beginnen met benzine vliegtuig

  • Topicstarter Topicstarter modelbouwer1
  • Startdatum Startdatum
M

modelbouwer1

Guest
hallo,

ik wil een nieuwe hobby starten: modelvliegen. nu wil ik eigenlijk een vliegtuigje op benzine. ik heb al een paar gehad op elektro maar die waren een beetje té ´ amateuristisch´ naar mijn zin. nu zou ik graag een paar tips willen en welk vliegtuigje ik het beste zou kunnen kopen.

mvg.

Modelbouwer1
 
hallo,

ik wil een nieuwe hobby starten: modelvliegen. nu wil ik eigenlijk een vliegtuigje op benzine. ik heb al een paar gehad op elektro maar die waren een beetje té ´ amateuristisch´ naar mijn zin. nu zou ik graag een paar tips willen en welk vliegtuigje ik het beste zou kunnen kopen.

mvg.

Modelbouwer1

Wat voor electro vliegtuigen heb je al gehad dan?
Toch geen silverlit vliegtuigjes he?
 
Bedoel je benzine of methanol? is wel wat verschil in, voor elke liter methanol die je verbruikt verstuif je 200 ml olie langs je model en in de winter wordt dat vet, dus daar is wat kuisen aan en het kruipt overal onder.
Benzine aan de andere kant komt pas goed in beeld vanaf 1m80 a 2m spanwijdte vanwege het grotere gewicht, bougie, ontsteking , zwaardere carburator en ontsteekbatterij EN een lager vermogen per cc onder de ca 30cc.
 
@freggy toen ik klein was heb ik een paar silverlits gehad maar die waren toen de tijd al niets:2gunfire: ik heb een paar gehad op li-po die waren te langzaam. @cuwaert het liefste op benzine. die lijken mij het handigst.
 
ik ben geen beginner maar ook niet echt een prof XD
 
ik heb al een paar gehad op elektro maar die waren een beetje té ´ amateuristisch´ naar mijn zin.

Dat spreekt niet van veel ervaring .

Bij benziner moet je eerst wel een paar jaar ervaring opdoen bij een club en veel vliegen.

Mvg Johan
 
vlieg nu een jaar of 3 (in het vliegseizoen zeker meer als 2 avonden of dagen per week) en begin nu een beetje aan het benzine vliegen.
maar welke kisten heb je dan precies?
 
ik ben geen beginner maar ook niet echt een prof XD

Ik zou als je met benzine wil beginnen zeker 10 modellen kopen.
Misschien overleefd het er dan 1.

Waarom wil je persé met benzine beginnen?
De motoren zijn veel groter de modellen moeten dan dus ook groter worden.
De kosten lopen hoe groter een model extra snel op.
Het gewicht eveneens en dat zal je toch netjes op de grond moeten zetten wil het heel blijven.
 
ik heb een paar gehad op li-po die waren te langzaam.

Te langzaam zeg je?

69C4H0NLqno[/media] - Fraggy's Funjet Fun v2

Mijn electro funjet (zie filmpje hierboven) is anders een STUK! sneller dan mijn "grote" (aerobatics) brandstofkisten.

De funjet en de grote brandstofkisten zijn beide trouwens NIET aan te raden voor mensen die nog niet zo veel ervaring hebben. De funjet is zo snel dat je heel direct moet kunnen sturen (zonder na te denken), zie filmpje. Met brandstofkisten schade vliegen wordt heel snel heel kostbaar.

Als ik jou was, zou ik eerst eens bij een vliegclub langs gaan. vliegen met foamy electro-modellen kun je jezelf nog wel leren. Vliegen met brandstofkisten niet echt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo, ik denk dat ik dan maar niet met benzine begin. als je ziet wat er nog allemaal bij komt kijken. toch iedereen heel erg bedankt.:cool:
 
@freggy toen ik klein was heb ik een paar silverlits gehad maar die waren toen de tijd al niets ...
Als je 'toen' klein was, ben je nu een stukje groter. Zou je je leeftijd ook in je profiel willen zetten, dan hebben we een ruwe indruk van je (algemeen) kennis, kunde en van je budget.

Zo gaat het dus niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ok dat wil ik wel. ik ben 15 bijna 16 een hele grote kennis heb ik niet maar wel wat.
 
ja ik zal eens kijken hier in de buurt voor een vliegclub.
 
@ ron van sommeren Ja zal ik doen:D hier in de buurt zit wel een speciaalzaak. ik zal eens kijken.
 
Back
Top