beginnen met benzine vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter modelbouwer1
  • Startdatum Startdatum
Henri over de aanschaf kosten heb je gelijk in. En inderdaad in het dagelijks gebruik is een benzine toestel goedkoper:
-lager verbruik
-goedkopere brandstof
-Minder vaak herfolien omdat methanol veel vettiger is.
-Betrouwbaarder lopen dus minder kans op een deadstick wat bij een beginner toch nog al eens een keer op schade uit loopt.

dus het beste wat ik kan doen is nog even oefenen met een sim. zodat ik het onder de knie heb en dan gaan vliegen met een benzine/methanol?

Nou, Wesley, ben je er al uit waar je mee gaat beginnen? Laat je niet gekmaken door al die discussie.

Ik denk dat het beste advies is; Waalwijk is dichtbij en daar zit een winkel met een erg goede naam in vliegtuigenland. Die winkelier kan je heel goed op weg helpen met je keuzes waarmee te beginnen, en kan die spullen ook leveren tegen hele redelijke prijzen. Daarnaast zal hij je dan ongetwijfeld ook vertellen hoe het zit mbt. clubs enzovoort.

Ik zou zeggen; koop daar de WOT trainer en zet daar een leuke electroaandrijving op ;)

Methanol is bv. een OS 46FXi een leuke keuze voor op dat toestel.

Een simulator is een goed hulpmiddel, maar in principe kun je daarmee beter wachten tot ná je eerste les, anders loop je de kans dat je jezelf verkeerde dingen aanleert.

Ga alsjeblieft niet proberen wildvliegend te beginnen met een toestel in deze maat, ongeacht hoeveel simulatieuren je er in gaat steken, dat gaat eindigen in een teleurstelling. Zie ook het hilarische filmpje wat al eerder in dit topic gepost werd.

Als je niet bij een club wilt, kun je ook bij een vliegschool een paar eerste lessen nemen, om wat grond onder de voeten te krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, Wesley, ben je er al uit waar je mee gaat beginnen? Laat je niet gekmaken door al die discussie.

Ik denk dat het beste advies is; waalwijk is dichtbij en daar zit een winkel met een erg goede naam in vliegtuigenland. Die winkelier kan je heel goed op weg helpen met je keuzes waarmee te beginnen, en kan die spullen ook leveren tegen hele redelijke prijzen. Daarnaast zal hij je dan ongetwijfeld ook vertellen hoe het zit mbt. clubs enzovoort.

Ik zou zeggen; koop daar de WOT trainer en zet daar een leuke electroaandrijving op ;)

Ja Henri, zo ga ik het doen denk ik. Ik heb ook gehoord dat er een goede RC zaak zit boven de Kwantum in Tilburg? Iemand daar nog ervaring mee? p.s. Nog bedankt Henri ;)

Hey Wesley ;-)

Of kijk gewoon eens voor een 2dehands trainertje. Kun je vaak compleet met zender en al goedkoop krijgen.

Hey Wesley ;-)

Of kijk gewoon eens voor een 2dehands trainertje. Kun je vaak compleet met zender en al goedkoop krijgen.

ook handig ;) ik zal eens gaan zoeken :D zou Windows Flight Simulator (X) niet iets zijn? of is dit meer voor de grote vliegtuigen?

Die flight simulator heb je niets aan, is gericht op 'echte' vliegtuigen.

Heb je wel iets van een RC-zender die je op de PC kunt aansluiten? Anders is een simulatier sowieso al nutteloos.

Een redelijke, gratis simulator is FMS. Als je googled op FMS simulator kom je wel links tegen waar te downloaden. Als je handig bent met de minder officiele kanalen, kun je ook de simulatoren Aerofly Deluxe Pro, Realflight of Phoenix wel vinden, die zijn nog iets beter.

Maak niet de fout te denken dat als je het allemaal op de simulator kan, je het in het echt ook wel even zult doen. In het echt is het toch nét even iets anders, en kun je niet op de spatiebalk duwen voor een nieuw vliegtuig ;)

tja, wanneer je een ECHTE boeing 747 van 200 ton wilt gaan vliegen wel.
neuh, zonder dollen, Windows Flight Simulator is een simulator voor ECHTE vliegtuigen en geen rc-vliegtuigen. Voor sims kijk gewoon hier eens in de simulator afdeling

hee wesley,

als ik jou was, zou ik gewoon naar de (dichtstbijzijnde) club toe gaan, om te gaan informeren of je daar nitro/benzine mag vliegen. en dan je budget kijken, en een lijstje maken wat je wilt. ga wel voor een bovendekkertje. succes.

Mvg max

Die flight simulator heb je niets aan, is gericht op 'echte' vliegtuigen.

Heb je wel iets van een RC-zender die je op de PC kunt aansluiten? Anders is een simulatier sowieso al nutteloos.

Een redelijke, gratis simulator is FMS. Als je googled op FMS simulator kom je wel links tegen waar te downloaden. Als je handig bent met de minder officiele kanalen, kun je ook de simulatoren Aerofly Deluxe Pro, Realflight of Phoenix wel vinden, die zijn nog iets beter.

Maak niet de fout te denken dat als je het allemaal op de simulator kan, je het in het echt ook wel even zult doen. In het echt is het toch nét even iets anders, en kun je niet op de spatiebalk duwen voor een nieuw vliegtuig ;)
nee die heb ik nog niet. maar ik ga kijken bij een vliegclub in de buurt (misschien!)

@rwijnhoven,
de 120AX kost minder dan 200,- (os 20cc)maar dat terzijde

... nitro/benzine ...
Motoren lopen op methanol of benzine, niet op nitro. 'Nitro-motoren' is iets voor het auto-subforum, klinkt zo snel en coooooool, net als 'blok'.

nee die heb ik nog niet. maar ik ga kijken bij een vliegclub in de buurt (misschien!)
Als je brandstof gaat vliegen zou ik dat zeker doen, die contributie heb je doorgaans binnen één middag terugverdiend.
Twee elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs:
www.airtoi.nl/clubs.php3
www.modelvliegsport.nl -> clubs

Video, ter leringhe ende vermaek, [URL="
zelf leren vliegen ($$$)[/URL], een gewaarschuwd mens telt voor twee.

nou, nou, vind ik een beetje overdreven. ik ken genoeg mensen die zich zelf zonder veel kleerscheuren hebben leren vliegen hoor. Veel oefenen van te voren op een goede simulator helpt heel veel.

Het volgende over brandstof gaat, met elektro liggen de verhouding (behoorlijk) anders, denk 'schuimpje'.

Gezien je hobby is het logisch dat je weinig/geen mensen kent die gefaald hebben, ik bijvoorbeeld ken weer veel mensen die aardig potje kunnen basketballen. De simulator waar ik even mee gespeeld heb, geeft totaal geen goede indruk van starten/landen van vliegtuig, en daar gaat het nu juist heel vaak mis bij een beginner, ook in het filmpje. Een gewetensvraagje: als je moet kiezen, welke gemiddelde (meer)kosten zou je voor je rekeningen willen nemen: die van in-je-uppie-leren-vliegen of die van vliegen-onder-begeleiding? Om over veiligheid en tijd/leercurve maar te zwijgen.

Laatst bewerkt:
verhuist

Ja Henri, zo ga ik het doen denk ik. Ik heb ook gehoord dat er een goede RC zaak zit boven de Kwantum in Tilburg? Iemand daar nog ervaring mee? p.s. Nog bedankt Henri ;)

Wesley, je bedoelt waarschijnlijk Coenraad modelbouw, deze zaak is enige maanden terug verhuist naar een ander pand in Tilburg. Dus niet meer boven de Kwantum.
Home - Coenraad modelbouw
Adres weet ik zo uit het "blote" hoofd niet, ben er twee maanden terug nog even binnen geweest en nog een tuigje gescoord.

Hans

'Sjuust!' die kennen wij vrij goed. die wil mij waarschijnlijk vast wel helpen :)

Motoren lopen op methanol of benzine, niet op nitro. 'Nitro-motoren' is iets voor het auto-subforum, klinkt zo snel en coooooool, net als 'blok'.

Als je brandstof gaat vliegen zou ik dat zeker doen, die contributie heb je doorgaans binnen één middag terugverdiend.
Twee elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs:
www.airtoi.nl/clubs.php3
www.modelvliegsport.nl -> clubs

ik zie dat er ook een clubje bij ons in Oisterwijk zit :) eigenlijk nooit van gehoord... maar ik zal eens gaan informeren ;)

Back