mijn belt cp v2

  • Topicstarter Topicstarter helikon
  • Startdatum Startdatum
H

helikon

Guest
hoi,
ik ben vrij nieuw in de heli wereld en heb me een esky belt cp v2 aangeschaft.

het hooveren lukt al vrij aardig na veel simulator uren.

het gaat om de belt in de kleurstelling rood blauw

nu was ik vanmiddag aan het vliegen, en inees raakte de main blades de horizontale vin op de tail. en sloegen de bladen dus kapot.

hoe kan dit komen? wat doe ik verkeerd en hoe kan het eventueel voorkomen worden?

alvast bedankt, en foto's zullen volgen
imag01860.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het leek me alleen dat ik een beetje scheef neerkwam( met oefenkruis)

mischien een optie dat de bladen eerst (net) de grond hebben geraakt en daarna op een of ander manier tegen de vin zijn gekomen?

alvast bedankt
 
Wat vaak gebeurd is dat er een standaard kruis wordt gebruikt. Kom je een beetje hard neer dan veert hij door, maar komt ook weer (te) senl omhoog. Gevolg je bladen slaan tegen de staatboom. Oplossing. Koop 2 rotjes die twee keer zo lang zijn als die (4) van je bestaande kruis in een hobbushop voor een Euro of 2. Daarmee vorm je een X. Schuif de ballen erop en bind het geheel met tyribs vast aan het landingsgestel. Probleem opgelost.
Groeten
Martin
 
[mod]
even een tip voor als je foto's plaatst...
Zorg ervoor dat ze niet groter zijn dan maximaal 800x600 pixels.
Alvast bedankt!
[/mod]
 
het leek me alleen dat ik een beetje scheef neerkwam( met oefenkruis)

mischien een optie dat de bladen eerst (net) de grond hebben geraakt en daarna op een of ander manier tegen de vin zijn gekomen?

alvast bedankt


Ik zou als ik jouw was eens goed kijken naar dat trainingskruis en kijken of het wel geschikt is. Op de meeste belt cp v2s (en andere heli's van dat formaat) zul je zien dat de meeste trainingskruisen maar 'net' passen. Eigenlijk niet past zelfs voor wat betreft de belt cp v2 en bij een lichte gewichtsverplaatsing komt vaak je landingsgestel op 1 punt los. Dat zorgt gegarandeerd voor schade. Het kan hierbij overigens zijn dat je je trainingsgestel niet op de correcte manier hebt vastgemaakt en in elkaar gezet, maar over het algemeen is de kans dat het los komt nogal groot.

Op dat moment zakt de heli door dat punt naar beneden en kunnen bladen de grond en ook je staart gaan raken.

Je kunt dit voorkomen door te zorgen dat je trainingslandingsgestel echt goed vast zit en geen kant op kan.

Het veren naar de grond maakt overigens totaal niets uit, het gaat erom dat je bladen niet tegen de grond of het trainingskruis zelf aan kan klappen. Een beetje vering is juist wel prettig, want op die manier kun je relatief rustig opstijgen zonder meteen gas te moeten geven over het dode punt heen (het moment waarop je opstijgt is bij een bepaalde hoeveelheid gas, iets waar je normaalgesproken redelijk vlot naar toe wilt sturen met je gas).
 
Back
Top