E-REVO topic

bij die bmxbaan waren wij niet echt welkom met onze wagens dus ben benieuwd hoelang het duurt voor jullie met de 4x4 niet meer welkom zijn.
Die oude track was wel lachen iig, erg steile jumps, maar prima crawl plek voor de Summit iig
 
Okee guys hardstikke bedankt voor de input, ik heb de voors en tegens afgewogen, en aangezien ik voorlopig enkelt nog even 2S accu's in mijn bezit heb ga ik wel voor de 1515 :yes:
Uiteindelijk komen die 3S 5800 lipo's er ook wel maar voor nu kan het wel :)

18-54 is dan zo'n beetje de ongeveerjuiste tandwielverhouding lees ik uit de tekst, we zullen zien :thumbsup:
Ik ga wel even struinen op ebay, had ook al een best offer gedaan bij eentje ff kijken hoe dat uitpakt, misschien free shipping :)

De meesten sellers willen C1 customs declaration niet meer fictief laag invullen uit angst voor overheids represailles dus de douane pakkans wordt weer verhoogd daarmee.

(toen ik 10 jaar terug net op ebay kwam was dat wel anders, toen waren er amper handelaren en enkelt nog particuliere verkopers....)
 
Voor de liefhebbers heb ik een aantal E-Revo spare parts te koop gezet:
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Bij interesse hoor ik het wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat gebeurd er nu als ik een 1520 1600kv motor met 2s ga rijden?
dan kom ik maar op 23.000rpm.

Is dat nu gewoon te weinig om fatsoenlijk te kunnen rijden?
Of heeft die dan minder topspeed ,maar wel genoeg torque?

Ik las nl ergens dat je minimaal tegen de 30.000rpm zou moeten draaien..

Die 1520 is volgens mij wel in te bouwen, gewoon iets hoger zetten..
 
Dan ga je (veel) langzamer als brushed, of je moet een paar 32tands pinions weten te bemachtigen. Oftewel je moet dan héél zwaar gaan gearen
 
Je gaat dan inderdaad langzamer. Maar torque heeft ie zeker!
Door zwaarder te vertanden kun je het snelheids gat overbruggen, maar daarbij moet je wel even op je temperatuur letten.
 
je kunt ook ipv 32p tandwielen Mod 1 tandwielen gaan gebruiken. druk je er een 40T, 38T of 36T Mod 1 pinion in. (van de nitro revo, past gewoon, en is van hetzelfde materiaal als de 32p tandwielen.)
Met de Mod1 tandwielen kun je erg makkelijk een stuk zwaarder vertanden. als je dat doet, zal het lagere toerental helemaal niks uit moeten maken. :)
(dan zit je wel op een 22T pinion met een 36T spur of zo gok ik. )
 
Ach, shit, ik bedoel natuurlijk wel 2 x 2s,...maar dat begrepen jullie wss wel,he..

Topspeed vind ik op zich niet heel belangrijk, hij is bedoeld voor hillclimbing....

Maar is zo'n minimaal rpm nou een must of alleen maar als je gewoon snel wilt..?
 
kez, ipv 2S gewoon 4S zeggen dat zaait alleen maar verwarring.

Langzamer dan brushed is wat overdreven, maar erg snel zal hij niet worden op 4S. Met gearing 24/54 zit je op 59km/u op 4S. Die motor moet je gewoon op 5 of 6S rijden. Als je nog LiPo's moet kopen dan raad ik je die 1520 aan op 5 of 6S.

EDIT:

kez, het forum kent een
edit.gif
knop.
Wat bedoel je met hillclimbing, langzaam een berg op kruipen of volgas tegen een heuvel aanrammen en hopen dat je boven komt? Minimaal RPM is er eigenlijk niet, maar als een motor niet voldoende toeren maakt voelt hij gewoon niet zo fel (mijn ervaring uit de korte 1520 test in mijn MBX6Te). Een electro motor heeft een bepaald toeren bereik waarin hij het meest efficient is, voor de meeste (zo niet alle) 1/8 CC motoren is dat ~33k rpm.
 
Laatst bewerkt:
Dat begrepen we wel ;)
Het is overigens geen minimaal toerental, maar juist het max wat je kunt halen met die lipo's.

Voor hill climbing absoluut geen probleem.

Een voorbeeldje.
Met de standaard 18-54 vertanding, 4S en de standaard 2200kv motor is de revo vertand op een top van ongeveer 55km/u

Zou je nu de 1600kv erin zetten en niets veranderen, dan gaat ie maar 42km/u. Deze levert zo ongeveer 2.8pk.
Door het pinion te vergroten naar 24t zit je ineens weer op dezelfde 55km/u.

Hou je echter de 18t pinion en je gooit er 2x3S in, dan komt je top uit op 63km/u en het blokje levert met 6S ineens 4.2pk!! Heel veel kracht dus. En sneller dan de standaard 2200kv op 4S.
 
@Nard,

Beide, ik ben van plan om nog eens die high/lowgearing in te bouwen, dan kan ik er mee crawlen. Maar ik wil die berg hier op knallen, maar ook dan zal de snelheid echt niet boven de 50km uit gaan komen...dus

Ik heb er trouwens een 68 en een 38 spur bij. En een 18-pinion...:?
Dus oftewel, heel hard..na 20sec.... of binnen 1 sec op topsspeed van 10km??:cool:

En ik moet m altijd eerst nog eens aan t lopen krijgen met die stomme titan, waarvan ik niet eens weet of die reverse loopt of niet...

Ik vertik t om nieuwe spul te kopen omdat ik t oude niet opgelost krijg..
 
Maar geen 1520 1600kv neem ik aan :) ? Zou wel stoer uitzien .. neemt de motor bijna de halve lengte van het chassis in beslag haha.

Een buggy kan sowieso al beter overweg met wat minder kv dan een truggy of MT (uitgaande van een zelfde voltage). Een 1600kv op 5S voor een buggy is zeer interessant. Ben van plan mijn toekomstige MBX6 met een 1800kv op 5S te rijden (~33k rpm). Voor 4S limitaties heb ik dan nog een 2050kv (~30k rpm).
 
Heb trouwens net even gekeken, maar.....

Een 1520 gaat in ieder geval niet met de standaard brushless motormount werken. Die komt tegen de shockmount aan.
Het enige wat mogelijk is, is de motor hoger te monteren op een speciaal daarvoor gemaakte mount.

1520revo.jpg
 
Je moet dan iets van de shockmount afschuren, maar het moet wel gaan als ik me niet vergis.

EDIT: kan het niet meer terug vinden, wellicht heb ik het me ingebeeld.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met de 2200 Kv al iets van de shockmount afgehaald. Als ik naar de foto van Pir3lly kijk, moet je ze nu weghalen, incl. de boutjes van de shocks. Komt de wegligging niet ten goede.
Nee, wil je die erin krijgen, zal je omhoog moeten met de motor
 
Met de brushed mount gaat het misschien wel ja.
Anders een heel stuk van de shockmount af en dan komt de motor nog steed lichtjes tegen de schroef van de rechter shock aan. Dat zal tijdens sprongen denk ik een leuke deuk achterin de motor opleveren. Hij moet dus omhoog.

Kershaw design bied die aan voor 30 dollar:
Kershaw Designs - Home

Maar zie wat er nu ineens op het forum verschijnt:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-autos/122383-mamba-1515-1y-2200kv-en-1512-1-5y-1800kv.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top