X-Ray T3 OF TRF 416 WE tamiya

de 416
En de fout die ik zelf ook veel gemaakt heb is de spur te vast zetten. Heb het nu afgeleerd :p ... Dan gaat die zowat krom staan..
En Tamiya heeft onlangs de SpecR diff uitgebracht die best wel goed zou werken.. Ga hem volgende week ook zelf eens testen.


De montage van het spurgear is niet optimaal.
Er zijn twee goede oplossingen mogelijk:
Er bestaat een carbon plaatje met verzonken gaten voor de Tamiya 415,(tam 3455643)
die maakt het spurgear helemaal vlak ook als je hem stevig aan draait.
TAM3455643.jpg


Ook is er van 3Racing een setje dat tevens de motorplate vervangt.
Wij hebben twee autos rijden en allebei deze oplossingen zijn goed.
Wel vind ik de 3racing oplossingen wat voordelen hebben.
De montage is simpeler en de lagers worden op een betere manier belast.
416-02_LB.jpg


De SpecR tandwiel diffs zijn wel goed,(Jilles gebruikt ze al een jaar)
het bouwen er van is wel wat lastig.
In het dif zit olie,
en dat moet er in blijven.
Ook het uitshimmen van de outdrivers luisterd erg nauw.
 
Laatst bewerkt:
Rij zelf ook met een 416 en ben er zeer te spreken over. Omdat iedereen T3 rijd moet je ook mee doen. Vind ik geen goed idee. Ik heb de afgelopen week alleen maar kapotte T3"s gezien en die van mij bleef rijden. Veel plezier ermee Lucas......
 
achja iedereen kan niet het zelfde doen toch???
Anders zou er maar 1 merk zijn is ook niet erg handig, en niet iedereen voelt zich lekker bij een bepaald type auto.
Je moet nemen wat bij je past.

Alleen ben ik dan afgelopen jaar NK winnaar met de Xray T3

Gr Patrick Jongenelis
 
stukken

Ik rij al jaren met Xray en moet zeggen geweldige wagen, gisteren op de training mijn eerste stukken gereden in jaren. Cardan rechts voor gewoon over (twee stukken) als er dan iets kapot gaat is het ook ineens goed ;-)

kijk naar je mede clubleden bekijk je budget en kies de wagen waar je de meeste sympatie voor hebt. uiteindelijk is het nog altijd de driver die het meeste werk moet verichtten om eerste over de streep te komen...
 
Back
Top