HELP scorpion commander 45a probleem

hoeveel kv is die motor en hoeveel tanden heeft je pinion?

Zowieso kun je de scorpion governer beter uitzetten en alsnog op een flat curve gaan vliegen. Die governer maakt de toerental variatie juist groter, heb het zelf meegemaakt met de 55A versie op een 450heli.
 
Die motor is 4400kv.

Ik zelf heb nooit zulke problemen gehad met de scorpion Governors.. gewoon onder de 85 procent blijven.. en goede accus hebben. Th curve moet vlak zijn. dus gewoon 85-85-85-85-85 in idle 2.
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties!
Er zit een 11 tands op.
Ik heb verschillende flatline throttle curves gebruikt van 80 tot 95.
Ook heb ik de gov uitgezet en een v-curve geprobeerd oplopend van 80 of 85 tot 100.
Nieuwe Turnigy lipos 3s van 2200 25-35c.
Er zit ook een nieuwe switching bec op van hi-model, moet naar mijn idee niets uitmaken.
Iemand andere suggesties?

Michael
 
Hoeveel graden pitch gebruik je? Het klinkt alsof je alles verder wel redelijk voor elkaar hebt.
 
Ik ben nu niet thuis maar geloof +12/-12 of +14/-14.
Misschien iets met het aansluiten over het hoofd gezien?
Maar dan zou het toch uberhaupt niet moeten werken...
 
Ja, Meer C accu's..

de 2221-6 is een gigantisch krachtig motortje, en verbruikt ook veel stroom.. kans is gewoon datr de 25c accus het niet aankunnen.. ga voor 40c of hoger, en de governor zal een stuk beter functioneren dan.
 
Daar heb ik niet bij stil gestaan maar heb nog een Hyperion 35-45c liggen dus ga het maar direct even uitproberen.
Ik gebruik die gele XT60 stekkers zou dat ook nog een probleem kunnen opleveren?
 
Als je pitch inderdaad -12 +12 is zou dat het probleem niet moeten zijn, -14 en +14 zou hij in principe ook wel aan moeten kunnen. Toch kan je altijd wat pitch minderen om te kijken of dat de oorzaak is.

Ik ben ook wel benieuwd of de nieuwe lipo ook verschil maakt.
 
Ja, Meer C accu's..

de 2221-6 is een gigantisch krachtig motortje, en verbruikt ook veel stroom.. kans is gewoon datr de 25c accus het niet aankunnen.. ga voor 40c of hoger, en de governor zal een stuk beter functioneren dan.

Als je pitch inderdaad -12 +12 is zou dat het probleem niet moeten zijn, -14 en +14 zou hij in principe ook wel aan moeten kunnen. Toch kan je altijd wat pitch minderen om te kijken of dat de oorzaak is.

Ik ben ook wel benieuwd of de nieuwe lipo ook verschil maakt.


25c en 35c getest zonder gov met v-curve weinig tot geen verschil.
Als ik in idle 2 de motor opstart, krijg ik een mooi en constant toerental.
Met hoveren zakt het toerental iets in, maar zodra ik meer pitch geef en dus meer nog vermogen vraag lijkt het of er te weinig is.
De heli gaat natuurlijk wel omhoog, maar niet als een raket.
Het toerental zakt nog meer in...

Ik ga een 45c 3s 2200 lipo bestellen om te kijken of dat wel verschil maakt of heeft iemand er nog 1 liggen?

Heeft iemand ervaring met de Turnigy nano-tech 45c met een piek van 90c?


Wat kunnen de gevolgen zijn als ik te veel pitch heb +16/-16 of nog hoger?

Alvast bedankt.
 
Met 15 zit je al op de grens van overtrekken, dus met 16 heb je veel meer dan wat praktisch mogelijk is.
 
15 graden pitch is maximaal bruikbare voor een heli. Vanaf dat punt creeert je blad niet meer lift, maar juist minder. Er komt een hoop weerstand bij, wat weer extra vermogen vraagt.

Ik zou je heli afstellen op -12 en + 12 graden pitch, ik durf te wedden dat de governor het dan stukken beter doet.
 
+1 voor laurens.. 15 graden pitch op een 450 is overkill...

daarbij, probeer eens een 10t pinion 11 is vrij groot voor een 4400 KV motor op een 450.
 
15 graden pitch is maximaal bruikbare voor een heli. Vanaf dat punt creeert je blad niet meer lift, maar juist minder. Er komt een hoop weerstand bij, wat weer extra vermogen vraagt.

Ik zou je heli afstellen op -12 en + 12 graden pitch, ik durf te wedden dat de governor het dan stukken beter doet.

+1 voor laurens.. 15 graden pitch op een 450 is overkill...

daarbij, probeer eens een 10t pinion 11 is vrij groot voor een 4400 KV motor op een 450.


Vandaag weer een testvlucht gemaakt met verschillende pitch instellingen helaas zonder resultaat.
Zou mijn esc het niet aan kunnen?

scorpion 2221-6 and t rex 450 se v2 - Page 1 - RunRyder RC Helicopter

Of zou ik mijn throttle setup niet correct uitgevoerd hebben.
Ik ga het in ieder geval nog een keer overdoen.

Scorpion Commander Governor Problem - HeliFreak

Klopt het volgende;

Als ik volledige pitch uitslag heb wil het niet zeggen dat hij ook mijn volledige throttle uitslag kent omdat die in een ander kanaal zitten.

Vele vliegen zonder problemen op een 11t pinion.
Ik heb mijn vraagtekens of dit het probleem is.

Ik hoor graag van jullie want ik heb de sim wel even gezien.
Ik wil zo graag vliegen!!!
 
Nu ik een paar weken verder ben heb ik het volgende ontdekt. (mede met het advies hier op dit geweldige forum)

1 slechte cyclic servo wat voor instabiliteit en weerstand zorgt.
Geen optimale throttle/pitch curve verhouding.

Normal mode opstarten gas dicht en weer open dan bereikt hij het juiste vermogen.Waarschijnlijk een te hoge piek en trekt mijn Hyperion 3s 2200 35c-45c het niet. (Anko heeft het juist!)

Als ik het vermogen hebt bereikt en dat is nogal wat :D houd hij deze ook mooi constant aan en kan ik lekker vliegen/scheuren/Ragguh!

Er zijn 2 turnigy nano tech 3s 2200 45-90c onderweg en die zouden dit moeten bevestigen.
Ook ga ik een 10t pinion erop zetten om te kijken of er met 25c-35c gevlogen kan worden.
Hij zou dan toch minder hoge piek moeten vragen is mijn gedachte...

Zodra deze binnen zijn zal ik hier nog op terug komen.

Groet
 
Laatst bewerkt:
Het is geen onbekend iets dat de Scorpion ESC's ronduit slecht zijn en dan helemaal hun governor functie.
Ik had vroeger op mijn 2221-6 Scorpion motortje ook een Scorpion ESC met problemen. Nu heb ik die vervangen door een hobbywing 60A Pentium ESC en die combinatie is een bom (enige nadeel is de softstart die niet super soft is)
 
Back
Top