M'n EZruN motortje werkt niet meer :(

Zo'n setje maar dan met 8,5T motor.
5,5T is erg snel, wel te gebruiken maar 8,5T is gewoon goed.
 
heb je de regelaar als is open gemaakt?

Die van mij (ook een ezrun 35a) was kopje onder water gegaan in een hele grote plas, deed niks meer. Ik heb hem open gemaakt en er zat water in, goed afgespoeld moet schoon water daarna laten drogen en in gespoten met contact spray (vocht verdrijvend) weer goed laten drogen en in elkaar gezet. nu werkt ie weer perfect
 
Ik zou hem direct inspuiten met contactspray. Waarom het water eerst maximaal laten inwerken?
(als je nog een bus freon hebt staan is dat nog beter :))
 
oww hij is 9T op een offroad auto lekker slim he dat is wel een goede reden.

Waarom is dat een goede rede? Je hebt zeker ergens ook eens iets gelezen?:rolleyes:
Heb zelf ook deze set op een slash gehad en ging regelmatig met dat ding het strand op met sandpaddles dus kreeg zat op zn donder.
De slash rijdt tot op de dag van vandaag nog steeds :wink:
Tuurlijk kan het beter, maar om nou meteen de grond in te boren is ook wat.
Feit is alleen dat de set niet tegen water kan, dus dat is hier eerder aan de hand dan dat hij te licht is.
Dus als je nieuw moet kopen is idd de 8,5t wel sterker ( meer torque )
 
Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld, ik weet idd van dat 380 / 540 verhaal, maar heb nooit echt het daadwerkelijke verhaal/verklaring gelezen.
 
Of dat 380/540 verhaal waar is maakt niet echt uit. Ik heb al meerdere 9T motors oververhit zien raken en de geest gaven bij gebruik waar de 8,5 geen krimp geeft.
 
Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld, ik weet idd van dat 380 / 540 verhaal, maar heb nooit echt het daadwerkelijke verhaal/verklaring gelezen.

Gokje uit de duim maar ik vind het zelf aannemelijk.

Een 380 rotor is kleiner van diameter dan een 540 rotor (aanname van mezelf, heb het nooit nagemeten/gezien)

Een bepaalde auto heeft bij een bepaald gebruik een bepaald koppel nodig, niets meer dan dat. Het vermogen bepaald alleen bij welk toerental een bepaald koppel geleverd kan worden of volgt eigenlijk hieruit.

Als je dat bepaalde koppel met een 380 rotor moet leveren dan moet de stroomsterkte dus hoger zijn. Koppel is kracht x arm. Bij een 380 rotor is de arm kleiner dan bij een 540 rotor dus moet de stroom hoger zijn om een grotere kracht (en daarmee weer hetzelfde koppel die bij de gebruikstoestand op dat moment hoort) te kunnen leveren. Opwarming is I^2xR dus als de stroom bijv. 2 keer zo hoog is is de warmteproductie door inwendige wrijving 4x zo hoog dus zijn overhittingsproblemen eerder bij een 380 motor te verwachten dan bij een 540 motor omdat eigenlijk het model te groot is voor de motor al zal niet iedereen het daarmee eens zijn.

Dat is wat ik denk dat er aan de hand is tussen een hele en halve turns motor.
 
heb je de regelaar als is open gemaakt?

Die van mij (ook een ezrun 35a) was kopje onder water gegaan in een hele grote plas, deed niks meer. Ik heb hem open gemaakt en er zat water in, goed afgespoeld moet schoon water daarna laten drogen en in gespoten met contact spray (vocht verdrijvend) weer goed laten drogen en in elkaar gezet. nu werkt ie weer perfect

hè? mijn yeah racing/ezrun 35A is ook kopje onder geweest in een klein riviertje en doet het nog prima, toevallig staat er op de gebruiksaanwijzing: waterproof.:rolleyes:
 
hè? mijn yeah racing/ezrun 35A is ook kopje onder geweest in een klein riviertje en doet het nog prima, toevallig staat er op de gebruiksaanwijzing: waterproof.:rolleyes:


Hij is echt niet geheel waterproof, er zit een leuk rubbertje om het bakje af te sluiten maar daar komt gewoon vocht in. De condensator zit ook bloot er boven op de aansluitcontacten van de plus en min enz. steken allemaal buiten er uit.

Hij zal best regen proof zijn maar daar houd het op.



Het afspoelen met water is om dat het water van de sloot goed vuil is, met schoon water spoel je dat redelijk weg
 
ach, ik vind het gewoon leuk om door water een keer te rijden.

trouwens, ik dacht dat het ondiep was maar het was drijfzand, dus ik deed het niet helemaal expres.
 
ik wacht nog steeds op antwoord weet echt NIEMAND dit?
komop reageer sorry dat ik zooooo genaaid doe maar echt komop ik ziy nog steeds te wachte! iemd heeeft dit probleem tog oowkk wel gehad en opgelostd??? JA?
 
Als ik jou was zou ik gewoon een nieuw motortje kopen en volgende keer geduld hebben totdat het natte weg is ;)
ik heb m'n ezrun via Ebay gekocht bij een duitser maar ik zie dat hij alleen nog 1:18 EZruns verkoopt , ik zoek wel een andere goede verkoper even op ;)

EDIT : ik heb hier ook een duitse verkoper die verkoopt ze voor 30 euro. (excl. verzendkosten)
ik heb mijne niet hier gekocht dus ik weet niks van de verkoper af of van de service maar het is alleen een voorbeeld / suggestie :
EZrun 9T 4300KV Brushless Motor.

EDIT 2 : met de service zal het wel goed zitten , van de 29306 feedbacks , 99.2% Positief.
 
Laatst bewerkt:
ik wacht nog steeds op antwoord weet echt NIEMAND dit?
komop reageer sorry dat ik zooooo genaaid doe maar echt komop ik ziy nog steeds te wachte! iemd heeeft dit probleem tog oowkk wel gehad en opgelostd??? JA?

ja had natuurlijk ook allang even langs de LHS kunnen gaan en om hulp vragen ipv hier op het forum op antwoord te gaan zitten wachten.

Bij de LHS kun je misschien ook wel even een andere regelaar testen om uit te sluiten of deze het is :)
 
Back
Top