Electro Speed Meeting verplaatst van 3 naar 31 oktober

Toch nog even mijn vraag erin gooien.

Ik weet dat het een electrospeedmeeting is, maar als braaf lid van de club waar het gehost wordt kunnen jij en Theo niet een uitzondering maken voor 1/2 methanollers? Qua geluid zullen ze niet veel boven sommige electro uitkomen nl (de funjet bv). Dus ik zie het probleem niet zo.

Zo niet dan laat ik verstek gaan helaas, alleen opdraven met mijn rappie met net krap 150 vind ik dan ook zo half werk.

Groet Raoul
 
Hallo Seb

Ik heb in mijn Funjet Ultra een 1450Kv motor met 6S Nanotech 2650 LiPo's.
Draait op de grond 29500tpm met een APC7x6 prop, >2Kw, 90A!
Snelheid is gemeten met een Eagletree pito buis met niet meer als 40M hoogteverlies !

Gr René
 
Laatst bewerkt:
@Raoul, ik zal het er even met Theo over hebben.

@Rene, mijn Funjet heb ik gevlogen met een Hacker B50, 5S, 5x5 prop en 52000 rpm op de prop, 2900 watt.
Een beetje hotliner vliegt dat fluitend voorbij.
220-230 gok ik.
We hebben een Funjet gemeten met bijna 2KW, 210 en 230 km/u (radar)
In Kirberg op de speedjunkie meering was ook een funjet, volledig gemaakt om zo hard mogelijk te gaan (Powercroco) en die liep ook maar 240.

Dus ik ben benieuwd.

GJ
 
Ik kan er niet bij zijn, want op dezelfde dag vliegen we een pylon-wedstrijd op de Peel. (schrijft u allen in op Dutch F3D site !!)
Joriszzzz: Aeronaut - Blade 2 -> 298 km/h

Groeten Joris
 
speedmeeting

Hallo speedfreaks!

Ik ben ook van de partij.

Gert-Jan >350 km/u
Gerben >250 km/u
Theo Coenen > standaard Rapster 150, Rapster XL 250, Ninja speed 300 KmH
Henry de Jonge 150km/u
Ramon Wind >300 km/u
Johan Snauwaert > 200 km/u
Jan Scholten <200 km/u
Paul Ravensbergen > 300 km/u
Mark Vroomen ≤ mach 1
Frans van der Windt > 220 km/u Tamjet F16 en Scheiner Albatros L39
Imre jecsny >+-250 Bullet / 200 sunracer
René Boerlage-- Barbera Jean >200 / Funjet Ultra 275!

Reginald van Roessel -- nemesis 52 > 200+ / Funjet ultra 275+

Gr Reginald
 
Mark, neem je Hawk mee, kunnen we die ook even meten.
Ik ben bang dat ik maar een F5D kistje moet kopen, de Eisvogel is nog niet klaar, de Ninja moet nog gebouwed worden maar ik krijg het mannetje dat voor me bouwt niet te pakken.
Makkelijkste optie is dus een Demon of Viper te kopen.

GJ
 
Nou ik ga er ook bij zijn:

Gert-Jan >350 km/u
Gerben >250 km/u
Theo Coenen > standaard Rapster 150, Rapster XL 250, Ninja speed 300 KmH
Henry de Jonge 150km/u
Ramon Wind >300 km/u
Johan Snauwaert > 200 km/u
Jan Scholten <200 km/u
Paul Ravensbergen > 300 km/u
Mark Vroomen ≤ mach 1
Frans van der Windt > 220 km/u Tamjet F16 en Scheiner Albatros L39
Imre jecsny >+-250 Bullet / 200 sunracer
René Boerlage-- Barbera Jean >200 / Funjet Ultra 275!
Reginald van Roessel -- nemesis 52 > 200+ / Funjet ultra 275+
Raoul vd Heuvel > Rapster XL (van Theo) 200, Rapster XS 125, en misschien smokkel ik wel de outlaw mee voor in de pauze (250) :p:p:p:p
 
Mezelf eens een beetje updaten:

Gert-Jan >350 km/u
Gerben >250 km/u
Theo Coenen > standaard Rapster 150, Rapster XL 250, Ninja speed 300 KmH
Henry de Jonge 150km/u
Ramon Wind >300 km/u
Johan Snauwaert: voodoo 200 km/u sunracer 250 km/u excite 300 km/u, indien goed weer: Turbo Raven, misschien: Backfire ? Plasma ?
Jan Scholten <200 km/u
Paul Ravensbergen > 300 km/u
Mark Vroomen ≤ mach 1
Frans van der Windt > 220 km/u Tamjet F16 en Scheiner Albatros L39
Imre jecsny >+-250 Bullet / 200 sunracer
René Boerlage-- Barbera Jean >200 / Funjet Ultra 275!
Reginald van Roessel -- nemesis 52 > 200+ / Funjet ultra 275+
Raoul vd Heuvel > Rapster XL (van Theo) 200, Rapster XS 125, en misschien smokkel ik wel de outlaw mee voor in de pauze (250) :razz::razz::razz::razz: 31 augustus 2010 13:08
 
Vanavond even met Theo zitten mailen.
Het ligt er een aan hoe druk het wordt maar het idee is een beetje het volgende.

Er komt een aanvlieg en uitvliegroute te liggen met in het midden de radargun.
Iedereen krijgt 3 ronden van 5 minuten.
De 5 minuten is van start tot landing.
In die 5 minuten mag je zoveel passes maken als je wilt.
De passes moeten wel van links naar rechts en van rechts naar links (of omgekeerd).
De hoogste snelheid van die ronde wordt bepaald door de snelste links/rechts en rechts/links passage.
Je moet dus in beide richtingen de snelheid neerzetten, dat wordt gemiddeld en dat is je resultaat van die ronde.
Van de 3 ronden wordt de hoogste gemiddelde snelheid genomen voor het eindklassement.
Minimale vluchthoogte is 15 meter, dit in verband met de veiligheid van de man bij de radar.
Te laag doorvliegen of gevaarlijk vliegen is diskwalificatie.
Iedereen die gaat vliegen graag de WA polis en/of KNVvL kaart meenemen.

We kunnen nog wat wijzigen maar in grote lijnen is bovenstaande de richtlijn.

Inmiddels ben ik begonnen aan de speedkist (kon niet slapen).
Aandrijving wordt de Powercroco Speedmotor gekoppeld aan de Himodel GX200 regelaar.
Het is te hopen dat de regelaar de motor aan kan sturen, 10 polen bij 30000 rpm is vrij veel schakelwerk voor die regelaar.

GJ
 
Inmiddels ben ik begonnen aan de speedkist (kon niet slapen).
Aandrijving wordt de Powercroco Speedmotor gekoppeld aan de Himodel GX200 regelaar.
Het is te hopen dat de regelaar de motor aan kan sturen, 10 polen bij 30000 rpm is vrij veel schakelwerk voor die regelaar.

GJ



Features:


--------------------------------------------------------------------------------

●Safe start, it will not start up when throttle at wrong position.
●Throttle range auto-detect.
●Lose signal protection: The ESC will stop when lost control signal for over 1 second.



Specifications:


--------------------------------------------------------------------------------

Type: GX-200A-OPTO
● Weight: 124g / 4.37 oz
● Size: 65 x 40 x 16 mm
● Constant Current:200A (under good cooling condition)
● Max Current: 230A (for ten seconds)
● BEC: No
● Cut-off: 3.0V per cell for Lipo
● PWM: 8 Khz, 16Khz
● Input: 5 - 20 Ni-Mh/Ni-Cd or 3 - 7 Lipo (6-30V)
 
Dirk,

Met die gegevens kun je in dit geval niks.
Sommige fabrikanten geven het aantal schakelbewegingen, of een max toerental bij een aantal polen op. Bij goedkopere merken ontbreekt dit meestal.
Laat je een 2 poler op 60.000rpm lopen, heb je het over 120.000 schakelingen per minuut. Een 10 pools motor zoals op de speedmotor op 30.000rpm is echter al 300.000 schakelbewegingen per minuut.
Aangezien de officiele limiet vaak bij 240.000 ligt, zal het nog maar de vraag zijn of het goed gaat komen met deze regelaar. Maar goed, dat dachten we van 200A ook, waar 300A geen probleem bleek.

Groet,
Gerben
 
Word tijd dat mijn pakketje eens afgelpeverd gaat worden.
Dan kan ik nog van te voren oefenen met mijn toestelletje.
mits die de maden overleefd.
Krijgt diegene met de langzaamste tijd ook een prijs?
 
Snelheid went blijkbaar:
Dit weekend met een professionele radargun was snelheid gemeten op onze show.
De snelste jet vloog 268 kph.
Mijn excite, die ik intussen niet zo supersnel meer vind, klokte af op 325kph.
De jetmannen vonden mij niet meer zo sympathiek.
Alle metingen waren wel met wind mee.
Respect ook voor de bearcat van 2m60 van de legendary warbirds die aan 258 passeerde.

grtz johan
 
De Notam voor die dag is goed gekeurd.

(A1161/10 NOTAMN
Q)EHAA/QWZLW/IV/B/AW/000/010/5055N00547E005
A)EHBK B)1010030700 C)1010031900
E)MODEL FLYING AIR DISPLAY WILL TAKE PLACE AT PSN 5103N00548E RAD 1NM.
THE DISPLAY AREA IS SITUATED VERY CLOSE TO VFR POINT BRAVO. IN ORDER TO
AVOID ANY CONFLICT BETWEEN THE MODEL FLYING DISPLAY AND VFR TRAFFIC,
PILOTS ARE REQUESTED TO STAY EITHER EAST OF THE JULIANA CANAL BETWEEN
THE LOCKS OF BORN AND THE CITY OF ROOSTEREN OR 1000M WEST OF THE JULIANA
CANAL WHEN PROCEEDING TO OR FROM EHBK.
F)GND G)1000FT AMSL)

Die dag dus geen last van klein vliegverkeer boven of langs ons veld. Dus vrij baan tot een hoogte van 1000 voet oftewel 300 meter.
 
Snelheid went blijkbaar:
Dit weekend met een professionele radargun was snelheid gemeten op onze show.
De snelste jet vloog 268 kph.
Mijn excite, die ik intussen niet zo supersnel meer vind, klokte af op 325kph.
De jetmannen vonden mij niet meer zo sympathiek.
Alle metingen waren wel met wind mee.
Respect ook voor de bearcat van 2m60 van de legendary warbirds die aan 258 passeerde.

grtz johan

Dat is een van de redenen dat wij met die kleine EDF-jes niet meer mogen meedoen met de jet (turbine) meetings, we zijn veel te snel voor hun.
 
Volgens de geruchten op rc-network zijn vandaag al wereldrecords verbroken, welke is mij nog niet bekend............maar wel dat de piloot Dr Topspeed (Rolf Pietschmann) is.
Waarschijnlijk zullen ze die morgen nog wel eens aanscherpen.
 
Hmm, ik heb van trainingsvluchten gehoord van >470 km/u


ben benieuwd.

GJ
 
Back
Top