X-Ray T3 OF TRF 416 WE tamiya

Niet in trappen hoor Lucas, gewoon even 80 euro erbij sparen of voor je vervroegde verjaardag kado vragen.....
en een NIEUWE T3 kopen.

Euh...... Ik probeer hem niet over te halen hoor. Het is zijn eigen keuze. Dat hij recht tegen het advies van iedereen in gaat is moet hij weten. Hij komt er vanzelf wel achter dat hij beter 80 euro door kon sparen en die mooie, goede, fantastische T3 kon kopen.... maarja Roy, nogmaals het is zijn eigen keuze;).

Halewijn
 
Als de TRF nog in goede staat is (zgan) zou ik niet weten waarom niet 2dehands ?
80euro is al een goede servo.
Of een leuke zender set.
Of een budget brushless setje...


Laat die zelf maar wat denken wat die wilt doen;)

En verkeerde keuze zie ik toch niet meteen aankomen , 2 goede wagens
 
Tijdje terug een hele mooie trf416 gekocht met ontzettend veel extra onderdelen, waaronder een extra lipo chassis, diffs, draagarmen, snaren, etc, etc voor netaan 200 euro (dus 300 euro zou ik er zeker niet voor uitgeven).

Maar zo'n nieuwe X-Ray ziet er ook onwijs gaaf uit.
 
Krijg je er nog een setje Solaris banden van Stephan bij ook...;)
Maar heb al even gekeken Stephan, maar jouw winkel verkoop de T3 niet,
jij koopt toch alleen in flowerdeel..?
 
Als je toch voor een T3 kiest heb ik er over een paar dagen 1 te koop staan.
Ik ben de auto nu helemaal aan het schoonmaken en aan het nakijken.

Zitten onder andere Litemodz CVS aandrijfassen, Litemodz delrin spool outdrives, one piece suspension mounts en nog een aantal opties op.
Verder nog een aantal reserve onderdelen en natuurlijk alles wat je er standaard bij krijgt.

Rij zelf ook op Mach dus kan eventueel de auto een keer voor je meenemen naar de indoor baan, geheel vrijblijvend natuurlijk.
 
Krijg je er nog een setje Solaris banden van Stephan bij ook...;)
Maar heb al even gekeken Stephan, maar jouw winkel verkoop de T3 niet,
jij koopt toch alleen in flowerdeel..?
Ik koop er heel veel maar deze toevallig niet.....

Heb lucas net gesproken en de reden dat hij voor Tamiya kies is dat hij een 416 van Frank Groskamp kan kopen voor een hele nette prijs, en laat deze auto nou net van een Europesche kampioen zijn geweest.......en ene Jilles G.....

Deze disscusie is helemaal voor niks geweest..... zonde van onze tijd.
 
Klopt Stephan, dacht dat je dat al wist.
Blijft dat de auto:
Sneller slijt
Onderdelen moeilijker te krijgen zijn
Bijna niemand op de baan rijd met de auto
Bijna niemand kan je een onderdeel lenen.

Dit had ik ook al een paar keer in de pm naar Lucas gemaild, maar we kennen allemaal de 12-jarige Lucas...:D Hij heeft zo zijn eigen uitgesproken mening,
maar dat hebben we gelukkig allemaal wel een beetje, toch Stephan..;)
 
Klopt Stephan, dacht dat je dat al wist.
Blijft dat de auto:
Sneller slijt
Onderdelen moeilijker te krijgen zijn
Bijna niemand op de baan rijd met de auto
Bijna niemand kan je een onderdeel lenen.

Dit had ik ook al een paar keer in de pm naar Lucas gemaild, maar we kennen allemaal de 12-jarige Lucas...:D Hij heeft zo zijn eigen uitgesproken mening,
maar dat hebben we gelukkig allemaal wel een beetje, toch Stephan..;)
Heb het hem gister nog gezegd maar het is zijn geld en ik wens hem succes met zijn aankoop.

Straks als er wat stuk is en er is niemand met een Tamiya dan ik het voor hem einde wedstrijd....
 
Als je dan toch de 416 hebt moet je zeker die plastic stuurstukken hebben (fusee's). Die draai heel snel over of ze gaan best snel stuk.. Ookal zijn ze van plastic, doe daar toch een beetje loctite aan..

En de fout die ik zelf ook veel gemaakt heb is de spur te vast zetten. Heb het nu afgeleerd :p ... Dan gaat die zowat krom staan..

Spoolcups ook regelmatig nazien die slijten best hard vind ik.

En Tamiya heeft onlangs de SpecR diff uitgebracht die best wel goed zou werken.. Ga hem volgende week ook zelf eens testen.
 
als ik dit allemaal lees. ben ik toch blij dat ik ook heb gekozen voor de x-ray indertijd.ik heb er nog geen euro kosten aan had.
 
Hallo allemaal,
Ik heb voor kerst een TRF 416 gevraagd, en zoals het er nu uitziet ga ik die krijgen!!!
Ik laat na de kerst wel even weten of ik hem heb gekregen!!!
Gr. Lucas
 
Na alle argumenten die je hier heb gehoord van de voor en tegens wat betreft de tamiya vind ik het nog knap dat je voor die auto gaat.
er rijd bijna niemand meer mee en als je een onderdeel bestelt(waar dat ook is)dan vis je achter het net.
Als je bijvoorbeeld woensdag op de buitenbaan gaat trainen en er is wat stuk en je heb zaterdag een wedstrijd kan je dus niet meedoen en dan baal je behoorlijk denk ik.
Zelf heb ik ook x-ray gereden en als er woensdag wat stuk was had ik het uiterlijk op vrijdag in huis of ik kon het zolang lenen van iemand anders dis met dezelfde auto rijd.
Ik wil x-ray niet promoten ofzo maar ik wil niet dat je een rot seizoen heb omdat je niet aan spullen of te laat aan spullen kan komen zodat je niet met wedstrijden enzo mee kan doen.

nogmaals het is jouw beslissing je moet zelf weten wat je doet maar persoonlijk had ik toch eerst gekeken met hoeveel van die auto's er rijden en waar ik het snelst en gemakkelijkst mijn onderdelen kan krijgen.


groeten

John
 
De 416 is een geweldige auto,
zwakker onderdelen zijn de C hubs en de wheelhubs (alleen voor)
Verder hebben wij nog niets stuk gekregen an onze twee 416's.

Onderdelen krijg je goed en snel via Ebay,
meestal met een week in huis.

Mijn zoon reed bij het AMCC een baanrecord met de 416 die hij sinds de zomer heeft.
Uitslag in de Mod 13,5 t klasse

1e Tamiya 416
2e Tamiya 416
3e Xray T3
4e Tamiya 416

Kortom goede keuze die 416!
 
@ Dafke ;

Van de spur is totaal mijn schuld. Kun je met elke auto hebben waarbij de spur zo vast gemaakt moet worden.

En het zijn inderdaad de C-hubs en wheel hubs die je wel eens stuk kan rijden (hetgeen wat ik bedoelde). Zoals Oscar al zei.


De zwaarste crash dat ik al heb gemaakt was niet mijn eigen fout. Was dat iemand bij mij achterin reed op volle snelheid terwijl er mensen stonden te wachten (waaronder ik zelf) op de start. En hij wou nog snel een ronde doen.

En knalt recht op mijn wagen.

Toen had ik een draagarm stuk, een hingepin was scheef gewrongen en men stabilisator was ook verwrongen. Valt nog goed mee.

Was op Ruchpen (Baanbrekers) met een 12T brushless op 2s.

Aja degene die tegen mij knalde was ook een 416 rijder en zijn wagen mankeerde niets.

Dus ik denk dat mensen snel een verkeerd beeld hebben van Tamiya.



1)De slijtage is merkbaar bij modified maar bij 10.5t ?
2)Onderdelen vallen ook best wel mee.



Aja Dafke,, de kans is er dat we op voorhand eens gaan rijden in Bredene of Ronse voor de Tamiyacup. Als dat zo is laat ik het weten dan komde maar is af met de T3:)
 
Back
Top