HK600GT, welke onderdelen vervangen bij de bouw?

Ik stap binnenkort in het rc helivliegen en ben van plan begin volgend jaar een HK 600GT aan te schaffen.
In reviews zie ik gemengde reacties, dus ik ga er vanuit dat er nog wat werk aan de heli te verrichten is bij de 1e opbouw.
Wat zijn de ervaringen van forumleden met deze heli? Wat wissel je het best al bij de start uit? Of is de QA aan chinese zijde inmiddels zo goed geregeld dat hij rechtstreeks uit de doos in orde is?
Mijn beoogde setup: Align 600BL motor en regelaar, Futaba 3152 op de swash en een gp780/DS620 op de tail. Verder alles stock en TY 6s1p 5000 mAh 20C lipo's.
 
zoek ff op youtube naar Nuttcaze. Hij heeft een hele bouw serie van de HK 600GT.


Maar ik vraag me af of dit wel de juiste keus is voor een beginner????
 
Gevonden en al veel films bekeken. Bedankt! Op de site is nuttige info te vinden.
Ik start met een HK450 (inmiddels afgemonteerd), maar verwacht na het hooveren onder de knie te hebben gekregen ook op winderige dagen te vliegen, vandaar de aanschaf van de HK600.
Ik sim al een tijdje met Phoenix.
 
Als je toch al gaat voor andere spullen dan die je standaard bij HK kan kopen zou ik toch voor een T-rex 600 gaan, dit is dan uit eindelijk goedkoper, en heb je meteen de juiste spullen erbij.

Ik stap binnenkort in het rc helivliegen en ben van plan begin volgend jaar een HK 600GT aan te schaffen.
In reviews zie ik gemengde reacties, dus ik ga er vanuit dat er nog wat werk aan de heli te verrichten is bij de 1e opbouw.
Wat zijn de ervaringen van forumleden met deze heli? Wat wissel je het best al bij de start uit? Of is de QA aan chinese zijde inmiddels zo goed geregeld dat hij rechtstreeks uit de doos in orde is?
Mijn beoogde setup: Align 600BL motor en regelaar, Futaba 3152 op de swash en een gp780/DS620 op de tail. Verder alles stock en TY 6s1p 5000 mAh 20C lipo's.
 
Ik heb die afweging gemaakt. Maar de rekensom viel voor mij uit in het voordeel van de HK.

Trex combo deal: 700+ E.

HK600: 140E
Aandrijving, Esc en BEC: 80E
GP780 gyro en DS620: rond de 100E 2nd hand
3 swash servo's Futaba 3152: 70E
Align spares als gears en flybar: 40-60E
Bladen: 50E

Voor rond de 500E moet ie vliegend te krijgen zijn. Een deel van de spullen heb ik al liggen.
Met een dergelijk bedrag gespreid over de komende 3 maanden blijf ik binnen mijn budget en houd ik ook nog wat over om de huidige vloot vastevleugel toestellen in de lucht te houden en de F3a en (mogelijk) pylon wedstrijden in 2011 te kunnen doen.

Ook vind ik kreukels glad strijken in chinese producten niet vervelend (doe ik als techneut beroepsmatig ook), zolang je in contanten en gevoel maar een positief saldo houdt.

Dus: heeft iemand nog tips m.b.t. tot recent geleverde HK600GT kits?
Wat is de indruk, zijn er nog twijfelachtige onderdelen overgebleven? Of kom ik als ik blade grips, gears en flybar check niets meer tegen wat in de video's uit de url van nuttcaze aangeduid wordt? Dat zou mooi zijn, wil het graag geloven, maar ben realist ;-).
 
Laatst bewerkt:
Ik zou meteen alle schroefjes en boutjes vervangen, bestel de originele T-rex schroefjes en meteen het Align inbus schroevendraaier setje.
 
Ik heb die afweging gemaakt. Maar de rekensom viel voor mij uit in het voordeel van de HK.

Trex combo deal: 700+ E.

HK600: 140E
Aandrijving, Esc en BEC: 80E
GP780 gyro en DS620: rond de 100E 2nd hand
3 swash servo's Futaba 3152: 70E
Align spares als gears en flybar: 40-60E
Bladen: 50E

Dat is niet helemaal een eerlijke vergelijking...
De electronica in de kits van align is niet het beste van het beste, maar zijn kwalitatief gewoon goed, en zeker sterk genoeg om alles aan te kunnen wat de gemiddelde mens er tegenaan gooit

Zeker als je de specs van de servo's bekijkt, ben je appels met peren aan het vergelijken (3152:62ncm tegen de ds610: 120ncm )
Daarnaast gooi je er 2e hands spullen in, daarmee heb je in de trex ook niet gerekend
Niet zo raar dat jouw vergelijking goedkoper uitvalt voor de Hk600

Had je de trex kit genomen, had je iig zeker geweten dat het frame, motor en esc goed waren, hoef je er ook niet proefondervindelijk achter te komen welke onderdelen niet in orde zijn
 
Met alle respect, ik beweer niet 1 op 1 gelijke hardware te kopen. Ik zoek een heli voor een budget prijs om mee rond te vliegen en eens te zien of heli vliegen mijn ding is. 3D vliegen zie ik er volgend jaar nog niet van komen, mijn eisen liggen dus wat lager dan een stock align kit aan vliegmogelijkheden bied ;-).
De componenten die ik hier heb opgenoemd zijn daar volgens enkele clubgenoten die 3D vliegen met Align 550, 600 en 700 E en N modellen goed genoeg voor.

Ik bash geen Align, ik ben niet verliefd op HK spul, ik wil gewoon vliegen, ervaring opdoen zonder teveel geld uit te geven. Is het leuk en lukt het me om het brevet te halen en de boel veilig heel te houden dan kan ik altijd nog beter kopen als dan mogelijk 3D vliegen aan de horizon naakt.

Graag tips en indrukken over recent geproduceerde HK600's, liefst uit eigen ervaring.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu ook een hk600gt bij mijn vloot
since een maand of drie
heb hem echter wel direkt fbl gemaakt (beastx en een rjx kop hk)
vliegt met wat kleine aanpassingen gewoon supper
wilde echter min 8s vliegen daarom was een trex kit voor mij niet interesant
de delen die ik direkt nodig zijn om te vervangen zijn:
hoofd lagers waren bager
meangear slingerde wat maar vond ik toelaatbaar
asje met poely en tandwiel bevat die de riem aandrijft van de staart heel belangrijk
hek slider heeft te veel speling verangen
de rest vond ik standaard best inorde

mijn setup plaats ik iets later vandaag
 
mijn setup is:rode turnigy motor tot 8s 880kv
turnigy regelaar 100hv vlieg deze alleen op trotlecurve niet op gouvener
soft start niet echt soft maar werkt wel goed tot 10s
beastx systeem
3x futaba 9451 had ik over 0,1 snel
1x turnigy bls 980 760um
turnigy ubec 7-15amp
8s lipo rhino 4900
nhp pro bladen 600
2s lipo rhino 1700
futaba 2,4 ontvanger

gr hub
 
Deze nog niet gevonden?
T-REX 600 ESP Superior Combo In Black [KX016013] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!

ben je 150 euro duurder uit, maar heb je wel een heli die gelijk in 1 keer goed is...

we hebben hier op de club een paar klonen rondvliegen, (public heeft een HK500GT) en daar moesten zoveel onderdelen aan en op vervangen worden dat t uiteindelijk maar tientjeswerk scheelde van een Align...

die 150 of nog wel minder, ga je echt gewoon merken in de levensduur, en speling van alle onderdelen.. in negatieve zin..
 
Misschien volgend jaar dat copterX met de 600 uitkomt.....
copterX is kwalitatief ook goed te noemen , en voordelig bij ehirobo.com
 
Vergeet ook je ballinks niet te vervangen door align exemplaren.. bij ons op de club is er een ballink losgekomen van de rod. En toen ik de heli bouwde, vond ik dat die niet echt ok waren en heb die dan ook meteen vervangen.

Ik vlieg er ook naar alle tevredenheid mee, al heb ik er na 2 crashes niet veel hk onderdelen meer op zitten :)
 
Wat ik even mis in de vergelijking is de douanetoeslag? Zulke grote dozen worden vast wel er uit gepikt, en dan mag je 19% btw over die 500 euro aftikken. Dus dan is tie ook 600 euro ;)

Groetjes,

Ton.
 
Mwah , komt als een kale kit binnen .
Denk dat die hk600 er zo wel door komt.
Rest van de dingen komt zo links en rechts weg.
Dus dat komt wel goed .

@Henk , was een nette maiden gister met de hk450:p:p:p:p:p
 
Deze doos is rechtstreeks uit de DE verzonden. Dat betekend: al het gemak van de hedendaagse aaneengesloten europese vrijhandel zône :-)
Bij HK DE bestellen is niets anders dan bestellen bij elke andere EC webshop.
Hij zal in de loop van volgende week wel aankomen op mijn adres, ik post de 1e inspectie van de onderdelen hier nog wel even.
De uiteindelijke setup:

3x S9252 op de swash
1x DS 620 op de tail
GP 780 gyro
zware Raptor 50 paddels
1st Gen Carbon rotorbladen
TY Sentry 80A Esc
6s1p 5Ah 20C TY lipo's
2s1p 2Ah 30C TY lipo
T9CP zender en 617FS ontvanger

Ik zoek nog een brushless motor voor deze heli. Align, TY, Skorpion, whatever (als het maar betaalbaar is) en een BEC.
De balans aan gekochte onderdelen+HK600GT staat nu op 340E, motor en uitwissel onderdelen niet meegerekend. Mijn doel van voor 450E volgend jaar serieus te starten met helivliegen lijkt haalbaar.
Laten we hopen dat de boel enigzins crashvrij blijft! Anders moet er weer veel half om half gehakt op tafel gezet worden in huize de Winter ;-).

Allen die nuttige info hebben bijgedragen aan dit draadje en zo hebben geholpen bij mijn keuzen: bedankt!



Uitwisselen van twijfelachtige onderdelen doe ik als ik ze tegenkom voor align spul.
Bouwen heeft geen haast, voor Februari 2011 wordt het toch niet warm genoeg :-(
't is al lastig zat om bij deze temperaturen de lipo's van mijn vliegtuigen leeg te vliegen ;-)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top