E-REVO topic

Haha zeker weten.
Lijkt wel of hij wheelies op elke snelheid maakt.
Ik rijd op 54/18 is dat een goede vertanding?
Ben bang dat de standaard banden het niet lang overleven.

Je moet zoiezo na elke rit even je banden controleren, vaak gaat er hier en daar toch stiekem wat los zitten. even de wanden van de velg trekken en je ziet het snel genoeg.

Tadááááá, hier ook een e-revo bezitter erbij :yes:

Zoals ik al verwacht had, niet echt een snelheidsmonster, maar ik ga er eerst maar eens bij ons op de vlakte mee rijden kijken wat het doet, en als dat niet bevalt maar een MMM setje zoeken. Wat is een beetje knappe en gangbare prijs voor zulks?

Hmmm, is wel weer een flinke om zo ff erbij te nemen, ga er eerst wel ff mee crossen.
Hoe eerder ik dat gedaan heb, hoe sneller ik die kit ga kopen gok ik zo :rolling:

Ik zou een 1518 via de CC sale en een MMM apart kopen.

Wil je ook verklaren hoe en waarom?
(CC sale en MMM snap ik ;) )
Lager voltage / toeren ratio, maar ook minder snelheid ........?

Bijkomend nadeeltje, these are sold as is, due to limited runs ...
No warranty.

Dus stuk is stuk :rolleyes:

Laatst bewerkt:
1518 is een leuk ding, maar persoonlijk vind ik dat je die op 5 of 6S moet rijden om er een beetje leuke snelheid uit te halen.
De 1515 doet het ook perfect op 4S. Daarbij zijn de lipo's goedkoper en lichter. En op 6S is het dan echt een beest.

Dus ik zou in de revo gewoon de 1515 kiezen als je deze voor een nette prijs kan krijgen.

Zoals drkdgglr al aangeeft.

Ik heb even spur gear 54 genomen als standaard.
2200kv : 4S : 18T : 2.8PK : 61km/u
1800kv : 4S : 21T : 2.8PK : 61km/u
1800kv : 5S : 17T : 3.5PK : 62km/u

Kwa LiPo's en rijduur:
4S * 5.000mAh * 3.7v = 74.000 (iets, mAh uur of zo)
74.000 (iets) / 5S / 3.7v = 4.000mAh
Dus 4S 5A = 5S 4A. Enkel is dit laatste efficienter want door het hogere voltage trek je minder A en genereer je dus minder hitte.

Berekeningen:
e-revo.jpg

Laatst bewerkt:
Nard,

de plaatjes zijn bijna onleesbaar, maar het lijkt of je bij current draw overal hetzelfde getal hebt ingevuld. Dat zal dus per setup verschillen. Als bijv het piekvermogen voor die 60km/u 2000w is dan zou de amp draw moeten zijn:
4s2200kv: 2000/14,8 = 135
4s1800kv: 2000/14,8 = 135
5s1800kv: 2000/18,5 = 108
6s1800kv: 2000/22,2 = 90

drkdgglr, daarom even op ''berekeningen'' klikken, dan kom je op mijn Picasa site en dan zie je rechts boven de foto's een vergroot glaasje met een +, dan krijg je 100% te zien. Krijg het niet goed op MBF gelinkt helaas.

Die 140A doe ik vanwege het onderstaande:

Calc Site zei:
But, to get a rough idea of maximum current draw when geared for around 35mph, use the following current values:
50-70A for setups weighing 5lbs or less.
70-130A for setups weighing 5-8lbs.
120-150A for setups weighing 8-10lbs.
130-180 for setups weighing 10-12lbs.
140-200A for setups weighing 12-15lbs.
Again, these are very rough guidelines.

Zal bij hoger v en lager kv inderdaad minder zijn en dus relatief gezien nog beter uitpakken voor de 1800kv op 5S.
ps. Trekt de 2200kv geen 1250W conti en 2500W surge, dat zegt mijn ''Castle motor overzicht afbeelding''.

bricks, hetzelfde als je 4S en 6S doet. Gewoon 1x 2S en 1x 3S en dan in serie aansluiten?

Laatst bewerkt:
Nard,

volgens de specs kan bijvoorbeeld de 1515 2200kv 2500watt piekvermogen leveren en 1250 continu.
Echter in verschillende setups, zal het gevraagde vermogen ook verschillen. Een brushless motor levert net zoveel vermogen als hij nodig heeft.
Als een e-revo bijvoorbeeld 2000watt nodig heeft om 60km/u te gaan, dan zal elke motor die je erin stopt ook 2000watt vermogen geven.
Een Neu 1512 kan 2000watt piek leveren en het aankunnen.
Een NEU 1515 is dan een betere keus omdat je ruim binnen de specs zit.
Met een NEU 1509 zou je de revo ook makkelijk 60km/u kunnen laten gaan, maar omdat de dan boven de rated specs zit, zal de motor ws snel overhitten.

Een ander voorbeeld:
Ik heb een 60mm medusa en een 80mm medusa in mijn E-Muggy gehad. Met beide motoren kon ik gemakkelijk 60km/u halen. De 60mm was binnen 2 min te warm en met de 80mm medusa kon ik 10min rijden. In beide gevallen was het piekvermogen 3500watt....

Laatst bewerkt:
Is niet echt aan te raden om twee ongelijke accu's in serie in een revo te zetten. Advies is om daar twee accu's met gelijke waarde en historie te gebruiken

drkdgglr, hmm vreemd. Ik kan hem wel goed lezen. Nja het gaat om het idee zeggen we dan maar :)

Twee keer 5S 2A kan ook in serie inderdaad, had ik even niet aan gedacht. Nadeel hiervan is echter wel dat je 10 cellen hebt in plaats van 5, dus theoretisch gezien twee keer zoveel kans op een mindere cel. We weten ondertussen wel dat cell matches van onze HK vriendjes niet altijd even goed is.

M.b.t. de motors is duidelijk, hij zal waarschijnlijk niet snel het max aantal W trekken. Maar wist niet dat je voor 60km/u met E-Revo 2000W nodig had :)

bricks, jawel dat is zeker aan te raden, enkel de waardes voor het voltage hoeven niet gelijk te zijn.
Een 2S 4A 30C en een 3S 4A 30C mag je best in serie zetten mits de fabrikant en historie hetzelfde is. Persoonlijk zou ik zelfs aanraden om nieuwe te kopen tenzij je de historie wel heel netjes bijhoud.

Laatst bewerkt:
Back