hoe on/off schakelaar aansluiten?

  • Topicstarter Topicstarter mastex
  • Startdatum Startdatum
M

mastex

Guest
hallo mensen

ik zit met een klein ''probleempje'' probleemplje is misschien een groot woord maar ik weet het niet en na advies van winkel durf ik het nog niet aan wat hij als optie zag.

ik heb een regelaar zonder aanuit schakelaar. nu wil ik er een schakelaar tussen zetten.. de schakelaar heeft alleen rood en bruin.

het stekkertje van de regelaar naar de ontvanger heeft wit rood en zwart. als ik de schakelaar daartussen zet werk hij natuurlijk niet..

wat kan ik doen? het advies was on de rode door te knippen.. en dan de schakelaar ertussen zetten... maar dan is er nog maar 1 draatje dat naar de regelaar gaat. de rode die ik door zou moeten knippen zit in het midden.. en dat is ook bij de aan/uit schakelaar dus dat lijkt mij geen oplossing

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen om toch een aan/uitschakelaar te kunnen plaatsen.

alvast bedankt voor de reacties!
 
Hangt van je schakelaar af.

Je moet sowieso de rode onderbreken en daar de schakelaar tussen zetten.
Als je schakelaar 2 draden in en uit heeft (je rode en bruine) dan zet je de ene kant van de rode onderbroken draad op de rode en de andere op de bruine.

Als je schakelaar 2 draden rood/bruin en en 2 draden rood/bruin uit heeft, dan rood op rood.

Simpel dus.

succes
 
als je de shakelaar aan de ontvanger kant er tussen zet blijft er altijd spanning op de regelaar staan omdat deze gevoed wordt door de accu die niet onderbroken is.
om een schakelaar tussen de accu en de ontvanger te plaatsen is bijna niet te doen vanwegen de hoge amperes die door de kabels lopen.
 
Ik knips juist alle schakelaars van de regelaars af om te voorkomen dat ik de akku vergeet af te koppelen.

Lipo,s vinden dat niet leuk.

Mvg Johan
 
ik heb 1 rode in en bruine in en andere kant precies hetzelfde

dus in knip de rode van de regelaar door verbind die met de rode van de aanuitknop en aan de andere kant verbind ik de bruine met de rode van de regelaar?
 
ik heb 1 rode in en bruine in en andere kant precies hetzelfde

dus in knip de rode van de regelaar door verbind die met de rode van de aanuitknop en aan de andere kant verbind ik de bruine met de rode van de regelaar?

Als je rood/bruin in en uit hebt, dan kan je er voor kiezen rood op rood en bruin op zwart te doen. Alleen de rood op rood kan ook. Zou zelf voor eerste kiezen.

b
 
is inderdaat in lipo toepassing
maar ik wil graag aanuitschakelaar... is makkelijker met instellen van de regelaar..
want knopje van regelaar tegelijk indrukken samen met accu aankoppelen wil niet echt
 
als je de shakelaar aan de ontvanger kant er tussen zet blijft er altijd spanning op de regelaar staan omdat deze gevoed wordt door de accu die niet onderbroken is.
om een schakelaar tussen de accu en de ontvanger te plaatsen is bijna niet te doen vanwegen de hoge amperes die door de kabels lopen.

Klopt is verder geen probleem, als je de schakelaar niet gebruikt als permanente aan uit. Ik kocht laatst een losse bec en deze had op precies dezelfde manier de schakelaar zitten.

Ik gebruik de schakelaar overigens alleen voor de wandeling van pit naar veld. Ontvanger geef ik dan pas prik als ik klaar sta om te vliegen ;)
 
Ik zou een beetje voorzichtig zijn met het zetten van een schakelaar tussen een regelaar en een ontvanger. Je regelaar is dan namelijk wel 'actief' en je ontvanger niet.

Dat betekent dat het stuursignaal (puls) nog niet actief is en daardoor mogelijk 'zwevend', dit betekent dat de regelaar dit kan zien als ieder willekeurig signaal en mogelijk als bijvoorbeeld volgas. Sommige regelaars zijn hiertegen beveiligd maar lang niet alle en soms grijpt deze pas na 1 of 2 seconden geen signaal in.

Dit is met name het geval wanneer je de schakelaar na een vlucht/rit/vaart uit zou zetten, de regelaar is dan 'armed'. Normaal is dit een beveiliging tijdens het aanzetten (spanning op de regelaar) die eerst wil zien dat het gas dicht is, maar als de regelaar eenmaal aan is geweest niet meer...

Groeten,

Mark
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de oplossingen en opmerkingen...

het is aangesloten en het werkt perfect...
 
Die schakelaar doet sowieso niet wat jij wil. Als je n.l. de accu aansluit, dan heeft je regelaar al spanning en dan moet je het knopje toch al ingedrukt hebben, of je onvanger nu aan of uit is. Trouwens alleen de + schakelen, als je de min erbij schakelt is je regelaar alleen met de pulsdraad verbonden met de ontvangen. Hierdoor kan je rare dingen krijgen.
 
Die schakelaar doet sowieso niet wat jij wil. Als je n.l. de accu aansluit, dan heeft je regelaar al spanning en dan moet je het knopje toch al ingedrukt hebben, of je onvanger nu aan of uit is.
Stefan is me voor, de ontvanger uitschakelen om de regelaar te kunnen instellen???? Daar zie ik het nut niet van in.
Zoals bij iedereen al eerder heeft opgemerkt kan je dat beter NIET doen. De regelaar is al aan en krijgt geen sturing. Als alles goed werkt zullen de beveiligingen in de regelaar voorkomen dat hij rare dingen gaat doen. Helaas kan er altijd toch iets gebeuren waardoor de regelaar de motor ongewild kan doen draaien.
 
het is inderdaat zo... dus heb me regelaar toch op een heel onhandige manier moeten instellen..

bedankt iig voor de tips en opmerkingen.

maar nu hetvolgende

bij welke spanning moet een 2s lipo uitgeschakeld worden zodat ik hem niet tever onderlaad?

en geld dat ook voor een 3s lipo?

ik heb de keuze uit devolgende voltages :
2.6v
2.8v
3.0v
3.2v
of 3.4v

alvast bedankt!
 
Back
Top