geebee D 40% 3,70m

Dan zal het ongetwijfeld goed gaan komen met een 157:) (maar ik zou beslist niet een kleinere motor dan dat nemen) DLE170 misschien een goedkope en interessante optie? (hebben wel gelijk een gebruikerservaring:mrgreen:)
 
ne dl 222 met die ga ie kapot vliegen
welke steven bedoel charlie
toevallig nog geen dl 170 binnen
net uitgekomen en al uitverkocht
 
Ter algemene informatie...
Granville Brothers Aircraft - Wikipedia, the free encyclopedia

Van de Gee Bee D SkyWriter zegge en schrijve 1 kist gebouwd. Kleurstelling Lichtblauw en beige met rode of zwarte bies langs het Batman-motief...
Zie Wiki

Overige kleurstellingen zijn fictief :rolleyes:

Motor... 4 pitter in lijn, 90 PK

Aircraft Engines - Menasco Super Pirate D-4
VintageTunesRadios.com offers classic radio sales, repair and restoration

p_engine_menasco1.jpg


Brown Bear heeft een fraaie 4 in lijn ontwikkeld?
 
Laatst bewerkt:
In the spring of 1931, Granny attended Pearle's college graduation in Durham, New Hampshire. Shortly after, he went off, flying the newest small Sportster (NC11043) to air shows and races. The plane was a "Model D" with an in-line Menasco Pirate C4 engine. Because of its agility and its special fuel system for inverted flying, Granny thought the plane was capable of skywriting. For the first time, the little sport plane was seen to have potential as a commercial plane. But before going to the expense of adding a smoke system, he wanted to confirm his newest idea with the best skywriter in the business. Lewis Meler, famous for his "Lucky Strike" cigarette script, could be found in New York City. Mr. Meler took the Gee Bee through a flight test of imaginary skywriting and declared it perfect. Granny flew home to install an apparatus which injected oil and chemicals into the exhaust, where it burned, causing smoke. A trigger on the joystick controlled the release of the mixture. Upon its return to New York, Meler demonstrated the Sportster for the Skywriting Corporation of America. Zantford was delighted to see "Gee Bee" scrawled over Manhattan but disappointed when they did not purchase the plane. For now, the company was making no changes.
 
Hey Ringo,

Ondertussen weeral flink gevorderd blijkbaar met je nieuw project!
Ziet er prima uit....

Zoals sven schreef heb inderdaad nog een werkloze 3w 150QS liggen, maar ben eigenlijk niet van plan die weg te doen. Indien je echt twijfelt wat je er op zal plaatsen mag je deze eventueel wel eens lenen hoor... Dan kan je daarna nog zien wat je uiteindelijk beslist...

Alex, met mijn 157cc kan ik toch wel met ruim overschot hoveren, maar wat het wegklimmen betreft geef ik je volledig gelijk... Ratio pk/gewicht kan een heel stuk beter, en momenteel ben ik dan ook bezig met een dieet voor mijn yak. Ben benieuwd welk verschil dit zal geven.

groeten,
Steven
 
en momenteel ben ik dan ook bezig met een dieet voor mijn yak. Ben benieuwd welk verschil dit zal geven.

Tipje; TBM (USA) heeft een cfk vleugelbuis voor onze Yak, scheelde ruim een halve kilo toen ik die ging gebruiken... (originele 50mm alu buis was krom, ik vloog kennelijk wat te agressief, hahaha)
 
Tipje; TBM (USA) heeft een cfk vleugelbuis voor onze Yak, scheelde ruim een halve kilo toen ik die ging gebruiken... (originele 50mm alu buis was krom, ik vloog kennelijk wat te agressief, hahaha)


Had ik vroeger al eens zien staan, maar ik denk dat ze deze niet meer hebben ondertussen...
Bij elster modellbau hebben ze hem wel ter beschikking... wat kostte die bij TBM??
 
Back
Top