks, Oakleys, Porsches en al dienen goedkopen bazaar wordt voor volgend seizoen vervangen mee serieus gerief :rolling:

is er echt niets meer heel? of kan je mensen nog plezieren met romp of vleugel?
 
Nou jongens,

Beaufort was wel niet uitgenodigd, maar hij is toch naar Baulers gekomen. Het eindresultaat : turbulentie en brokstukken.

Maar ja : it's all in the game. Of aangepast voor de Engelsen : it's all in the corn (en zoeken maar).

Voor mij was Baulers een nieuw persoonlijk rekord : drie vliegers gebroken, waarvan de derde zelfs twee keer. De laatste ronde hield mijn FW4 samen met een komplete rol crystal tape van 3M. Prima tape !

De enige die er nog "iets" van gemaakt heeft was Loet met een vlieger die zoveel loodballast droeg dat de gewone doorsnee piloot hem niet eens meer kon optillen. Met 6000 punten is elke kommentaar overbodig. Proficiat Loet.

En proficiat aan Peter Cuypers onze nieuwe Belgische kampioen !

Yves

bedankt yves het heeft me wel een paar slaaploze nachten gekost

gr peter
 
En proficiat aan Peter Cuypers onze nieuwe Belgische kampioen !
Yves

bedankt yves het heeft me wel een paar slaaploze nachten gekost
gr peter
Dat schijnt ook zo te zijn bij de Nedelandse kampioenen, dus dat kampioen worden kun je maar beter aan een ander overlaten
 
daar wil ik precies iets meer over weten

OK Peter is onze kampioen. T'is wel verdiend en van harte gegund. Het liedje gaat als volgt Peter :
"citroen, citroen, citroen ... België kampioen. Banaan, banaan, banaan, de vijand moet eraan".
T'is in 't Antwaarps gezongen, maar ik heb het niet op you tube gevonden.
Tot snel,

Yves

PS : kunt ge aan uwen maat (Peeters denk ik) zeggen dat ik na het slagveld in Baulers mijn Salpeters niet ga verkopen. Nog een paar rukwinden en ik zit direkt zonder vliegers !
 
Laatst bewerkt:
PS : kunt ge aan uwen maat (Peeters denk ik) zeggen dat ik na het slagveld in Baulers mijn Salpeters niet ga verkopen. Nog een paar rukwinden en ik zit direkt zonder vliegers

kzal het hem laten weten

gr peter
 
PS : kunt ge aan uwen maat (Peeters denk ik) zeggen dat ik na het slagveld in Baulers mijn Salpeters niet ga verkopen. Nog een paar rukwinden en ik zit direkt zonder vliegers ![/QUOTE]

Yves,
Het het bericht doorgekregen.
Dus jij staat er volgend jaar met een paar opgelapte Salpeters op de wedstrijden.:rolling:

Groetjes,
PeterP
 
PS : kunt ge aan uwen maat (Peeters denk ik) zeggen dat ik na het slagveld in Baulers mijn Salpeters niet ga verkopen. Nog een paar rukwinden en ik zit direkt zonder vliegers !

Yves,
Het het bericht doorgekregen.
Dus jij staat er volgend jaar met een paar opgelapte Salpeters op de wedstrijden.:rolling:

Groetjes,
PeterP[/QUOTE]

wat voor ons SUPER nieuws is :p haha

ow peter, je vergeet zijn nieuwe flow!
 
PS : kunt ge aan uwen maat (Peeters denk ik) zeggen dat ik na het slagveld in Baulers mijn Salpeters niet ga verkopen. Nog een paar rukwinden en ik zit direkt zonder vliegers !

Yves,
Het het bericht doorgekregen.
Dus jij staat er volgend jaar met een paar opgelapte Salpeters op de wedstrijden.:rolling:

Groetjes,
PeterP[/QUOTE]

Voorlopig vlieg ik verder met 2 Salpeters. Veel schade valt er niet te repareren : op de eerste was het richtingsroer afgebroken door een botsing tegen Loet zijn buik in Baulers, bij de tweede heb ik zelf de winglet gebroken door te lanceren als een ourang outang.

De twee FW4 dienen nu als reserve. Ik vul in de loop van de winter aan met 2 x V3 en ook 2 x FW5. Hopelijk dus voldoende gewapend tegen rukwinden in 2011 ;-)
Groetjes,

Yves
 
Voorlopig vlieg ik verder met 2 Salpeters. Veel schade valt er niet te repareren : op de eerste was het richtingsroer afgebroken door een botsing tegen Loet zijn buik in Baulers, bij de tweede heb ik zelf de winglet gebroken door te lanceren als een ourang outang.

De twee FW4 dienen nu als reserve. Ik vul in de loop van de winter aan met 2 x V3 en ook 2 x FW5. Hopelijk dus voldoende gewapend tegen rukwinden in 2011 ;-)
Groetjes,

Yves[/QUOTE]

@Yves
Je gaat een grotere auto moeten kopen om al die vliegers mee te brengen naar de wedstrijden;)
PeterP
 
Voorlopig vlieg ik verder met 2 Salpeters. Veel schade valt er niet te repareren : op de eerste was het richtingsroer afgebroken door een botsing tegen Loet zijn buik in Baulers, bij de tweede heb ik zelf de winglet gebroken door te lanceren als een ourang outang.

De twee FW4 dienen nu als reserve. Ik vul in de loop van de winter aan met 2 x V3 en ook 2 x FW5. Hopelijk dus voldoende gewapend tegen rukwinden in 2011 ;-)
Groetjes,

Yves


en dan zegt loet dat het geld bij mij zit! ik heb een heel jaar gespaard voor 1 FLOW.

en over loet zelf...
"op de eerste was het richtingsroer afgebroken door een botsing tegen Loet zijn buik in Baulers."
ik blijf beweren dat die loet uit gewapend beton bestaat.
OF hij is een robot, en daarom geprogrameerd om iedere wedstrijd te winnen.
 
Back
Top