losse volt detectors

Moet 2 van die volt detectors hebben voor mn e-revo.

Heb ze al gezien bij MBS.
Werken die dingen nu per cel of totaal voltage? Of heb je daar verschillende in?
 
Werken per pakket , dus altijd opletten hoeveel cellen uitvoering er aangeboden word.
En waarom 2 stuks ?
 
Werken per pakket , dus altijd opletten hoeveel cellen uitvoering er aangeboden word.
En waarom 2 stuks ?

Omdat ik met 2 accu's rijd.
Die dingen wat ik gezien had, moest je tussen de accu en de esc zetten, dus....zal ik ook 2 van die dingen moeten hebben, neem ik aan.
Correctie, aan de balancestekker pluggen..

Neem aan dat ik er toch 2 moet hebben, stel ik heb ergens n onbalance..

Ik heb t trouwens over n verklikker en niet over een tester
 
Laatst bewerkt:
Het mooiste ( makkelijkste ) is een verklikker te solderen bij de stekker verbinding , zelf gebruik ik de HobbyCity versie met bieper en flitslicht , zodat je op tijd gewaarschuwd word dat je het minium bereikt.
In jou geval zouden dat er 2 zijn , maar ik vraag mij af of dit zin heeft , het zal toch niet zo zijn dat er één accu leeg is en de ander niet.
 
Hier zijn heel mooie LCD-displays te koop voor 1 euro (plus 3.30 euro verzenden):
Digital-Panel-Meter Voltmeter Spannungsanzeige mit LCD bei eBay.de: Verstärker (endet 23.10.10 12:21:45 MESZ)

tbp261c.jpg
 
Ja Bart, wel mooi...maar geen verklikkers.
Hah, er staat ook apart bij: kein Versand nach Niederlande...heb ik nog nooit gezien..

Ik denk dat ik ze bij Msb koop, 10€ per stuk, maar die zet je gewoon ertussen en klaar...
 
Maar deze kan je nog aflezen als je met 70km/h voorbij rijdt.....

Enne, het staat er misschien wel, maar hij verzend gewoon naar NL, ik heb al vaker wat bij hem gekocht
 
Laatst bewerkt:
@ Flamer....bij de rustler vxl heeft de esc een ingebouwde low voltage detector...;)

Dat is dus gewoon wat ik zoek, lijkt me een duidelijke omschrijving.

Zoek dus niet echt n monitor, maar een cut off of iig een waarschuwer. maar ja, of ik dat biepje hoor als ik m 100m naar boven heb gestuurd....??

@ Wiebe, waarom verplaatsen naar accu en laadtechniek?

Ik plaats m extra hier omdat ik verwacht dat dan gewoon de mensen reageren die met ELEKTRO-auto's rijden, dus niet met vliegballonnen enzo, want die hebben nix aan een cutoff...
 
Omdat ik met 2 accu's rijd.
Die dingen wat ik gezien had, moest je tussen de accu en de esc zetten, dus....zal ik ook 2 van die dingen moeten hebben, neem ik aan.
Correctie, aan de balancestekker pluggen..

Neem aan dat ik er toch 2 moet hebben, stel ik heb ergens n onbalance..

Ik heb t trouwens over n verklikker en niet over een tester

quote PK racing:
Op de eerste plaats: zodra je voelt dat het vermogen minder wordt, direct stoppen met rijden.
Verder adviseren we in ieder geval om op elke accu een buzzers te zetten. Dat is een simpel apparaatje waarvan je er dan 2 moet hebben. Elke buzzer wordt op de balancerkabel van de accu aangesloten. Dit apparaatje kijkt wel naar de individuele celspanning, en geeft een heel luid signaal als er een cel leeg begint te raken.
De derde mogelijkheid is om een speciale lipo safety switch te monteren. Dit is een apparaatje wat tussen de ontvanger en de regelaar aangesloten wordt, plus op de balancer aansluiting(en) van de accu('s). Dit apparaatje kan dus alle cellen apart meten, en sluit de mogelijkheid van gas geven af als de spanning in één van de cellen te laag dreigt te worden. Helaas zitten hier ook wat problemen in wat betreft volgorde van aansluiten, doe je dat verkeerd dan heb je kortsluiting. We zijn nog op zoek naar een foolproof versie, tot zo lang adviseren we in ieder geval om de buzzer te gebruiken.
 
ik heb de buzzer die op de foto staat voor in me heli en mn vliegtuig en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
erg luid dus ook te horen op groote afstand.
en kost een paar euro dacht ik.

maar dit moet je alleen gebruiken als backup je kan beter op tijd rijden/vliegen/varen.

quote PK racing:
Op de eerste plaats: zodra je voelt dat het vermogen minder wordt, direct stoppen met rijden.
Verder adviseren we in ieder geval om op elke accu een buzzers te zetten. Dat is een simpel apparaatje waarvan je er dan 2 moet hebben. Elke buzzer wordt op de balancerkabel van de accu aangesloten. Dit apparaatje kijkt wel naar de individuele celspanning, en geeft een heel luid signaal als er een cel leeg begint te raken.
De derde mogelijkheid is om een speciale lipo safety switch te monteren. Dit is een apparaatje wat tussen de ontvanger en de regelaar aangesloten wordt, plus op de balancer aansluiting(en) van de accu('s). Dit apparaatje kan dus alle cellen apart meten, en sluit de mogelijkheid van gas geven af als de spanning in één van de cellen te laag dreigt te worden. Helaas zitten hier ook wat problemen in wat betreft volgorde van aansluiten, doe je dat verkeerd dan heb je kortsluiting. We zijn nog op zoek naar een foolproof versie, tot zo lang adviseren we in ieder geval om de buzzer te gebruiken.
 
?? een cutoff? en dan? snel een zweeflanding inzetten?
Buzzers en lichtjes hoor/zie je niet als piloot. Volledige cutoff is inderdaad te drastisch. Cutoff als waarschuwing, gas terug nemen en dan weer gas geven heeft cutoff op zodat je nog zonder problemen kunt landen.
 
Back
Top