Parkfun Fusion eerste vlucht 17-10!

Hallo Jan Jaap,

Natuurlijk past dat, maar deze motor had ik al liggen...

Mocht ik het zwaartepunt niet goed krijgen met deze motor, ik heb de gondel niet verbouwd, dus de binnenloper uit je link kan dan altijd nog.

Voorlopig waait het me te hard, en de regelaar is nog niet binnen, dus ik wacht het eerst even af.

Groeten, Jan.
 
Mocht ik het zwaartepunt niet goed krijgen met deze motor, ik heb de gondel niet verbouwd, dus de binnenloper uit je link kan dan altijd nog.
Dan zal er waarschijnlijk wel lood voorin de neus moeten komen

Voorlopig waait het me te hard, en de regelaar is nog niet binnen, dus ik wacht het eerst even af.
Het was vandaag mooi rustig weer. Bij ons miezerde het iets, maar de rest van de middag was het aardig droog!
 
Het was vandaag mooi rustig weer. Bij ons miezerde het iets, maar de rest van de middag was het aardig droog!

Lood zit er al in (75 gram) wellicht moet er iets bij straks.

Hier heb ik de zuidelijke wind gebruikt om te (rc)zeilen, lekker even uitwaaien...

Groeten, Jan.
 
Als je met een zwaardere batterij vliegt (2000-2200 mah) kun je dat lood sat al in de neus zat er gewoon uithalen, anders moet je heel veel sukkelen voor het CG goed te krijgen. ik heb gewoon de neus erafgehaald en het lood eruit gelaten.

Groeten,

Lindert
 
Hallo Lindert,

Om mezelf eens te quoten:
Ik heb het extra gewicht nooit in de neus geplakt omdat ik dat door extra accucapaciteit wilde vervangen, blijkbaar is de dikste accu, die erin past nog te licht en moet er lood bij.

Zoals je ziet moest er 70 gram lood bij de Lipo om met de borstelmotor het zwaartepunt goed te krijgen.
De buiteloper is lichter, naar zit iets verder naar achteren, zodra m'n regelaar binnen is, weet ik of deze combinatie nog méér lood vereist of dat het zo lukt...

Groeten, Jan.
 
Jan, als vuistregel kun je aanhouden dat 1 gram zwaarder in de staart is ca. 4 tot 5 gram (ballast= accu, motor, regelaar) nodig in de neus.
Je gaat nu wel een lichtere motor plaatsen achter het zwaartepunt, maar wel verder naar achter.
 
Back
Top