Electro Speed Meeting verplaatst van 3 naar 31 oktober

Ik ben inmiddels ook weer thuis met de nodige schade en schande.....

De Ninja heeft helaas maar 1 vlucht kunnen maken. Tijdens de laatste maal naar boven gaan om aan te duiken stuurde ik een halve rol en het toestel rolde door, dat resulteerde in een angstig moment waarop ik hem zo snel mogelijk aan de grond wilde hebben.

Helaas iets te snel, met name de aanvliegsnelheid om te landen! De te hoge snelheid in combinatie met het "happen" van de vleugel in het gras betekende dat het complete stabilo en het uiteinde van de vleugel waar deze in de romp overgaat afbraken. Zeer goed reparabel alleen hoop ik dat de koolstof ligger in de vleugel geen schade heeft opgelopen van het incident. Enige manier om daarachter te komen is terug de lucht in.

Na een kort onderzoek thuis heb ik de vermoedelijke oorzaak wel kunnen achterhalen. Een magneet van de motor is gebroken cq. losgekomen en deze heeft contact gemaakt met de stator. (zichtbare sporen) Waarschijnlijk heeft dit voor vonkvorming of extreme stromen door de aandrijving gezorgd waardoor de ontvanger op "hold" ging. Dat zou het ongecontroleerde doorrollen ook verklaren.

Gelukkig is er toch nog een meting gedaan tijdens de vlucht, deze kwam uit op 294km/h. Zeker niet slecht met de gebruikte 7x8 prop. Een 7x10 waarmee nog wat meer snelheid eruit te halen valt had ik gepland voor later op de dag.

Veel lof voor Theo en de rest van de organisatie!!! Het was een leuke en ongedwongen dag. Zeker voor de eerste keer een groot succes.
Hopelijk volgend jaar een herhaling. ;)
 
Of zou dit veroorzaakt kunnen zijn door de wat minder elegante landing? (Ik ken je toestel niet).

Lijkt me onwaarschijnlijk aangezien de motor niet meer gedraaid heeft na de landing en er duidelijke sporen zijn van aanlopen van de magneetdelen op de stator.....

Toestel is deze:

Ninjabouw011.jpg
 
Inderdaad !!!

Een prachtdag en een relaxe sfeer zorgden ervoor dat iedereen het naar zijn zin had...
Theo heeft hiermee bewezen dat er voor speedvliegen animo is in de toekomst, gezien de talrijke opkomst.
Ook Gerben heeft hier duidelijk zijn steentje bijgedragen met radargun speedcontrole te doen de ganse dag. :thumbsup:
Ik hoop er volgend jaar ook bij te zijn met een model:)

mvg

Dirk
 
Zo, na een zware en vermoeiende dag ben ik ook eindelijk thuis.

Ik heb veel mensen met camera's zijn rondlopen en ik hoop dan ook dat er nog meer foto's hier gaan opduiken. Ik houd mij ook aanbevolen voor een cd van de foto's zodat we die als club ook kunnen plaatsen op onze website.

Onderstaand de deelnemers en hun respectievelijk hoogste snelheid behaald met hun model.

Stephan (Hayabusa)416 KmH
Johan (Excite) 332
Joriz (Blade) 319
Johan (Sunracer) 302
Patrik (Bullet)297
Mark (Ninja Speed)293
Renee (Funjet)291
Imre (Bullet) 283
Reginald (Funjet) 272
Frans (L-39 Albatros) 262
Imre (A-4) 262
Frans (f-16) 258
Patrik (Swift) 250
Joriz (Samba) 242
Imre (Sunray) 239
Yannic (Miniviper) 232
Theo (Rapster XL) 197

Mijn dank gaat dan ook naar alle deelnemers, en vooral ook naar Gerben (die toch maar in de baan van de toestellen stond om de meting te doen) en de clubleden die heel hard gewerkt hebben om dit evenement tot een succes te maken.
 
Laatst bewerkt:
vooral ook naar Gerben (die toch maar in de baan van de toestellen stond om de meting te doen)

Tsja, ik stond even bij Gerben om mijn dopplermetingen te vergelijken met zijn gun, toen de hayabusa met 400+ over kwam schrok ik me gek. ik begreep meteen de tafel als schansmuur..

was een leuke dag en gaaf om te zien, complimenten!

ps. dat dopplerprogje op de iphone gaf ongeveer hetzelfde weer als de gun, ongelofelijk en dus een aanrader.
 
Dag heren,

Ik was een van die paparazzi mensen.hahaha. Ik heb een hoop foto's geschoten, maar de slechte foto's verwijderd. Het was toch best lastig om zón snelle plane op scherp te zetten. zeker die van 400km/h. poehe.
Maar niet te min, ik heb mij best gedaan en we hebben vandaag onze ogen uitgekeken. erg mooi allemaal.
Top dat er toch zoveel mensen van jullie club kwamen vliegen, helemaal geweldig.
Het dagje uit vanuit nijmegen was dus niet voor niks geweest. (uur rijden)

Dus bijdeze hier een link waar ik mijn foto's heb staan.
Kopier, knip, plak, whatever als je een leuke foto ziet.
link picasa: Picasa Web Albums - raymie2010 - SpeedMeetingBorn#

Groetjes,
Raymond, Eric, Tim en Michael.
Team Ozo Parkflyers
OZO ParkFlyers
 
Net terug uit Duitsland van een weekendje hiken met mijn paps en jammer dit gemist te hebben, zeker als ik die snelheden zie.

Volgende keer beter.
 
Zo, na een zware en vermoeiende dag ben ik ook eindelijk thuis.

Ik heb veel mensen met camera's zijn rondlopen en ik hoop dan ook dat er nog meer foto's hier gaan opduiken. Ik houd mij ook aanbevolen voor een cd van de foto's zodat we die als club ook kunnen plaatsen op onze website.

Onderstaand de deelnemers en hun respectievelijk hoogste snelheid behaald met hun model.

Stephan (Hayabusa)416 KmH
Johan (Excite) 332
Joriz (Blade) 319
Johan (Sunracer) 302
Patrik (Bullet)297
Mark (Ninja Speed)293
Renee (Funjet)291
Imre (Bullet) 283
Frans (L-39 Albatros) 262
Imre (A-4) 262
Frans (f-16) 258
Reginald (Funjet) 251
Patrik (Swift) 250
Joriz (Samba) 242
Imre (Sunray) 239
Yannic (Miniviper) 232
Theo (Rapster XL) 197

Mijn dank gaat dan ook naar alle deelnemers, en vooral ook naar Gerben (die toch maar in de baan van de toestellen stond om de meting te doen) en de clubleden die heel hard gewerkt hebben om dit evenement tot een succes te maken.

Hallo theo ik zie dat de snelheid van mij niet klopt dit was een meting van 271 km en geen 251 km per uur vraag maar aan gerben die heeft het me laten zien graag een correctie. groetjes Reginald
 
Intussen ook thuis geraakt.
Het was een hele leuke meting in een hele gemoedelijke sfeer.
Leuk om een andere speedgezinde collega piloten te zien.
Ik hoop naar volgend jaar toe dat dit evenement uit zijn voegen barst.

Respect voor Gerben en Theo ;)
 
Ook hier weer veilig thuis geraakt.

Iedereen en dan met name Theo bedankt voor een geslaagde dag!
Absoluut genoten. Leuk om al de gezichten bij de namen op het forum te zien. Er werd goed gevlogen, wat ervoor zorgde dat het grootste deel van de passages gemeten kon worden. Een dag vol pure speed, wat wil je nog meer :)

De deelnemers:


Groet,
Gerben
 
Laatst bewerkt:
Reginald, je hebt helemaal gelijk. foutje van mijn kant. Hier staat op 272 voor de laatste run. Hier heb ik met die duffe kop gisteravond overheen gekeken.

Heb het aangepast in de originele post, hierdoor ga je nog enkele plaatsen naar voren.
 
Laatst bewerkt:
De laatste vlucht van mijn excite was er blijkbaar een beetje teveel aan voor de lipoaccu. Eén cel is volledig dood en ligt in kortsluiting, tja speed kills he ;)
Ik kan dus volgend jaar aanvatten met een nieuw 45C pakket i.p.v. mijn oude 35c pakket. :p

grtz Johan
 
Heren, ik heb weer wat gemist lees ik!
Dank aan Gerben voor het helpen van Theo, ik zat helaas voor mijn werk ergens anders en kon niet op tijd een vlucht terug boeken.

Ik ben benieuwd naar de foto's..

Grts Gert-Jan
 
Gelukkig heeft niemand foto's genomen van mijn nieuwe speeder vleugelontwerp, hopenlijk krijg ik die goed vliegend voor het nieuwe seizoen.

En er is die dag ook een Eisvogel gespot in Nederlandse handen, gelukkig was die wel gekooid.
 
Ik wil die Eisvogel volgend jaar natuurlijk wel een keer zien vliegen bij bijvoorbeeld een F5b wedstrijd.

Verder was het gisteren een leuke dag. Op de heenweg veel regen gehad, maar Theo had boven het veld gelukkig voor mooi weer gezorgd. Lijkt me voor herhaling vatbaar, inclusief de afterparty. Wie weet vlieg ik dan wel mee.
 
Ik heb die eisvogel gezien, en inderdaad het is in niks te vergelijken met een gewone f5d of ander pylonmateriaal.
Zelfs als hij in zijn kooi lag zag hij er al snel uit.
Als hij had meegedaan had stephan het wel kunnen vergeten denk ik.

grtz johan
 
Laatst bewerkt:
Back
Top